• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Kgb777

Tur att det hela gick bra ändå och att du inte väntade längre med att åka in. Och skönt att han mådde bra i magen hela tiden. Förstår att det känns tungt att se honom i respirator, men huvudsaken är att han utvecklas och snart får du säkert ha honom hos dig.

• Hejhejhejilc
    Nawifa skrev 2015-09-29 18:34:45 följande:

Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.

Grattis till lilla killen. Allt kommer säkert att gå jättebra! Önskar er all lycka :)
  • Erika 146
    Nawifa skrev 2015-09-29 18:34:45 följande:

Hej. Hör blev det ingen novemberbebis. I söndags förlöstes vår lilla kämpe med ett urakut kejsarsnitt efter att jag drabbats av en propp i moderkakan och avlossning. Han föddes i vecka 32+4 2300 gram tung och 45 cm lång. Vi är båda tagna och chockade efter upplevelsen. Vår lilla Milo andas inte själv än men vi hoppas att han snart ska kunna börja andas på egen hand.

Grattis till er och skönt att det är bra efter omständigheterna. Sköt om er och försök njuta av er lilla prins!
  • Undska

Var precis hos bm, allt såg bra ut. 130/70 i bltr 3,7 i socker, 32 i sf mått, och jag har bara gått upp drygt 3kg :D

Däremot så tänkte jag höra med er andra om ni brukar eller har fått ont när bm klämmer och känner hur bebisen ligger?

Bm satte fingrarna nästan under revbenen vid bröstkorgen i mellangärdet om ni förstör hur jag menar? Fick en konstig smärta där varenda gång hon tryckte där på stället. Nu känner jag ingenting, har inte ont alls eller så. Men fy va obehagligt det var! Har gått 32+0 idag förresten :)

• sofiashem

Var precis och gjorde tilväxtultrlajud, är i vecka 34 (33+5) och han beräknas just nu väga precis under 2,2 kg, så lite under medel men normalt :)

Fick dock precis gå hem från jobbet då jag haft starka sammandragningar och mensvärk regelbundet sen kl 9, hoppas det ger med sig av vila!

• Maja 1

Jag var på ultraljud idag och bebisens väger nu 1853 gram i vecka 31+5. En helt normal bebis. Allt såg jättefint ut och det var underbart att se honom. Jag fick se honom i 3D så häftigt.

• Kgb777

Hej! Bra för er som får göra ett till ul, blir alla erbjudna det i erat landsting eller är det av nån speciell anledning? Jag skulle inte ha nåt emot att göra ett till då de knappt kunde se vad det var för kön på första. Charlie40: hur gick det idag? Fick du beviljat snitt det datum du ville?

• Nilla6

Var hos läkaren idag för att kolla bt och urinprov, bt låg bra men läcker 2+ i protein igen så måste tillbaka på fredag, ska på tisdag göra ul igen för att kolla moderkakan, njurarna samt så sk jag få göra ett tul, är så intresserad av att se hur stor han är nu om han skulle vilja komma tidigare.

• Kgb777

Nilla6: proteinet i urinen kan också bero på dina urinvägsinfektioner. Man har ofta + på proteinet om man har någon infektion i kroppen, det har jag haft flera ggr när jag inte varit gravid. Om bt var bra är det inte alls säkert att det är havandeskapsförgiftning. Men det kan ju vara skönt att kolla upp så att allt står rätt till!

• Charlie40
    Kgb777 skrev 2015-09-30 14:36:48 följande:

Hej! Bra för er som får göra ett till ul, blir alla erbjudna det i erat landsting eller är det av nån speciell anledning? Jag skulle inte ha nåt emot att göra ett till då de knappt kunde se vad det var för kön på första. Charlie40: hur gick det idag? Fick du beviljat snitt det datum du ville?

Hej nej dom gör bara en vecka före bf, så det blev 11/11 om inte ngt tillstöter som gör att vi måste påskynda. Jag är bara rädd att hon kommer vilja komma tidigare och det blir stress upp och en vaginal förlossning.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015