• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Iam
    Anonym (789) skrev 2015-03-12 16:22:22 följande:

Man måste inse att det man skriver på nätet står kvar eller kan ha dokumenterats, att andra gör fel eller värre saker tar inte bort de konsekvenser som kan drabba en själv.

Tycker varken ts eller mamman kan stå raktryggad i dety här fallet och det säger jag utan kopplingar till vare sig egna barn eller bonusbarn, jag blandar alltså inte in mina egna personliga känslor eller erfarenheter, något som inte familjerätten och tingsrätten heller gör, dom ser till vilka bevis som finns och går inte efter att vi  tycker eller inte tycker att det är ts eller mamman som gjort fel eller rätt.

Du har rätt i att ts ska backa, det gäller självklart för mamman också, men det tar inte bort konsekvenserna för vad som redan har gjorts oavsett om det gäller rättsiga åtgärder eller barnens måenden.

Blir förbannad när vuxna människor inte kan avstå från att bråka, när dom sätter sina egos före barnsvälmående. De tär barnen som är offer här inte ts och inte mamman.

Ts kan stå rakryggad för hon har inte dragit in barnen. Hon har skrivit EN rad på en blogg, en gång. That's it. Dessutom helt anonymt. Dessutom går det bara att användas som bevis om en polisanmälan gjorts som lett till att polisen utom tvivel kan påvisa att det är ts som skrivit denna rad.

Dessutom är det så att värre handlingar visst väger tyngre i ett domslut. Ska en rådman ta beslut kring detta med dessa fakta på bordet kommer denna lilla rad inte väga in i jämförelse med vad mamman gjort.

Sen blir jag oxå förbannad när vuxna drar in barn i konflikter. Extra vidrigt är det när en förälder förstör sina barn på det sätt som presenteras här.

Hade du på riktigt varit objektiv hade du tagit med mammans handlande i din bedömning, men du väljer att fokusera på en rad i en blogg. Det är inte objektivt i detta fallet.
  • Anonym (delaktighet)
    Ess skrev 2015-03-12 16:33:54 följande:
    Är man verkligen mån om barnen så drar man inte in dem i konflikten till att börja med.
    Konstigt nog så är det alltid den som påstår sig älska barnen mest och gör allt för "barnens skull", som är den som med vett och vilje använder sig av samma barn för att komma åt den andre.
    Det är ju det jag säger, varken bio eller bonus verkar vara mån om barnen.
    är man sämre eller bättre om man är den som börjar eller den som bidrar? Båda beter sig dåligt och det går ut över barnen, båda bör avstå från att vara delaktiga i konflikten, de enda oskyldiga i det här är väl ändå barnen, jag vägrar att tycka synd om vuxna som är ansvariga för sitt eget beteende
    Iam skrev 2015-03-12 16:46:02 följande:
    Ts kan stå rakryggad för hon har inte dragit in barnen. Hon har skrivit EN rad på en blogg, en gång. That's it. Dessutom helt anonymt. Dessutom går det bara att användas som bevis om en polisanmälan gjorts som lett till att polisen utom tvivel kan påvisa att det är ts som skrivit denna rad.

Dessutom är det så att värre handlingar visst väger tyngre i ett domslut. Ska en rådman ta beslut kring detta med dessa fakta på bordet kommer denna lilla rad inte väga in i jämförelse med vad mamman gjort.

Sen blir jag oxå förbannad när vuxna drar in barn i konflikter. Extra vidrigt är det när en förälder förstör sina barn på det sätt som presenteras här.

Hade du på riktigt varit objektiv hade du tagit med mammans handlande i din bedömning, men du väljer att fokusera på en rad i en blogg. Det är inte objektivt i detta fallet.
    Hur vet du att det stämmer det du skriver? Du utgår från ts version, tror du mamman delar den? Men du får gärna länka till både ts blogg och mammans facebook så kan vi andra dra våra egna slutsatser på vad vi faktiskt ser

Så visa gärna eller är det så att du baserar ditt tyckande enbart på ts utsago och dina egna personliga erfarenheter?
    Själv tycker jag båda sidor beter sig dumt, men så läser jag inte heller in personliga erfarenheter i det hela.

