• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • jvd89

Lutetzia: tack så mycket:) Grattis själv:) kul att man har någon som nästan är lika långt gången som en själv som man kan bolla lite med:) är det ditt första barn?

• Lutetzia

Ja, första. Vi har försökt i ca 4 år och har ett mf bakom oss. Skulle egentligen ha börjat med ivf så det är väldigt välkommet och oväntat att spontant få ett plus! Är dock lite orolig pga tidigare mf och vågar inte riktigt ta ut glädjen fullt ut. Längtar efter första ul.

Har du känt några symtom än? Jag känner ovanligt trött och har lätt molvärk i magen.

• Tiniii

Grattis alla!

Trött och molvärk är bra tecken och absolut symtom lutetzia!

Vänta inte på illamåendet!

Jag har mått illa sen dag 1, är tokigt trött! Molvärk och blödningar!

Bebis är i vecka 7+3 efter ul igår ocj vi kommer få ett oktoberbarn men hänger kvar här ändå!

Fick blödningar för två veckor sen och för mig var det ett symtom som alla andra, bruna flytningar i över en vecka!

• Miaomiao

Hej tjejer! Jag vill gärna vara med här! Vecka 3+5 idag. Har två barn (07 och 08). Bokade in mig på både inskrivning och VUL när jag är i v 8. Spännande!

• Miaomiao
    Tiniii skrev 2015-03-17 19:00:56 följande:

Grattis alla!

Bebis är i vecka 7+3 efter ul igår ocj vi kommer få ett oktoberbarn men hänger kvar här ändå!

Så härligt att få se bebisen! Såg ni hjärtat? Jag ska också på VUL när jag är i 7+3 och hoppas verkligen att få se hjärtat.
  • Miaomiao
    Tiniii skrev 2015-03-17 19:00:56 följande:

Grattis alla!

Så härligt att få se bebisen! Såg ni hjärtat? Jag ska också på VUL när jag är i 7+3 och hoppas verkligen att få se hjärtat.
  • Tiniii

Miamiao vi såg hjärtT redan förra veckan 6+1 men nu såg man en liten liten där man kunde urskilja armar och ben lite grann.

Den var stor som ett hallon!

• Daniela1983

Hej hej!

BF 15 november, 2 missfall bakom och lätt hysterisk i väntan på att dom kritiska veckorna är över... Konstiga, ömma tuttar och vårtorna har ändrat form. Svullen i magen som en ballong och underlig värk till och från som gör mig bekymrad och orolig. Där emellan är allt toppen, sover gott och vaknar pigg. :)

• jvd89
    Lutetzia skrev 2015-03-17 18:35:31 följande:

Ja, första. Vi har försökt i ca 4 år och har ett mf bakom oss. Skulle egentligen ha börjat med ivf så det är väldigt välkommet och oväntat att spontant få ett plus! Är dock lite orolig pga tidigare mf och vågar inte riktigt ta ut glädjen fullt ut. Längtar efter första ul.

Har du känt några symtom än? Jag känner ovanligt trött och har lätt molvärk i magen.

Okej, men skön känsla att spontant få ett plus:) ne jag förstår att du är orolig. Jag har vänner som haft mf så man vet ju att de kan ske så jag är med orolig. Har bokat ett privat ultraljud som jag ska gå på om 3 veckor bara för att få se den lille och förhoppningsvis se hjärtat ticka:)

Ja jag är otroligt trött, sitter jag ner utan att göra något speciellt så kan jag somna direkt. Sen har jag lite molvärk/växtvärk som kommer titt som tätt och bröst som spänner och ömmar som tusan. Men jag har sluppit illamåendet än så länge iaf:)

Vart bor du nånstans?
  • Lutetzia

Jvd89: bor i Stockholm. Du?

Hur resonerar ni alla kring att berätta? Jag känner inget behov av att berätta på jobbet utan vill dra ut på det så länge som möjligt, men har svårt att inte säga till närmsta familj och vänner. Kommer inte kunna hålla mig tills v 12.. :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015