Kgb777 skrev 2015-10-05 17:18:06 följande:
Hej! Är i vecka 35 idag och har under den senaste veckan vaknat av kraftig mensvärk, inte varje natt dock. Har inte haft så i mina tidigare graviditeter. Är det det som kallas förvärkar? Det är inte sammandragningar, utan mer ganska kraftig molande värk, någon som känner igen det? När jag gjorde Rul så sa den bm först att det var en flicka, men hon sa då att det var svårt att se. Sen när hon skulle ta foton frågade jag igen om hon inte kunde titta igen vad det var för kön och då ändrade hon till pojke. Men jag tror inte att de skulle ta fel två gånger och då borde de i sådana fall ha sagt att de känner sig osäkra.
Hej, jag är också i vecka 35 och har nu i kanske 2 veckor känt av samma sak. Mensvärk som inte hänger ihop med sammandragningar. Det gör som mest ont mot kvällen. Igår var det riktigt obehagligt! Va in på förlossningen förra veckan pga att värken höll i sig i flera timmar. Fick aldrig nåt riktigt svar på vad det var. Det dom sa va att jag var höggravid nu och att det är vanligt att det känns och så. Min barnmorska hade ingen aning alls vad det kunde vara. Men det kanske var ligamenten sa dom på förlossningen.
Man blir ju som lite orolig när ingen vet vad det är och vad man kan göra åt det.