• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • sojeal
    sjl89 skrev 2015-03-19 20:08:31 följande:

Är det någon som är extremt trött? Jag har sovit 1 1/2 timma efter jobbet och ligger i sängen nu och ska sova igen! Någon som har tips mot tröttheten??:I

Jag som brukar vara en sömngångare på morgonen är ovanligt morgonpigg och sen blir jag trött vid 15-tiden och lägger mig oftast vid 21 och verkligen stensomnar direkt. Inte vanligt för att vara mig ;)

Jag har fått tips att dricka mycket vatten och hålla sockernivån jämt, går och småäter istortsett hela tiden ;)
  • Minitokrik

Grattis allihopa! Roligt att läsa denna tråd och är roligt att se dom som är i samma vecka som jag! Jag går in i vecka 7 i morgon! Jag har börjat att må illa mycket på kvällarna och är ofta väldigt trött! Jag jobbar väldigt långa pass så är oftast trött annars också så ingen på jobbet har inte börjat misstänka något så det är skönt! Hur många har ni berättat för? Eller när tänker ni berätta för era vänner eller släkt? Jag och min tvillingsyster väntar på båda barn så det är lite spännande! :)

• AnnaMärta
    maddegg skrev 2015-03-18 20:10:52 följande:

Hoppar in här jag med :)

Plussade för två dagar sen och tog två tester för att vara säker.

Är i v.6 (5+3)

BF 15/11, 5 dagar före min födelsedag.

Har inskrivning 15/4 känns som en evighet dit. 

Vi är på samma dag! Och pappan delar din födelsedag! :) Grattis!
  • Lutetzia
    jvd89 skrev 2015-03-19 19:03:27 följande:

I mitt fall ska jag på hälsosamtal på måndag nästa vecka, ensam med barnmorskan som jag ska ha hela graviditeten. Sen då så bokar vi in för inskrivning då man tar prover osv.

Undra varför det är så olika kommuner/städer emellan.

Det är en privat mottagning. Förutom just det som jag nämnde verkar de superbra, därför vill jag gärna gå dit ändå, men funderar på att boka ett tidigt ultraljud någon annanstans.
  • maddegg
    AnnaMärta skrev 2015-03-19 21:42:37 följande:
    Vi är på samma dag! Och pappan delar din födelsedag! :) Grattis!
    Åh vad roligt :)

Vart bor ni någonstans?
  • MakeitHappen
    Minitokrik skrev 2015-03-19 21:32:50 följande:

Grattis allihopa! Roligt att läsa denna tråd och är roligt att se dom som är i samma vecka som jag! Jag går in i vecka 7 i morgon! Jag har börjat att må illa mycket på kvällarna och är ofta väldigt trött! Jag jobbar väldigt långa pass så är oftast trött annars också så ingen på jobbet har inte börjat misstänka något så det är skönt! Hur många har ni berättat för? Eller när tänker ni berätta för era vänner eller släkt? Jag och min tvillingsyster väntar på båda barn så det är lite spännande! :)

Grattis! det är bra att det inte märkt på jobbet :)
    Eftersom jag hade missfall förra gången så har jag berättat för någon enstaka på jobbet då de visste vi försökte... för familjen vill jag hålla det lite hemligt till för vill att de ska vara mer "säkert" när jag berättar.. speciellt för systers barn...  men svårt att hålla sig :D

men va roligt att ni väntar barn båda två... är ni lika gånga med  ? :)
  • sjl89

Vi har berättat för min mamma, min brors fru och idag berättade jag för min chef. Berättade gör honom eftersom jag haft ett uteblivet missfall i slutet på december, vill att han ska veta utifall det blir så igen :/

• sojeal

ringde till BVC idag, fick inskrivningstid 17/4, känns som det är evigheter dit ;) enligt dem gick jag in i vecka 7 idag men när jag plussade i tisdags visade provet 2-3 veckor, så vet inte riktigt vilken vecka jag är i.

När brukar det börja synas? Någon som har några referenser att gå efter? :)?

• sjl89
    sojeal skrev 2015-03-20 11:18:38 följande:

ringde till BVC idag, fick inskrivningstid 17/4, känns som det är evigheter dit ;) enligt dem gick jag in i vecka 7 idag men när jag plussade i tisdags visade provet 2-3 veckor, så vet inte riktigt vilken vecka jag är i.

När brukar det börja synas? Någon som har några referenser att gå efter? :)?

Jag kommer ihåg med dottern på rul (vecka 19) så syndes det när jag stog upp men inte när jag låg på rygg :p och jag är vådligt smal. Tror i vecka 16 därnånstans började magen puta lite lite:)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015