• JK8808

IVF Linköping, februari 2015.

Hej.

Jag och min sambo håller på med vår första och förhoppningsvis enda IVF försök. Jag har tagit gonal-f i totalt 8 dagar och orgalutran i 4 dagar. Igår tog jag den sista sprutan, otrivelle. Och imorgon är det äggplock och sedan återförening på fredag om allt går som det ska, hoppas innerligtSkrattande

Ulraljuden visar att jag har ca 15 äggblåsor i varje äggstock och de är mellan 14-20mm.

Nu börjar jag verkligen bli nervösObestämd. Någon i samma sits?

• Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.
  • Mariah1986

Har en liten fråga till er tjejer, jag börjar känna mig smått orolig inför när man ska sluta med litinusen kan man få missfall när man slutar med den ? Och när slutar man med den ? Ska ju ringa kliniken på måndag men hade vart skönt med svar redan nu : )

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-03-20 21:05:19 följande:

Har en liten fråga till er tjejer, jag börjar känna mig smått orolig inför när man ska sluta med litinusen kan man få missfall när man slutar med den ? Och när slutar man med den ? Ska ju ringa kliniken på måndag men hade vart skönt med svar redan nu : )

Jag fick sluta på min TD :) De sa att då har kroppen själv börjat producera tillräckligt med hormoner, så man behöver inte vara orolig över att sluta med dem.. Har varit utan i två dagar nu och det är så skönt att slippa lutinus-flytningar som kräver superbinda :D
  • Mariah1986

Härligt att höra ! Ja det ska bli skönt att slippa lutinusen de är så ofräscht usch !! På måndag ska vi ta ett tredje test och ringa kliniken dagen d !!! Känns helt fantastiskt !!

Hur gör det för er ???

• äppelblomman
    Mariah1986 skrev 2015-03-21 22:27:47 följande:

Härligt att höra ! Ja det ska bli skönt att slippa lutinusen de är så ofräscht usch !! På måndag ska vi ta ett tredje test och ringa kliniken dagen d !!! Känns helt fantastiskt !!

Hur gör det för er ???

Fortsatt en del illamående och växtvärk i magen, törstig och kissnödig etc.. så det går bara bra :) men tiden går så långsamt! vill att det ska bli 8:e april nu så vi får se vårat lilla knyte på UL :)

Hur mår du då? Fått några symptom?
  • äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-19 10:37:39 följande:
    Va skönt att berätta så tidigt och att många visste vad ni gjorde! Visste alla det från 1a försöket?

Vi har inte berättat än för någon och ingen vet vad vi gör. Svärföräldrarna kommer ner hit i helgen och min sambo vill så gärna berätta för dom, medans jag vill vänta tills vi ser det på VUL. Skulle ni våga chansa trotts min blödning , fast 3 ggr pluss på Stickan? Vad tycker ni? :)
    Hur har det gått med svärföräldrarna? Vet de nu, eller valde ni att avvakta med att berätta? :)

Visst har ni VUL nu i veckan?
  • JK8808

Stämmer , vi har VUL på tisdag. Tyvärr har ja börjat blöda, IGEN (!!!) så ska ringa rmc imorgon o se om man kan få komma in. Så jäkla less på min kropp att den inte vill bestämma sig! Men vi får se imorgon..

Hur går de för er?

• äppelblomman
    JK8808 skrev 2015-03-22 17:52:50 följande:

Stämmer , vi har VUL på tisdag. Tyvärr har ja börjat blöda, IGEN (!!!) så ska ringa rmc imorgon o se om man kan få komma in. Så jäkla less på min kropp att den inte vill bestämma sig! Men vi får se imorgon..

Hur går de för er?

Ännu så länge inga blödningar.. har dock kvar övriga symptom med illamående, växtvärk, ömma bröst, kissnödig etc.. men är ändå glad att jag mår lite dåligt, för då känns det som att det är som det ska..

Håller alla tummar för att det är blödning av någon annan orsak än mf!! man får ju lite extra sköra slemhinnor under graviditeten (har kommit näsblod när jag snytit mig, har nästan inte blött näsblod tidigare, inte ens en gång när jag bröt näsan..) så det kan ju vara det t.ex. :)
  • Mariah1986

Jk8808 håller tummarna för att det bara är en sån där blödning som kan uppstå under graviditeten !!!

Idag är våran riktiga testdag och de visade gravid så jag känner mig fortfarande lycklig . Men rädd , rädd för att något ska gå fel !

Har inte så mycket symptom förutom brösten som spänner och de drar i magen och är super torr i munnen och lite mer känslig än vanligt

• JK8808

Tack va snälla ni är! Vågar inte ta ett test innan man ska dit ens, de ville avvakta o se va som händer med blödningen, så ska dit imorgon ändå.

Jag hoppas innerligt att ni oxå slipper dehär blödningarna, har haft alla möjliga känns de som, bruna flytningar, svart blod, rött runt blod, o rött tjockt blod. Konstigt :P

Håller tummarna för er tjejer! :)

Svar på tråden IVF Linköping, februari 2015.