• BioBonus

Vad som utlöst konflikten eller vem som som utlöst konflikten spelar egentligen ingen roll. Det enda som i en sån här situation spelar någon roll är vilket ansvar man tar gentemot barnen. Man har, som förälder likväl som bonusförälder, en förbannad skyldighet att inte involvera barnen i de vuxnas konflikt. Den som gör det är den som hanterar konflikten sämst. Oavsett vad den handlar om de vuxna emellan. Den som gör det ser till att konflikten blir skadlig för de inblandade barnen. Man kan bråka utan att barnen tar skada. Om man tar sitt ansvar. Man är inte alltid överens så enkelt

är det. Sen hur man väljer att agera kan man inte skylla på andra.

• Iam
    Anonym (delaktighet) skrev 2015-03-12 16:59:29 följande:

Det är ju det jag säger, varken bio eller bonus verkar vara mån om barnen.

är man sämre eller bättre om man är den som börjar eller den som bidrar? Båda beter sig dåligt och det går ut över barnen, båda bör avstå från att vara delaktiga i konflikten, de enda oskyldiga i det här är väl ändå barnen, jag vägrar att tycka synd om vuxna som är ansvariga för sitt eget beteendeHur vet du att det stämmer det du skriver? Du utgår från ts version, tror du mamman delar den? Men du får gärna länka till både ts blogg och mammans facebook så kan vi andra dra våra egna slutsatser på vad vi faktiskt ser

Så visa gärna eller är det så att du baserar ditt tyckande enbart på ts utsago och dina egna personliga erfarenheter?

Själv tycker jag båda sidor beter sig dumt, men så läser jag inte heller in personliga erfarenheter i det hela.

Självklart baserar jag min åsikt på det ts skriver och hur hon framställer det. Det är så det funkar på ett forum. Hade mamman varit här och gett uttryck för sin åsikt hade jag tagit även den i beaktning. Men nu är hon inte det. Alltså utgår jag från den fakta som kommer fram. Hur gör du? Hittar på en egen version av vad mamman nog tycker och utgår från den?

Ts klargör om och om igen att hon eller pappan inte på något sätt drar in barnen i konflikten.

Ts klargör även om och om igen att hon egentligen inte är delaktig mer än som måltavla, utan att det är pappan som har kontakten med mamman.

Ts klargör vidare att pappan på alla sätt och vis försökt nå fram till mamman för att få ett avslut på detta för barnens skull. Men mamman vill inte.

Ts har erkänt att hon vid ETT tillfälle skrivit EN mening om mamman i sin ANONYMA blogg som ett uttryck för hur ledsen hon är över hur mycket skit hon får ta. Dessutom har ts även klargjort att detta är raderat och att hon ångrar det med facit i hand.

Hur i hela friden kan du på objektiv grund påstå att ts genom dessa fakta är skyldig till konflikten??

Hur kan du påstå att det är jag som väver in mina erfarenheter genom att inte ge ts skulden?

Och hur kan du på något vis anse dig vara objektiv när ditt fokus ligger på att ts är delaktig och dessutom sätta mamman som en bifigur??

Att du inte vill visa empati för en människa som utsätts för systematisk smutskastning och trakasserier för stå för dig. Själv tycker jag synd om alla människor som råkar illa ut, oavsett ålder. I detta fallet två små barn och ts.
  • Anonym (X)
    Mila76 skrev 2015-03-12 14:26:54 följande:
    Nu var det inte det jag sade. 

Men om mamman är så labil som ts gör gällande, då kan man nästan se det som lite retsamt att skriva blogginlägg om hur labil hon är. Som om hon vill reta upp mamman. Lite onödigt om man vill förbättra relationen. Eftersom även morfadern kommenterat där är bloggen antagligen inte så anonym, eller vad tror du?

Det blir ju inte bättre av att båda beter sig illa, tycker du inte? 

Jag hoppas verkligen att sådana här dysfunktionella familjer bara är fiktiva. 
    Ibland kan man bara få nog.

Kanske är det den känslan ta hade när hon skrev i sin blogg?

Den dagen biomamman här ber om ursäkt tänker jag ta den men tills det är hon luft.

Hon är inte välkommen här och om jag möter henne utan bonus är med så kollar jag bara rakt fram.

Jag har aldrig träffat en sådan ruggig person innan.

Manipulerande!

Har spritt lögner om mig o min man.

Vi har varit oss själva o bevisat motsatsen men man märker att både omgivning o bonus har en tro om dessa år som inte är sann.

Jag hoppas ändå att bonus någonstans innerst inne vet sanningen.

Jag försökte i flera år men till slut fick jag nog. Det är som det är och hon är luft.
  • Anonym (789)
    Iam skrev 2015-03-12 17:38:02 följande:
    Självklart baserar jag min åsikt på det ts skriver och hur hon framställer det. Det är så det funkar på ett forum. Hade mamman varit här och gett uttryck för sin åsikt hade jag tagit även den i beaktning. Men nu är hon inte det. Alltså utgår jag från den fakta som kommer fram. Hur gör du? Hittar på en egen version av vad mamman nog tycker och utgår från den?

