• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Missmia80

Undrar även om det finns nån fb-grupp? Isf vill ni bjuda in mej? Kan ha svårt att hänga med här då min lilla tjej håller igång från morgon till kväll ????

againmia@hotmail.com

• Tiniii

Mitt tips är att vänta tills 7+ innan man gör ul om man inte har några komplikationer dvs. Om man inte ser ett hjärta så oroar det så mycket mer!

Jag vet att man vill se att det stämmer och ser bra ut!

Men stå ut????????

Vad gäller kub kan Jag kanske inte bidra med så mycket, men anser att innan 35 är det onödigt'

Jag är 29 men vi kommer inte göra det!

Måste få dela med mig lite av min glädje.. Vi är gravida efter första försöket med heminsemination. Är helt galet att det funkade! Hoppas liten vill stanna kvar bara!

Kan inre fatta att det ör sant!

• Azalea

Illamående, yr, trött, Pollenallergisk och sängliggande, ska det vara såhär? Känner mig sjösjuk och bakis.. v7 (6+0) omöjligt att jobba idag.

Men det kan vara två på gång här efter IVF, får reda på det först den 2/4 UL, BF 12/11.

• mea84

En orolig själ här....igår kväll kände jag två hugg till vä i magen, hårt men de gick över på mindre än 3 sekunder. Och idag känner jag inget i magen!!! Men ingen blödning heller....fick ju se hjärtat igår på ul men kan det ha dött nu? Någon som haft liknande och allt gått bra ändå?

• kallemaja

Varför gör man heminsemination? *nyfiken*

Tiniii skrev 2015-03-19 12:10:57 följande:

Mitt tips är att vänta tills 7+ innan man gör ul om man inte har några komplikationer dvs. Om man inte ser ett hjärta så oroar det så mycket mer!

Jag vet att man vill se att det stämmer och ser bra ut!

Men stå ut????????

Vad gäller kub kan Jag kanske inte bidra med så mycket, men anser att innan 35 är det onödigt'

Jag är 29 men vi kommer inte göra det!

Måste få dela med mig lite av min glädje.. Vi är gravida efter första försöket med heminsemination. Är helt galet att det funkade! Hoppas liten vill stanna kvar bara!

Kan inre fatta att det ör sant!

• Ninni02
    mea84 skrev 2015-03-19 15:21:37 följande:

En orolig själ här....igår kväll kände jag två hugg till vä i magen, hårt men de gick över på mindre än 3 sekunder. Och idag känner jag inget i magen!!! Men ingen blödning heller....fick ju se hjärtat igår på ul men kan det ha dött nu? Någon som haft liknande och allt gått bra ändå?

Det är nog bara ligamenten som håller livmodern på plats som hugger till. Har samma flera gånger/dag. Speciellt om jag hostar eller rör mig snabbt.
  • Ninni02
    SandraP81 skrev 2015-03-19 11:21:25 följande:

Är i v 6+2 nu. Hade liten blödning igår men inget idag. Funderar nu på att boka tid för KUB. Har inte gjort det med de andra barnen men jag är ju äldre nu (34). Måste åka till Sthlm och göra det dock och betala själv för det. Hur tänker ni andra kring detta?

Vi får det gratis här där jag bor så vi gör KUB. Det är ju rätt viktigt att man har diskuterat med sin partner vad man gör om något är fel innan undersökningen (vår barnmorska var mycket bestämd med detta). Jag är också 34.
  • sojeal

Hejsan! Hoppar in här också, plussade i tisdags efter 2 veckor med molande mensvärk och pirrande bröst.

Har väldigt oregelbunden mens så vet inte riktigt vilken vecka jag är i. Gjorde ett clear blue digital test och enligt den är jag 2-3 veckor gången och enligt olika appar är jag mellan 6-8 veckor.

Känner mig trött och irriterad för det mesta men nu har den molande mensvärken och värken i brösten försvunnit nästan helt, kan jag ha fått missfall? Eller kommer det och går lite?

• Lillytroll
    sojeal skrev 2015-03-19 16:56:12 följande:

Hejsan! Hoppar in här också, plussade i tisdags efter 2 veckor med molande mensvärk och pirrande bröst.

Har väldigt oregelbunden mens så vet inte riktigt vilken vecka jag är i. Gjorde ett clear blue digital test och enligt den är jag 2-3 veckor gången och enligt olika appar är jag mellan 6-8 veckor.

Känner mig trött och irriterad för det mesta men nu har den molande mensvärken och värken i brösten försvunnit nästan helt, kan jag ha fått missfall? Eller kommer det och går lite?

Grattis!

Om clearblue säger 2-3 veckor sen du blev befruktad så skulle jag gissa v4, snart 5.

Mina symtom pendlar en del. Tyckte det var jättejobbigt i början. Men nu tycker jag mest det är skönt med ssymtomfria dagar.

Brösten har verkligen vart något som pendlar, mellan att göra fruktansvärt ont, till att knappt kännas alls.

Lika med växtvärken. Så oroa dej inte.
  • jvd89

Är det någon som känner sig svullen i magen? Senaste dagarna har min mage svullnat trots att jag endast är v 5 (4+2). Är det tarmarna som gör det eller varför blir man svullen?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015