• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • vikkey

Det här med att inte vänner och familj ska lista ut det, innan man själv är redo att berätta. Jag röker/snusar inte, och dricker ytterst sällan, så där är det ingen fara. Men jag mår så sjukt illa, och klarar inte av lukter. Framför allt inte mat-os. Det vänder sig i magen! Är bara i 5+0, och vill inte berätta än på några veckor..

• Miiia84
    Aichan skrev 2015-03-16 12:05:12 följande:

Vad och hur gör ni för att klara av och orka med vardagssysslorna?

Jag känner inte mig speciellt påverkad av graviditeten än så jag kör på som vanligt faktiskt. Däremot har jag ibland fått som trötthetsattacker och går det försöker jag vila lite då. Annars får man väl göra som när man blir trött eller får matkoma i andra sammanhang, man får bita ihop =P
  • MakeitHappen
    Miiia84 skrev 2015-03-16 13:33:40 följande:
    Jag känner inte mig speciellt påverkad av graviditeten än så jag kör på som vanligt faktiskt. Däremot har jag ibland fått som trötthetsattacker och går det försöker jag vila lite då. Annars får man väl göra som när man blir trött eller får matkoma i andra sammanhang, man får bita ihop =P
    Jag  är som dig där kan jag säga, känner mig inte påverkad allt. Men får några slängar av trötthet då och då.... så då lägger jag mig.. sen vet jag inte om det har med grav att göra eller jobbet men jag sover om jag är trött och har möjligthet til det :p
  • Minitokrik

Hejsan! Jag är 23 år och Jag plussade med mitt första barn 4/3 och är i vecka 6 (5+3). Är beräknad till ungefär 12 november! Kommer att bli ensamstående så är väldigt rädd eftersom det är mitt första barn! Jag känner typ som mensvärk då och då! Illamående mest på kvällen och väldigt trött! Bara haft ömma bröstvårtor och dom börjat andra form. Jag hoppas verkligen att få behålla detta barn för jag har verkligen längtat efter ett eget väldigt länge! :)

• Lutetzia

Grattis till alla nya plus!

Har inga symtom än. Lite lätt molvärk bara. Men funderar massor på hur jag ska klara en stor jobbfest med 3-rätters utan att dricka. Vill ju inte berätta än och brukar annars alltid dricka vin, så de skulle märka om jag inte gjorde det. Har inte körkort så kan inte skylla på att jag ska köra.

• jvd89

Jag plussade den 12 mars, på testet stod det Gravid 1-2. Första graviditeten så hoppas bebisen vill stanna kvar.

Har lite oregenbunden mens men enligt gyn och mina beräkningar så går jag in i vecka 4+0 imorgon, räknas man som att man är i vecka 5 då?
    Ömma bröst och toktrött på kvällarna och liite molvärk, annars mår jag bra änsålänge.

• MakeitHappen
    Lutetzia skrev 2015-03-16 20:00:59 följande:

Grattis till alla nya plus!

Har inga symtom än. Lite lätt molvärk bara. Men funderar massor på hur jag ska klara en stor jobbfest med 3-rätters utan att dricka. Vill ju inte berätta än och brukar annars alltid dricka vin, så de skulle märka om jag inte gjorde det. Har inte körkort så kan inte skylla på att jag ska köra.

Kan du inte "äta penicillin" ? :p
  • MakeitHappen
    jvd89 skrev 2015-03-16 20:47:01 följande:

Jag plussade den 12 mars, på testet stod det Gravid 1-2. Första graviditeten så hoppas bebisen vill stanna kvar.

Har lite oregenbunden mens men enligt gyn och mina beräkningar så går jag in i vecka 4+0 imorgon, räknas man som att man är i vecka 5 då?
    Ömma bröst och toktrött på kvällarna och liite molvärk, annars mår jag bra änsålänge.

Grattis!
    Det betyder att du gått 4 hela veckor och 0 dagar men du har gått in i 5:e graviditetsveckan.. :)
  • jvd89
    MakeitHappen skrev 2015-03-16 20:58:23 följande:
    Grattis!
    Det betyder att du gått 4 hela veckor och 0 dagar men du har gått in i 5:e graviditetsveckan.. :)

Tack så mycket, känns spännande, jag och blivande pappan trippar som på moln här hemma ;)
    Okej, då förstår jag hur de funkar tack för svaret=)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015