Ts klargör om och om igen att hon eller pappan inte på något sätt drar in barnen i konflikten.

Ts klargör även om och om igen att hon egentligen inte är delaktig mer än som måltavla, utan att det är pappan som har kontakten med mamman.

Ts klargör vidare att pappan på alla sätt och vis försökt nå fram till mamman för att få ett avslut på detta för barnens skull. Men mamman vill inte.

Ts har erkänt att hon vid ETT tillfälle skrivit EN mening om mamman i sin ANONYMA blogg som ett uttryck för hur ledsen hon är över hur mycket skit hon får ta. Dessutom har ts även klargjort att detta är raderat och att hon ångrar det med facit i hand.

Hur i hela friden kan du på objektiv grund påstå att ts genom dessa fakta är skyldig till konflikten??

Hur kan du påstå att det är jag som väver in mina erfarenheter genom att inte ge ts skulden?

Och hur kan du på något vis anse dig vara objektiv när ditt fokus ligger på att ts är delaktig och dessutom sätta mamman som en bifigur??

Att du inte vill visa empati för en människa som utsätts för systematisk smutskastning och trakasserier för stå för dig. Själv tycker jag synd om alla människor som råkar illa ut, oavsett ålder. I detta fallet två små barn och ts.
    med andra ord då du VET INTE, du utgår från att ts ord ska visa på hela sanningen och så kryddar du med din egen uppfattning/erfarenhet

Lite mer källkritisk än så måste man ändå vara, säg mig.. är det din uppfattning att mammans version av det hela stämmer med ts?
    Om mamman startar en trådstart ska du då utgå från hennes ord och alltså hålla med båda verisonerna, nej ta av dina partiska glasögon och säg som det är, du tror på ts verison för att den passar bäst med din åsikt angående hur du ser på bio och bonussituationer.

Jag sa dessutom att ts också är skyldig till situationen, hon är ju delaktig till den, hur mycket eller lite kan jag inte svara på, inte vem som heller startade den för det vet jag faktiskt inte, men jag utger mig inte heller för att veta och som du försöka göra åsikter till sanningar.
    Det fattar väl vem som helst att om någon skulle skriva en massa dumheter på nätet så blir man ju själv inte mindre dum om man gör samma sak själv, och återigen ts och mamman är vuxna och får ta konsekvenserna av sina handlande, tyvärr får även barnen ta konsekvenserna och det äcklar mig något så förbannat

vad sägs om att du visar empati för barnen istället för att lägga det på vuxna människor som tar sina egna beslut oavsett om det är bio eller bonus, lägg dina egna erfarenheter/åsikter åt sidan och tänk en smula på hur det faktiskt vore bättre för barnen om åtminstone en av dessa kvinnor avstod från att driva konfliken vidare.

tills dess att jag får ta del av både ts blogg och biomammans facebook där allt ska stå så tänker jag inte ägna mig åt gissningslekar åt vem som är 'dummast' utan jag avser att tänka mest på barnen och tycka båda vuxna är lika skyldiga om dom skriver idiotiska saker på nätet för det trappar bara upp konflikter inte stillar dom
  • Iam
    Anonym (789) skrev 2015-03-12 19:43:27 följande:

med andra ord då du VET INTE, du utgår från att ts ord ska visa på hela sanningen och så kryddar du med din egen uppfattning/erfarenhet

Lite mer källkritisk än så måste man ändå vara, säg mig.. är det din uppfattning att mammans version av det hela stämmer med ts?

Om mamman startar en trådstart ska du då utgå från hennes ord och alltså hålla med båda verisonerna, nej ta av dina partiska glasögon och säg som det är, du tror på ts verison för att den passar bäst med din åsikt angående hur du ser på bio och bonussituationer.

Jag sa dessutom att ts också är skyldig till situationen, hon är ju delaktig till den, hur mycket eller lite kan jag inte svara på, inte vem som heller startade den för det vet jag faktiskt inte, men jag utger mig inte heller för att veta och som du försöka göra åsikter till sanningar.

