• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • sjl89

Hej jag hoppar in här, hoppas det är okej:) plussade i måndags så är i vecka 4+2, väääldigt tidigt:p

Upptäckte ett ma i slutet på december så nu hoppas vi att den här lilla vill stanna kvar:)

Bf 22/11, har en dotter född 14/11-09 :)

• Miiia84

Har varit på första hälsosamtalet idag och fick med massa broschyrer hem, bland annat en om en studie på kvinnor som får besvär efter förlossning. Inte precis vad man vill tänka på redan...
    Nästa besök blir om 2 veckor (provtagningar etc)  och sedan är det 2 veckor till Frejasamtal inför KUB-testet som görs ca v 12, då får man se bebis!
    Går in i v 8 i morgon.

• maddegg

Hoppar in här jag med :)
    Plussade för två dagar sen och tog två tester för att vara säker.

Är i v.6 (5+3)
    BF 15/11, 5 dagar före min födelsedag.

Har inskrivning 15/4 känns som en evighet dit. 

• lotie

Många som gjort tidiga vul här. Betalar ni privat för det?

• jvd89
    lotie skrev 2015-03-18 20:25:28 följande:

Man kan få tidiga ultraljud om man tex haft mf tidigare och är orolig eller har blödning eller så.

Men mitt jag ska göra får jag betala för, gör de på privat klinik. Visst kanske kostar lite men kan vara värt det för att få se så allt står rätt till tidigt iaf:)
  • Amazinglife
    lotie skrev 2015-03-18 20:25:28 följande:

Du är för tidigt för ett vul ännu privat, de gör oftast inget försen v 7-8 för man kan oftast inte ge några klara besked om något och att de oftast skapar mer oro än lugn med för tidigt vul.. Visst de finns dom som får se hjärtat slå tidigare, men de är ju också de som skriver om det på fl, de som inte ser något blir oroliga, oftast i onödan.. Men ja, man kan gå privat. Eller via vården om dem misstänker utomkvedes, eller om man (som jag och många andra) haft flertalet mf eller ma..) hoppas du fick svar på dina frågor :) jag har vul inbokat nästa torsdag, är då i v9 (8+0). Har man en problemfri graviditet utan blödningar etc eller ovanstående, så får man vänta till RUL oftast, eller betala privat, kostar runt en 1000lapp i Skåne iaf..
  • mea84

Då har jag varit hos bm och tagit massa blodprover, blodtryck vikt å längd. Pratade lite och sen ska man inte tillbaka förrän typ v 18. Jättenöjd med min bm! Ska ju på ul i v 11-12 igen för att kolla så allt är bra (mf/utomkveds tidigare samt har en hjärtformad livmoder) sen nytt ul i v 18-20 (rul) spännande tid om hen vill stanna kvar

• lotie

Här finns inga privata men gjort ultraljud i v 8 med båda pga kraftigt illamående och kräkningar, då måste de alltid göra det. Så får väl se hur det blir denna gången.
    Men första besöket är runt v 10 va?

• SandraP81

Är i v 6+2 nu. Hade liten blödning igår men inget idag. Funderar nu på att boka tid för KUB. Har inte gjort det med de andra barnen men jag är ju äldre nu (34). Måste åka till Sthlm och göra det dock och betala själv för det. Hur tänker ni andra kring detta?

• Missmia80

Hejsan! Plussade förra veckan å beräknat BF 15/11? har inte bokat tid till bm än utan väntar nån vecka till!

Har en dotter på 14 månader.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015