• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • emeliemarietherese

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev här :) Behöver dock lite råd!  Är nu i v.33+1 och man märker verkligen att det börjar dra ihop sig och inte är så långt kvar :) Det känns som att bebis har det rätt trångt nu och det är svårt att hitta en bekväm sitt/liggställning för egen del. 
    Har ju sen tidigt haft mycket sammandragningar och sen ca v.30 mycket förvärkar. Sen ca 3 dagar tillbaka började jag dock få rätt ordentlig molvärk ("mensvärk") i nedre del av magen och ländrygg och det har hållt i sig, nu behöver jag också bara gå från sittande till stående för att magen ska dra ihop sig och en rejäl förvärk kommer. Sen igår så kom min slempropp, har kommit nu i rejäla "slemklumpar" igår och idag, och molvärken har i detta ökat. Vet att det kan dröja ett tag från att slemproppen går tills det att förlossning startar, det som dock gör mig lite nojig är all den molvärk som kommit i samband med detta, vill ju att bebis stannar iaf 3-4 veckor till! :/ tror ni att det bara är att avvakta eller bör man iaf ringa förlossningen för att rådfråga dem?

• Kgb777

Hej! Är snart i v36 och jag har också som kraftig mensvärk på nätterna men sen är den borta. På dan. Tycker att du ska ringa och fråga på förlossningen för säkerhetsskull. Har du gjort någon odling för uvi på senare tid? Annars kan en uvi kännas som molvärk och sätta igång förlossningen. Hoppas att det går bra och att bebisen stannar kvar i magen några veckor till!

• Anna Hbg

Jag hade också ringt in och rådfrågat dem.
    Bättre att ta det säkra före det osäkra tänker jag.

• Erika 146
    emeliemarietherese skrev 2015-10-11 21:45:10 följande:

Hej! Nu var det ett tag sen jag skrev här :) Behöver dock lite råd!  Är nu i v.33+1 och man märker verkligen att det börjar dra ihop sig och inte är så långt kvar :) Det känns som att bebis har det rätt trångt nu och det är svårt att hitta en bekväm sitt/liggställning för egen del. 

Har ju sen tidigt haft mycket sammandragningar och sen ca v.30 mycket förvärkar. Sen ca 3 dagar tillbaka började jag dock få rätt ordentlig molvärk ("mensvärk") i nedre del av magen och ländrygg och det har hållt i sig, nu behöver jag också bara gå från sittande till stående för att magen ska dra ihop sig och en rejäl förvärk kommer. Sen igår så kom min slempropp, har kommit nu i rejäla "slemklumpar" igår och idag, och molvärken har i detta ökat. Vet att det kan dröja ett tag från att slemproppen går tills det att förlossning startar, det som dock gör mig lite nojig är all den molvärk som kommit i samband med detta, vill ju att bebis stannar iaf 3-4 veckor till! :/ tror ni att det bara är att avvakta eller bör man iaf ringa förlossningen för att rådfråga dem?

Hoppas allt är bra med dig och bebis. Har det lugnat sig?
  • Maja 1

Idag när jag var hos barnmorskan i vecka 33+3 så hade bebisen sjunkit ner och fixerat sig. Är inte det tidigt för en omföderska? Mitt femte barn.

• Kgb777

Maja 1: jo det verkar ganska tidigt, när jag var hos bm förra veckan i v 35+2, så hade min bebis inte fixerat sig (tredje barnet). Det kan säkert vara individuellt, sa inte bm nåt?

• Mikaela90

Jag är omföderska och bebis var också fixerad 33+3. Tyckte det lät rätt tidigt också men det är nog individuellt

• Maja 1
    Kgb777 skrev 2015-10-12 17:53:03 följande:

Maja 1: jo det verkar ganska tidigt, när jag var hos bm förra veckan i v 35+2, så hade min bebis inte fixerat sig (tredje barnet). Det kan säkert vara individuellt, sa inte bm nåt?

Hon sa att jag ska ta det lugnt imed att jag känner tryck nedåt och att jag har sammandragningar på kvällen.
  • Lisen84

Hej tjejer.

Är det någon mer som har ett väldigt pendlande humör just nu? Jag är glad o ledsen om vartannat. Skäller ut sambon utan anledning oxå.

Har även börjat få hemska tankar att barnet skulle kunna dö i magen så här på slutet. I veckan har jag träffat två kompisar som båda känner folk som har råkat ut för det! Trodde det var väldigt ovanligt men båda dessa tjejer var i 30 års åldern och helt friska. Bebisarna dog utan uppenbar anledning. Usch det känns så hemskt! :(

• Nlg
    Lisen84 skrev 2015-10-13 08:22:16 följande:

Hej tjejer.

Är det någon mer som har ett väldigt pendlande humör just nu? Jag är glad o ledsen om vartannat. Skäller ut sambon utan anledning oxå.

Har även börjat få hemska tankar att barnet skulle kunna dö i magen så här på slutet. I veckan har jag träffat två kompisar som båda känner folk som har råkat ut för det! Trodde det var väldigt ovanligt men båda dessa tjejer var i 30 års åldern och helt friska. Bebisarna dog utan uppenbar anledning. Usch det känns så hemskt! :(

Känner mig väldigt träffad! Har haft väldigt skiftande humör hela graviditeten men nu är det om än värre, kan dessutom börja tänka på något som hände mellan mig och min sambo när vi just träffats och verkligen bli ledsen/arg! 

Är dessutom konstant orolig över bebisen, har läst massor på internet om bebisar som dör i magen alldeles innan förlossning mm.. 
Svar på tråden Novemberbebisar 2015