• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • äppelblomman

Ja, precis :) mycket mer kan man nog inte göra.. Har du några konstiga symptom eller hur går det för dig? Kan du tänka på något annat om dagarna, eller går du bara runt och tänker på magen?

• JK8808

Jag går i princip bara och tänker på magen. Dehär ruvardagarna e ingen höjdare precis :) hur går det för dig? :)

• äppelblomman

Idag var det ÄP och det gick över förväntan :) Gjorde inte alls lika ont som förra gången.. De punkterade 18 blåsor och fick ut 18 ägg! Jag är mer än nöjd med dagen.. Nu ligger jag hemma i soffan och sover ruset av mig.. :P Är fortfarande lite yr och illamående, men det är det värt. Håller tummarna nu för att det blir några riktigt fina embryon av alla ägg :)

Hur många ägg fick du ut? Har du några embryon i frysen?

• JK8808

Vad skönt o höra att det gick bra och att du jade då mkt ägg :D

Har du insättning imorgon? :)

Jag fick ut 22 ägg, 14 befruktade, 1 tillbaka & 4 till frysen :D

• äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-02-26 10:35:56 följande:

Vad skönt o höra att det gick bra och att du jade då mkt ägg :D

Har du insättning imorgon? :)

Jag fick ut 22 ägg, 14 befruktade, 1 tillbaka & 4 till frysen :D

Om inte de ringer idag så blir det insättning i morgon :)

Skönt att ni har några i frysen, gör att man kan slappna av lite mer tycker jag, känns lite som att man har några "extraliv" eller "livlinor" att ta till om det skulle behövas..
  • JK8808

Precis visst är det så :D

Hoppas det blir imorgon mu då!

Ush jag är så nervös nu, hade aldrig trott att ruvardagarna skulle bli såhär jobbiga..

• äppelblomman

Inget samtal så i morgon blir det ET :D Är så glad just nu, men jag vet att det är en nervös och jobbig tid framöver.. Hoppas, hoppas, hoppas att det är vår tur att få ett litet plus denna gången :)

Har du tänkt tjuvtesta några dagar innan TD, eller håller du dig? Jag kommer nog inte tjuvtesta.. Om inte jag får en massa blödningar..

• JK8808

Vad kul :D !!

Tyckte de va en jättehärlig känsla efter insättning, då är det ju någonting i magen :)

Jag kunde inte hålla mig o ja testa igår, 6 dagar efter & de e ju bara dumt. Knappast att man får ett plus då, o de fick ja ju självklart inte, så nu blev ja mest irriterad att ja testa o blev besviken över ett negativt.

så nu ska ja vänta tills testdag :)

• äppelblomman

Nu är jag också ruvare :) Fick tillbaka ett superfint embryo sa de.. Av våra 18 ägg blev 15 injucerade med spermier (vi kör ICSI), 9 har vuxit till sig och det finaste fick vi tillbaka. Övriga 8 ska odlas vidare till på måndag, och om de klarar det blir de infrysta som blastocyster då.. 6 av de 8 höll toppkvalitet sa de, så hoppas att något av dem klarar sig vidare.. Ska få brev i nästa vecka om hur det gick..

Jag har testdag 18/3, men beräknad BIM 9/3, så bör ju få en hint innan testdag om hur det går.. Tror inte jag kommer testa tidigare om det inte är så att jag börjar blöda en massa..

Nu ska jag bara ligga i soffan resten av dagen och vara lycklig över att jag ju faktiskt är gravid i vecka 3 just nu! Önskar så innerligt att lilla knytet ska trivas och stanna kvar :)

• JK8808

Så himla kuuuul!! :D

Då har du test en vecka precis efter mig :) får hålla alla tummar och tår för att de går bra för oss :) så himla spännande :D

Jag hade jätteont i magen första natten, typ som mensvärk som inte ville riktigt ge med sig, o även känningar under närmsta dagarna. Hade du något sånt under din förra ivf?

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.