• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lutetzia
    Tiniii skrev 2015-03-17 19:28:58 följande:

Miamiao vi såg hjärtT redan förra veckan 6+1 men nu såg man en liten liten där man kunde urskilja armar och ben lite grann.

Den var stor som ett hallon!

Vad roligt att man kan se hjärtslag så tidigt!

Är det vanligt att man får göra vul så tidigt? Känner mig så orolig och skulle bli lugnad av att se att allt är bra.
  • äppelblomman

Hejsan! Jag hoppar också in här om det är ok? :)

Plussade idag, efter 3 långa och jobbiga år med ett antal IVF-försök.. Men nu har det lätt varit värt all sorg och förtvivlan man gått igenom de senaste åren.. Är så lycklig så jag vet inte vad jag ska göra av mig själv :D

Har ömma bröst, illamående, ont i magen, yrsel, trötthet, vaknar flera gånger varje natt, ständigt kissnödig och ständigt törstig.. men sååå värt det!!

• Tiniii

Jag vet inte om det är så vanligt men detta är min 6 graviditet!

Har haft 2 missfall och 1 Missed abortion!

Är gravid med tredje och pga den avstannade graviditeten får jag ul.

I måndags gjorde han faktiskt på magen!

Jag är så fruktansvärt trött på jobbet att det knappt går att hålla samman!

Mår ständigt illa!

Vi har bestämt stt hålla det hemligt ändå tills ngn ser det, några utvalda har fått veta av olika anledningar.

Detta blir mitt tredje och sambons fjärde barn så varannan vecka bor det just nu fem barn hos oss.

• jvd89

Lutetzia: jag bor i Småland i Växjö.

Jag var tvungen och berätta för chefen då min läkare fick med i min sjukskrivning att jag är nygravid. Såg inte de förrän jag lämnat vc.

Vill helst berätta efter v 12 men kommer nog inte kunna hålla mig för min mamma så henne kommer vi nog berätta för efter de tidiga ultraljudet vi bokat, lika så sambons föräldrar. Men sen att gå ut med de för vänner/bekanta/annan familj det väntar vi nog med:)

• Miaomiao
    Tiniii skrev 2015-03-17 19:28:58 följande:

Miamiao vi såg hjärtT redan förra veckan 6+1 men nu såg man en liten liten där man kunde urskilja armar och ben lite grann.

Den var stor som ett hallon!

Fantastiskt! Ser verkligen fram emot VUL. Jag hade också avstannad graviditet förra gången så nu hoppas jag verkligen att få se hjärtat på VUL. 
  • Lillytroll

Grattis allihopa!

Igår gick vi in i ny vecka. V 7. Idag har vi vart på första träffen med Bm, hon var hur underbar som helst!

Och nu på eftermiddagen så bokade jag tid för VUL. Nästa vecka, på måndag. Hoppas innerligt att vi får se ett litet packande hjärta!

• fridilie

Hej på er! Hoppar gärna in här jag med!
    Är i vecka 3+6 , hoppas bara att det får stanna !
    gravid för första gången.

• mea84

Då har jag varit på ul idag 7+1 och vi fick de ett litet hjärta som slog, 10-11 mm stort. Så nu hoppas jag att hen vill stanna kvar

• Miaomiao
    mea84 skrev 2015-03-18 16:05:41 följande:

Då har jag varit på ul idag 7+1 och vi fick de ett litet hjärta som slog, 10-11 mm stort. Så nu hoppas jag att hen vill stanna kvar

underbart, grattis! jag längtar verkligen efter att gå på vul men det är några veckor dit.
  • lotie

Hoppar gärna in här med!
    Plussade idag med nr 3=)
    Haft 2 jobbiga gravditeter och förlossningar så hoppas på 3 gången gillt!

Bf 27-29 november.
    När ska man kontakta mvc när man väntar syskon?
    Sista mådde jag så illa tidigt så kontaktade dem pga det men denna gången hoppas ja jag slipper det!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015