Charlie40 skrev 2015-07-14 16:43:55 följande:
Jag har semester men blev nyligen arbetslös så kommer nog att bara vänta in bebisen nu så det är väl rätt tid iofs. Med sonen blev jag heltidssjukskriven i v20 då min tapp var 1 1/2 cm. Jag hade samma läge som dig med stress på jobbet då. Tycker verkligen du ska tänka på dig/barnet inget jobb i världen är värt att ngt händer för tidigt. Låter som våra SD känns lite lika och jag har kontaktat min bm så hoppas hon hör av sig snart, tror hon har semester. Jag går privat men blir det värre får jag ringa spec mödravården. Man är ju som sagt lite nojig och det är väl bättre att kontrollera en gång för mycket.
Ja du borde verkligen kolla upp det, eftersom du har haft problem med tappen i tidigare grav! Har du haft kontakt med din bm om din SD innan?
Ja vet och håller egentligen med dig fullt ut, jobbet är inte viktigt i jämförelse. Men jag har alltid varit en prestationshöna och det går emot mig själv att ens tänka ordet sjukskrivning.
Blir de värre så ring förlossningen, så kan dom hjälpa dig!
Ja fick rådet idag att om de blir värre ska ja ringa dom direkt.. Jag som någonstans i huvudet kallt har räknat med att ja ska kunna jobba till mitten på oktober.. Nu är jag inte så säker längre och de ger mig ångest.. Jag har ett kontorsjobb så de är inte fysiskt men mentalt väldigt krävande (är chef) vilket gör att jag även nu hemma ligger och tänker på allt jag måste göra på jobbet och ja kan inte släppa det.. Men de är bara ett jobb, egentligen.. Men ja är ju ny och har ett vik så de känns så dåligt..
Gud va skönt o rensa dom tankarna lite, kanske är helt ointressant men ja behövde få ut det :/