• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lisen84
    cilla75 skrev 2015-10-06 17:56:36 följande:

Jag har precis som du, är i v 36 och har också kraftig mensvärk framförallt på kvällen och natten.

Vet inte alls vad det är :(

Frågade min BM men hon pratade om ligamentet och att det stramar..... Tyckte inte jag fick något riktigt bra svar!

Hej!

Jag var på en föräldrautbildning nu ikväll och den BM sa att förvärvar ofta kommer som molvärk på sen kväll/natt då oxytocin produktionen är som högst. Normalt att det börjar några veckor innan förlossningen startar. Dom påverkar inte livmodertappen normalt sett sa hon. Jag har som molvärk ibland på dagarna men tror det är pga väldigt mycket sammandragningar - träningsvärk i livmodern typ :) v 35 här.
  • cilla75
    Lisen84 skrev 2015-10-06 23:24:04 följande:

Hej!

Jag var på en föräldrautbildning nu ikväll och den BM sa att förvärvar ofta kommer som molvärk på sen kväll/natt då oxytocin produktionen är som högst. Normalt att det börjar några veckor innan förlossningen startar. Dom påverkar inte livmodertappen normalt sett sa hon. Jag har som molvärk ibland på dagarna men tror det är pga väldigt mycket sammandragningar - träningsvärk i livmodern typ :) v 35 här.

Tack så jättemycket för ditt svar :)
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-06 22:54:15 följande:

Charlie40 berätta gärna hur det går

Hej även högt tryck idag 142/95 men urin ok. barnmorskan skickade mig till Förlossningen för en koll. Där gjordes ctg och ul för att titta så att flödet i navelsträng var bra samt en viktskattning. Jag har fått små barn tidigare och detta verkar inte vara ngt underlag. Hon ligger ca 16% under snitt och vi ska tillbaka om två veckor och se så hon inte dippat mer. Flödet var bra och hon mådde bra iaf. Ska tillbaka till bm två ggr i veckan nu för bt/urin. Så bra att dom håller koll iaf. Troligtvis är detta bara mitt höga blodtryck som spökar och ingen havandeskaspsförgiftning. Hur går det för dig?
  • Nlg

charlie40 fortsätter gärna följa dig om hur det går! När har du bf?

Jag ska till Bm imorgon fm så får se då

• Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-07 20:25:03 följande:

Bf 19/11 men planerat snitt den 11/11 ville helst ha två veckor innan 4/11 men enligt nya rön så är det en vecka innan som gäller nu. BT kommer iofs bli en avgörande del i det hela och kan ju bli tidigare om det inte går ner.
  • Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-07 20:25:03 följande:

Återkom efter ditt besök får jag höra hur det gick. Lycka Till!
  • Nlg
    Charlie40 skrev 2015-10-07 21:32:20 följande:

Återkom efter ditt besök får jag höra hur det gick. Lycka Till!

Låg på 135/80 nu så det är ju ok, vi fortsätter följa upp bara och varför jag ha denna huvudvärk hör nog bara till den här delen av graviditeten dessvärre. Fortsätter jobba heltid fram tills 17:de nu när allt ser bra ut.
  • 1113
    Kgb777 skrev 2015-10-05 17:18:06 följande:

Hej! Är i vecka 35 idag och har under den senaste veckan vaknat av kraftig mensvärk, inte varje natt dock. Har inte haft så i mina tidigare graviditeter. Är det det som kallas förvärkar? Det är inte sammandragningar, utan mer ganska kraftig molande värk, någon som känner igen det? När jag gjorde Rul så sa den bm först att det var en flicka, men hon sa då att det var svårt att se. Sen när hon skulle ta foton frågade jag igen om hon inte kunde titta igen vad det var för kön och då ändrade hon till pojke. Men jag tror inte att de skulle ta fel två gånger och då borde de i sådana fall ha sagt att de känner sig osäkra.

Hej, jag är också i vecka 35 och har nu i kanske 2 veckor känt av samma sak. Mensvärk som inte hänger ihop med sammandragningar. Det gör som mest ont mot kvällen. Igår var det riktigt obehagligt! Va in på förlossningen förra veckan pga att värken höll i sig i flera timmar. Fick aldrig nåt riktigt svar på vad det var. Det dom sa va att jag var höggravid nu och att det är vanligt att det känns och så. Min barnmorska hade ingen aning alls vad det kunde vara. Men det kanske var ligamenten sa dom på förlossningen. 

Man blir ju som lite orolig när ingen vet vad det är och vad man kan göra åt det.
  • Kgb777

1113: var hos bm idag och jag nämnde då att jag hade molande värk ibland. Hon sa bara typ att det är bara bra. Så det är nog bara kroppen som övar sig för förlossning. Dessutom låg baby med huvudet neråt och ganska långt ned dock inte fixerad ännu, men det är ju tredje barnet. Men det kan säkert göra ont av huvudet, speciellt om han rör sig.

• Charlie40
    Nlg skrev 2015-10-08 12:12:48 följande:
    Låg på 135/80 nu så det är ju ok, vi fortsätter följa upp bara och varför jag ha denna huvudvärk hör nog bara till den här delen av graviditeten dessvärre. Fortsätter jobba heltid fram tills 17:de nu när allt ser bra ut.
    Vad skönt och bra att dom håller koll ändå. Hoppas trycket stannar nere. Ta det lugnt och vila i helgen.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015