• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Charlie40
    gummsanmadde skrev 2015-07-12 17:09:20 följande:

Hej. Går in i v24 idag, ha haft sammandragningar nu i några veckor men den senaste vecka så gör vissa ont, rätt bra ont å det ska det väl inte göra? Jag få sammandragningarna flera gånger om dagen å ibland på natten.. ska man kolla upp det? Bm kommer inte tycka man är nojjig å löjlig?

Har du SD i vila så ska du absolut kolla upp det. Sist så hade jag på natten och det visade sig att min tapp bara var 1,5 cm och jag blev sjukskriven och ordinerad vila. Bättre kolla upp det tycker jag men förstår din känsla av att verka "nojig" men jag tänker att det är inte för min skull det är för bebisen. Jag tror BM vill att man kollar påverkan på tappen.
  • Amazinglife

Ja är med nojjig men har inga SD, men andra problem, startade precis en tråd o skrev såhär:

Hej!
    Jag är orolig att allt inte står till som det ska.. Har under 2-3 veckor fått rester/delar av slemproppen (gult och segt, inte liknande flytningar) och har nu blivit orolig att de inte riktigt är bra o få de så tidigt. Har läst att slemproppen kan återbildas osv men ändå.
    Idag fick ja för mig att känna på tappen. Förväntade inte mig att den skulle va så svår o hitta (har den inte varit innan jag blev gravid) men sen när ja hittade den va den otroligt mjuk, och kändes öppen. Jag har de senaste dagarna haft vattniga flytningar och nu undrar ja om de kan va fostervatten som sipprar? Borde jag kolla upp detta?
    Har inte upplevt att jag har några sammandragningar och bebis sparkar för fullt flera gånger om dagen..
    Jag har ett väldigt stressigt jobb men inte fysiskt krävande. Bm har sagt till mig o stressa mindre men de går inte med de jobbet jag har tyvärr..

Snälla någon med råd eller erfarenheter?

• Maja 1
    Amazinglife skrev 2015-07-12 19:01:10 följande:

Ja är med nojjig men har inga SD, men andra problem, startade precis en tråd o skrev såhär:

Hej!

Jag är orolig att allt inte står till som det ska.. Har under 2-3 veckor fått rester/delar av slemproppen (gult och segt, inte liknande flytningar) och har nu blivit orolig att de inte riktigt är bra o få de så tidigt. Har läst att slemproppen kan återbildas osv men ändå.

Idag fick ja för mig att känna på tappen. Förväntade inte mig att den skulle va så svår o hitta (har den inte varit innan jag blev gravid) men sen när ja hittade den va den otroligt mjuk, och kändes öppen. Jag har de senaste dagarna haft vattniga flytningar och nu undrar ja om de kan va fostervatten som sipprar? Borde jag kolla upp detta?

Har inte upplevt att jag har några sammandragningar och bebis sparkar för fullt flera gånger om dagen..

Jag har ett väldigt stressigt jobb men inte fysiskt krävande. Bm har sagt till mig o stressa mindre men de går inte med de jobbet jag har tyvärr..

Vilken vecka är du i? Jag har ingen erfarenhet kring detta. Men jag hade helt klart kollat upp det. Jag har lärt mig att det är bättre att kolla upp saker som man är orolig över så att man slipper gå och vara nervös. Man ska kunna njuta under sin graviditet. Hoppas det går bra för dig.
  • Karinni
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-12 11:15:59 följande:

Hej alla! Hoppas ni mår bra. Tänkte höra om någon av er skriver blogg eller har tips på någon som bloggar om har bf i höst? Skulle vara kul att följa :) Ta hand om er!

Åh jag bloggar också på karinni.spotlife.se och har BF 17 november :)
  • jvd89

Jag har inte känt av några sammandragningar ännu, är i vecka 21, 22 på tisdag. Men dock har jag otroligt ont i svanken, både vid vila och rörelse, vet inte vad man ska göra åt de? Får kolla det med min bm när jag ska träffa henne.
    Föresten så hände en mysig och rolig sak ikväll. Jag har under nån vecka känt bebis mer och mer, men sambon har inte det. Ikväll bad jag honom känna på magen och oj vilken spark vår lille prins gav. Både sambon och jag blev överraskade men superlyckliga:) så ikväll var första gången han fick känna bebis sparka:)

• Charlie40
    Amazinglife skrev 2015-07-12 19:01:10 följande:

Hej!

Jag tycker du ska kolla upp så att du inte har en påverkad tapp. Slemproppen kan ju ha lossnat en bit av och återbildas men det bör ju ha lossnat av en anledning. Du kan gå med SD du inte riktigt känner av men som ändå gör verkan på tappen.
  • liinaH

Hej på er alla! Jag är med på december tråden, är bara i v. 16+3 , men är lite nyfiken på när ni kände bebisen första gången? :) all lycka !

• Amazinglife

Charlie 40 & Maja 1
    Ja e vi v 23+4 idag så är ganska tidigt tyckte min bm för SD. Ja är inskriven på specmödra o hon ska prata med läkaren imorgon så ringer dom mig. Borde få komma på undersökning av tappen trodde tyckte bm så jag väntar samtal från dem imorgon..
    Ja har fått feber idag så de oroade hon sig också för.. Skulle ja få mer SD idag så skulle ja åka till förlossningen men annars kunde ja invänta att dom ringer imorgon..
    Tack för era råd! Ja hoppas att de inte är något dock och att ja oroar mig i onödan !

• Hejhejhejilc
    liinaH skrev 2015-07-13 13:33:18 följande:

Hej på er alla! Jag är med på december tråden, är bara i v. 16+3 , men är lite nyfiken på när ni kände bebisen första gången? :) all lycka !

Kring vecka 17 tror jag, mitt första barn :) Men detta kan ju variera otroligt mycket, min syster kände inte sin tredje för en vecka 23 typ! :)
  • Charlie40
    Amazinglife skrev 2015-07-13 16:37:58 följande:

Charlie 40 & Maja 1
    Ja e vi v 23+4 idag så är ganska tidigt tyckte min bm för SD. Ja är inskriven på specmödra o hon ska prata med läkaren imorgon så ringer dom mig. Borde få komma på undersökning av tappen trodde tyckte bm så jag väntar samtal från dem imorgon..
    Ja har fått feber idag så de oroade hon sig också för.. Skulle ja få mer SD idag så skulle ja åka till förlossningen men annars kunde ja invänta att dom ringer imorgon..
    Tack för era råd! Ja hoppas att de inte är något dock och att ja oroar mig i onödan !

Hoppas allt går bra du får skriva och berätta mer sen. Lycka Till!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015