• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Vecka 33+5 och har gått upp 24 kg???????? läcker ju vätska it i vävnaderna som gör att man sväller men gick upp 35 med sonen så är van..

• Maja 1

Jag är i vecka 33+5 och har gått upp 9 kg. Mina andra graviditeter har stannat på 13-14 kg så det blir säkert samma ungefär.

• Erika 146

Gick upp 24 kg med första och ner 10 kg första veckan. Har hittills gått upp 14 kg denna gång men kommer landa på samma som första om man ser till de kilon jag hade kvar att gå ner. :)

Är i vecka 36+5.

• Anna Hbg

Har gått upp ca 10 kg och är i v. 36 (35+4)

Känns helt ok med tanke på att jag gick upp ca 30 kg när jag väntade sonen.

• Hejhejhejilc

Har gått upp ca 12-13 kg, går in i vecka 38 idag :) Känns som det kommer landa på ca 15 innan det är färdigt och det känns helt ok tycker jag :)

• iowa
    jvd89 skrev 2015-10-14 17:23:00 följande:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Är i vecka 35 (34+1) och har gått upp 8 kg totalt än sålänge.

Är i vecka 37 (36+0) och har hittills gått upp ca 9-10 kg. Känns helt klart överkomligt!

Har däremot väldiga besvär med foglossning vilket gör det svårt att både röra sig och att hitta bekväma viloställningar.. Men nu är det inte många veckor kvar, så det är väl bara att härda ut...
  • Citrona

Är i vecka 33 och har hittills gått upp 14kg, hoppas på att slippa samla vatten som jag gjorde med mitt första barn då jag landade på 18-19kg. Är inte alls sötsugen men foglossningsvarningar börjar komma det blir nog att jag kommer röra mig mindre...

• lotie

Är ju många som närmar sig nu:)
    Snart blir det babyboom här!
    Själv är jag 33+4 idag och har 5 veckor kvar till snittet och börjar bli nervös. Har narkosbedömning på onsdag så hoppas det lugnar mig lite.
    Sover sjukt dåligt och ont i magen på olika sätt hela tiden:(

• Lisen84

Jag har gått upp ca 14 kg. V 37 på lördag. Dock har jag gått ner 1-2 kg sista månaden pga att mina kräkningar har blivit värre. Är lite orolig för att bebis inte växer som hon ska heller då mitt SF mått ligger lite lågt, 32 i v 35. Hur ligger ert?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015