• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Nilla6

Usch vad nervös jag är nu, har fått tid för att göra kub nästa onsdag, har suttit o velat lite fram och tillbaka om det men nu kör vi på, man kan ju inte gå o va orolig för allt. Vi har oddsen på vår sida. Rul bokad till 30/6, längtar.

• Maja 1
    Sandra1992 skrev 2015-05-12 14:17:29 följande:

Nån som bloggar eller vet nån bra gravidblogg??:) länka gärna :) jag bloggar lite om min vardag o graviditet på sandraaaisaksson.blogg.se :)

Hej!!

Jag bloggar om min familj och vardagsliv. Kommer snart att berätta om min graviditet där. Läs gärna www.defyrabästa.bloggo.nu
  • SandraP81

VÅgar man fråga hur det går med vikten? ;) Själv är jag i v 14+4 och har gått upp 2,5 kg. Lite slarvigt tycker jag för jag hade nog kunnat undvika det om jag inte ätit så mycket de första 5 veckorna. Mådde illa så såg till att hålla mig mätt konstant.

Nu siktar jag på att ligga kvar på denna vikt när jag ska till barnmorskan nästa gång (efter Rul någon gång, i v 20+ något) Hoppas det inte är omöjligt! 

• gummsanmadde

Jag har gått ner 6 kg, jag är i v15 (14+2) och jag har ju spytt sen v 7 typ.. jag är redan stor innan jag blev gravid så att jag har gått ner är bara bra, det finns att ta av Flört ha ni fått mage? jag är ju stor så det kommer ju inte synas på mig på samma sätt som på en smal tjej.. men när jag ligger ner så tycker jag att jag kan känna något lite hårdare, precis ovanför könshåret börjar..
    Jag är så nojjig av mig.. jag ha väldigt svårt att slappna av och njuta av att vara gravid, är fortfarande rädd för missfall, fast jag har varit på ultra ljud v10+4 och lyssnade på hjärtat v13+1, och allt va bra.. med ändå..

• jvd89

Är i vecka 12+1 och har gått upp 1,3 kg.

Hört att det är normalt att gå upp 1-2 kg till vecka 12.

Jag är inte smal men heller inte jättestor men en önskan är ju att gå upp bara det som graviditeten väger. 10-12 kg, så man inte lägger på sig massa extra kilo då de är svårare att bli av med.

• Stellaludvig

Hej på er!

Hakar gärna på här! Är i v 14+2. Detta är min 6:e graviditet och har en dotter som blir tre i juni. Så många missfall ???? Så denna plutt är väldigt efterlängtad! ??

Om två veckor ska vi till Linköping på könsbestämnande ultraljud och missbildningskontroll. Jättespännande! Har börjat få lite mage och har äntligen börjat sluta spy varje dag. Hur mår ni? Har ni börjat känna rörelser? ????

• Tiniii

Jag är vi vecka 16 -

15 +4

Känner små puffar inifrån sen några dagar tillbaka! Och igår tror kah bebis hade hicka!

Har gått ner 0,5 kg men vet inte hur det gått till för jag äter bra! Och kräks inte men är glad för det!

• Hejhejhejilc

Haha jag känner livmodern riktigt tydligt ;) Går in i vecka 16 idag :D Tror inte det har hänt speciellt mycket med vikten, eventuellt något kilo upp :) Nu längtar jag till RUL!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015