Det fattar väl vem som helst att om någon skulle skriva en massa dumheter på nätet så blir man ju själv inte mindre dum om man gör samma sak själv, och återigen ts och mamman är vuxna och får ta konsekvenserna av sina handlande, tyvärr får även barnen ta konsekvenserna och det äcklar mig något så förbannat

vad sägs om att du visar empati för barnen istället för att lägga det på vuxna människor som tar sina egna beslut oavsett om det är bio eller bonus, lägg dina egna erfarenheter/åsikter åt sidan och tänk en smula på hur det faktiskt vore bättre för barnen om åtminstone en av dessa kvinnor avstod från att driva konfliken vidare.

tills dess att jag får ta del av både ts blogg och biomammans facebook där allt ska stå så tänker jag inte ägna mig åt gissningslekar åt vem som är 'dummast' utan jag avser att tänka mest på barnen och tycka båda vuxna är lika skyldiga om dom skriver idiotiska saker på nätet för det trappar bara upp konflikter inte stillar dom

Den som läser med erfarenhet verkar vara du som på förhand verkar ha förutfattade meningar om mig och vad jag baserar mina åsikter på.

Fortsätt du ignorera det som skrivs och gör egna tolkningar om det passar dig. Jag väljer dock att inte fortsätta en sådan diskussion då den är totalt meningslös. Jag diskuterar det som står i tråden, du diskuterar det du TROR utelämnas för att du TROR att ts inte skriver hela sanningen. Kasta inte sten i glashus, det är lätt att skära sig.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-12 15:38:41 följande:

Nu visade hon inte bara bloggen för sin pappa utan lade ut den på sin facebooksida. 

Mitt behov handlade inte om att skriva om just henne utan att skriva om vad som händer i mitt liv.

Som jag sagt tidigare så är all kommunikation mellan föräldrarna det är enbart vid de tillfällen som mamman skickat sms till mig som jag svarat på några av dem.

Denna "kamp" är således mellan föräldrarna men det är JAG som är den som blir anklagad för saker som jag inte gjort.

Precis som du säger så är det barnen som tar mest skada av det här och därför har vi, mest pappan, alltså bett mamman att vi ska avsluta konflikten och försöka få ett bättre samarbete vilket hon alltså inte är intresserad av.

Jag tänker inte kommentera situationen men du borde göra bloggen privat, dvs så att ingen annan än de som har lösenordet kan läsa den.
  • Anonym (789)
    Iam skrev 2015-03-12 20:07:55 följande:
    Den som läser med erfarenhet verkar vara du som på förhand verkar ha förutfattade meningar om mig och vad jag baserar mina åsikter på.

Fortsätt du ignorera det som skrivs och gör egna tolkningar om det passar dig. Jag väljer dock att inte fortsätta en sådan diskussion då den är totalt meningslös. Jag diskuterar det som står i tråden, du diskuterar det du TROR utelämnas för att du TROR att ts inte skriver hela sanningen. Kasta inte sten i glashus, det är lätt att skära sig.
    Jag tycker det verkar som du har inställningen att du och du allena har rätt att komma med åsikter, tänk på det ordet förresten.. å-s-i-k-t-e-r, du har ju faktiskt inte en aning om något lika lite som resten av oss, du har bara psikter om saken, och jag har mina, det får du acceptera

sen kanske du ska följa dina egna råd, det är nämligen väldigt otrevligt drag att ha dubbelmoral
  • Iam
    Anonym (789) skrev 2015-03-12 20:18:16 följande:

Jag tycker det verkar som du har inställningen att du och du allena har rätt att komma med åsikter, tänk på det ordet förresten.. å-s-i-k-t-e-r, du har ju faktiskt inte en aning om något lika lite som resten av oss, du har bara psikter om saken, och jag har mina, det får du acceptera

sen kanske du ska följa dina egna råd, det är nämligen väldigt otrevligt drag att ha dubbelmoral

Jag har argumenterat för mina åsikter och förklarat vad dessa är baserade på. Jag har aldrig påstått att du inte får ha dina åsikter, bara påtalat att jag inte förstår hur du resonerar. Det kan du dock inte hanterar utan börjar dra generella slutsatser om min person baserat på hur jag resonerar i denna tråden.

Jag har heller aldrig påstått att någon annan de facto har fel. Det är återigen du som drar slutsatser.

Tänk att vissa inte kan hantera motstridiga åsikter utan att skapa världens diskussion kring och om personen som uttrycker dem. Tänk så intressant det kunde bli om du istället diskuterat kring det jag faktiskt skriver istället för att dra subjektiva slutsatser kring varför.

Nu ska jag ta mitt eget råd och verkligen avsluta denna totalt meningslösa "diskussion" som dessutom inte tillför ts något vettigt alls.
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig