• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Mallis92
    Idag är TUL inbokad för oss då bebisen låg på + 29 % på senaste kollen. Mitt SF-mått är dock normalt och ligger på mittenkurvan.
    Jag har inte sovit något inatt och är så nervös att jag inte vet var jag ska ta vägen. Märker ju att bebis blir lite stressad av min stress så jag försöker ta det lugnt....
    Usch, jag vet varken ut eller in eller vad jag vill. Rädd för att det ska bli snitt, rädd för igångsättning med framför allt rädd för att de inte ska göra någonting. Förra förlossningen gick bra men var utdragen trots att bebis då "bara" vägde 3700, värkarbetet var dåligt och fick stimuleras med dropp och bebis hade svårt att sjunka ner i förlossningskanalen. Uschuschusch, vill bara lägga mig i sängen och gråta :(
  • Hejhejhejilc
    Lisen84 skrev 2015-10-13 08:22:16 följande:

Hej tjejer.

Är det någon mer som har ett väldigt pendlande humör just nu? Jag är glad o ledsen om vartannat. Skäller ut sambon utan anledning oxå.

Har även börjat få hemska tankar att barnet skulle kunna dö i magen så här på slutet. I veckan har jag träffat två kompisar som båda känner folk som har råkat ut för det! Trodde det var väldigt ovanligt men båda dessa tjejer var i 30 års åldern och helt friska. Bebisarna dog utan uppenbar anledning. Usch det känns så hemskt! :(

Samma här, och värre blir det på nätterna om jag inte kan sova, massa dumma tankar om allt hemskt som kan hända... vi får försöka slå bort dessa tankar och vara lugna i att Sverige är ett av de bästa länderna man kan föda barn i!!
  • miloo89
    Lisen84 skrev 2015-10-13 08:22:16 följande:

Hej tjejer.

Är det någon mer som har ett väldigt pendlande humör just nu? Jag är glad o ledsen om vartannat. Skäller ut sambon utan anledning oxå.

Har även börjat få hemska tankar att barnet skulle kunna dö i magen så här på slutet. I veckan har jag träffat två kompisar som båda känner folk som har råkat ut för det! Trodde det var väldigt ovanligt men båda dessa tjejer var i 30 års åldern och helt friska. Bebisarna dog utan uppenbar anledning. Usch det känns så hemskt! :(

Känner igen det där. Kan få riktiga gråtattacker utan anledning å känna mig ledsen helt plötsligt. Det är även då såna hemska tankar som du nämner slår mig. Är jätteorolig att nåt ska hända bebisen nu på slutet då jag oxå hört talas om bekanta som råkat ut för att bebisen dött i magen. Så svårt att slå bort de tankarna men försöker tvinga mig. Usch vill bara att ungen ska komma ut nu!
  • Lisen84

Usch ja! Jag önskar nästan att förlossningen satte igång snart även om det såklart är bäst att bebis stannar lite längre i magen.

Hur mycket rör sig era små?

Jag tycker att rörelserna har ändrats rätt mycket sista veckorna. Känner ju fortfarande flera gånger om dagen men däremellan är det dödslugnt! Förut var det rörelser mest hela tiden.. Har varit på vippen att åka in till förlossningen ett par gånger men då har hon precis vaknat till igen så det har aldrig blivit av. Känns så luddigt det där, hur mycket rörelser man ska känna!

• miloo89
    Lisen84 skrev 2015-10-13 20:33:30 följande:

Usch ja! Jag önskar nästan att förlossningen satte igång snart även om det såklart är bäst att bebis stannar lite längre i magen.

Hur mycket rör sig era små?

Jag tycker att rörelserna har ändrats rätt mycket sista veckorna. Känner ju fortfarande flera gånger om dagen men däremellan är det dödslugnt! Förut var det rörelser mest hela tiden.. Har varit på vippen att åka in till förlossningen ett par gånger men då har hon precis vaknat till igen så det har aldrig blivit av. Känns så luddigt det där, hur mycket rörelser man ska känna!

Ja det där med rörelser blir man ju galen av! Min har små perioder hela dan hon rör sig men ibland är det helt still. Hon brukar vara mer igång på kvällarna. Några ggr har hon inte "svarat" när jag petat, då har jag hållt på å tuppa av men tillslut har hon svarat så hon har väl sovit.

Har förstått det som att man inte ska jämföra rörelser med andras bebisar utan bara lära sig sin egens mönster liksom.

Men jag har oxå märkt att dagar då jag varit extra hängig eller trött har hon oxå legat på en lägre växel.
  • Erika 146

Så länge ni känner era små flera ggr per dygn behöver ni inte oroa er. Att ni känner bebisarna är det viktiga :) inte hur starkt/svagt för det kan skilja sig mycket från bebis till bebis och öka/minska genom graviditeten.

Min tös har ca 3 tillfällen per dygn som jag inte kan undgå att känna henne medan de andra tillfällena är mer diffusa och jag knappt märker om jag hålls med nåt :)

• Nlg

Min har lugnat sig betydligt senaste veckorna, det är nästan bara hickan jag känner några gånger om dagen. Har varit in för minskade fosterrörelser för va 4 veckor sedan men allt såg bra ut. Men det stressar upp en ordentligt när man börjar fundera hur många timmar de senast va man kände något där inne

• Lisen84

Känns ändå skönt att läsa den här tråden och veta att man inte är ensam med sina tankar och funderingar :)

Sambon har svårt att förstå hur jag kan oroa mig så mycket och han tycker jag är taskig mot våran lilla när jag buffar på magen för att få respons :)

• Nlg
    Lisen84 skrev 2015-10-13 22:01:02 följande:

Känns ändå skönt att läsa den här tråden och veta att man inte är ensam med sina tankar och funderingar :)

Sambon har svårt att förstå hur jag kan oroa mig så mycket och han tycker jag är taskig mot våran lilla när jag buffar på magen för att få respons :)

Haha ja min sambo med, jag kan få panik ibland och börja dricka massa isvatten eller börja knuffa på magen och han förstår ingenting
  • jvd89

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Är i vecka 35 (34+1) och har gått upp 8 kg totalt än sålänge.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015