• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Tiniii

Mea84

Var inte orolig för hugget!

Jag har så titt som tätt och bara på vänster sida, började fundera på ett utomkveds när jag också fick blödningar! Allt såg bra ut, men det hugget just där fortfarande då och då!

Kallemaja

Nyfiken får man vara;)

Jag lever med en tjej och vi har en privat donator så därför har vi gjort det hemna!

Men jag trodde vi skulle få försöka några gånger först!

• Tiniii

Sojeal kan Inte säga om du fått missfall men förra v hade jag tre dagar där jag inte kände ngt, sen kom det tillbAka pch vi såg ju att allt såg bra ut i måndags ????

Och nu önskar kag bort symtomen

• sojeal
    Lillytroll skrev 2015-03-19 17:08:35 följande:

Grattis!

Om clearblue säger 2-3 veckor sen du blev befruktad så skulle jag gissa v4, snart 5.

Mina symtom pendlar en del. Tyckte det var jättejobbigt i början. Men nu tycker jag mest det är skönt med ssymtomfria dagar.

Brösten har verkligen vart något som pendlar, mellan att göra fruktansvärt ont, till att knappt kännas alls.

Lika med växtvärken. Så oroa dej inte.

Tack!

Jo klart det är skönt när det inte värker och brösten inte gör ont men man blir ju lite orolig och nojjig såhär i början, är min första graviditet och efter att ha försökt i över 1 år så var ju lyckan total när det äntligen blev ett plus :)

Men som sagt nojar nog mest ;)
  • Lutetzia

Bokade inskrivningssamtal hos bm hos kommer inte få komma förrän i v 9+6. Innan dess håller de ett Infomöte. De har inte heller ultraljud på mottagningen. Är det normalt?

• Lillytroll
    sojeal skrev 2015-03-19 17:56:03 följande:

Tack!

Jo klart det är skönt när det inte värker och brösten inte gör ont men man blir ju lite orolig och nojjig såhär i början, är min första graviditet och efter att ha försökt i över 1 år så var ju lyckan total när det äntligen blev ett plus :)

Men som sagt nojar nog mest ;)

Det är klart man nojar! Det är min första också, så det är spännande. Vi försökte i 19 månader innan det blev något. Så det var också väldigt välkommet. Men som sagt, försök ta det lugnt, lättare sagt än gjort.
  • sjl89
    Lutetzia skrev 2015-03-19 17:56:22 följande:

Bokade inskrivningssamtal hos bm hos kommer inte få komma förrän i v 9+6. Innan dess håller de ett Infomöte. De har inte heller ultraljud på mottagningen. Är det normalt?

Det är sökert olika i olika kommuner men har du fått tid för hälsosamtal eller har man det samtidigt? Där jag bor finns inte heller ul på mottagningen :)
  • Lutetzia
    sjl89 skrev 2015-03-19 18:22:36 följande:
    Det är sökert olika i olika kommuner men har du fått tid för hälsosamtal eller har man det samtidigt? Där jag bor finns inte heller ul på mottagningen :)
    Det är ett gemensamt möte. Jag tycker det känns lite trist, jag känner att jag har många frågor som jag vill ta privat utan att behöva vänta till slutet av april.
  • jvd89

I mitt fall ska jag på hälsosamtal på måndag nästa vecka, ensam med barnmorskan som jag ska ha hela graviditeten. Sen då så bokar vi in för inskrivning då man tar prover osv.

Undra varför det är så olika kommuner/städer emellan.

• mea84
    Ninni02 skrev 2015-03-19 16:42:22 följande:

Det är nog bara ligamenten som håller livmodern på plats som hugger till. Har samma flera gånger/dag. Speciellt om jag hostar eller rör mig snabbt.

Ok tack för svar man blir ju lite nojig!! :-/
  • sjl89

Är det någon som är extremt trött? Jag har sovit 1 1/2 timma efter jobbet och ligger i sängen nu och ska sova igen! Någon som har tips mot tröttheten??:I

Svar på tråden Novemberbebisar 2015