• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • nymedlem
    sextiotalist skrev 2015-03-13 13:47:18 följande:

Ponera att mamman hade visat barnen något, som hon gissar kunde vara hon som varit nämnd, då är det rätt illa.

Hon kunde tagit fram vilken jäkla text som helst och visat barnen.

Dvs det skulle bara spä på den bilden som framstår via ts tråd. En manisk kvinna som letar efter konflikter och letar efter problem och använder dessa för att få sina barn i en svår lojalitetskonflikt.

Så en mamma som gör sådant, tja, hade jag varit halvvuxen, så hade jag garanterat undrat vad min mamma håller på med, allvarligt, jag hade nog snarare tagit avstånd från min mamma.

Du hade nog inte tagit avstånd från den förälder som verkligen tar hand om dig. Som 5 och 8 åring fattar man inte och i det här fallet tror jag mamman kanske gör rätt!

Hur gammal är du ts? Kan vara en mognadsfråga.
  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2015-03-13 13:52:34 följande:
    Du hade nog inte tagit avstånd från den förälder som verkligen tar hand om dig. Som 5 och 8 åring fattar man inte och i det här fallet tror jag mamman kanske gör rätt!

Eftersom jag har kusiner som gjort det (pga mammans skitprat och lögner om pappan) så vet jag att det sker.
    En annan kompis, som också var baktalad, polisanmäld (misshandel och incest), socanmäld och hela konceptet, hans barn bröt med mamman så fort de kunde stå på egna ben (16 och 18 år).
    Så nej, ljuger man och baktalar så är risken stor att barnen vände sig ifrån den förälder som tar hand om en.

Min "ömma" faster var hemmafru och gjorde "allt" för barnen
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2015-03-13 13:49:45 följande:

Och det är ju fortfarande mammans val att visa barnen vad TS har skrivit. 

På samma sätt som om hon valt att sätta på en otroligt våldsam film som skrämt barnen från vettet och sen hävda att det inte var hennes fel för det var inte hon som har gjort filmen...

Ponera då att dina egna barn kommer hem efter umgänge hos pappan och är helt upprörda för att pappans nya varit elak mot dem, då pratar jag inte om morötter till maten. Kan du verkligen säga att du inte gjort nåt då????,
  • Thyla
    nymedlem skrev 2015-03-13 13:52:34 följande:

På vilket sätt gynnar mammas handlingar henne i detta specifika fall?

• nymedlem
    sextiotalist skrev 2015-03-13 13:57:13 följande:

Eftersom jag har kusiner som gjort det (pga mammans skitprat och lögner om pappan) så vet jag att det sker.

En annan kompis, som också var baktalad, polisanmäld (misshandel och incest), socanmäld och hela konceptet, hans barn bröt med mamman så fort de kunde stå på egna ben (16 och 18 år).

Så nej, ljuger man och baktalar så är risken stor att barnen vände sig ifrån den förälder som tar hand om en.

Min "ömma" faster var hemmafru och gjorde "allt" för barnen

Ja jag vet att det händer. Läst en fruktansvärd bok (!!!!!!) om en mamma som kämpade i flera år med myndigheter mot exet som utövade incest med deras lilla son.

Men i denna tråd tycker jag verkligen att ts beter sig lika illa som mamman, barnet som vill ha sin pappa faller emellan och pappan helt flat ser på.
  • manmanne

Det vanligaste är väl att en frånskild mamma lider av väldigt dålig självkänsla och är maniskt rädd för att barnen skall sluta att älska henne. De får inte börja älska pappa mer än mamma och en ny mamma vore världens undergång. Hon gör precis vilka brott som helst för att hindra det från att hända.

• sextiotalist
    nymedlem skrev 2015-03-13 13:57:15 följande:
    Ponera då att dina egna barn kommer hem efter umgänge hos pappan och är helt upprörda för att pappans nya varit elak mot dem, då pratar jag inte om morötter till maten. Kan du verkligen säga att du inte gjort nåt då????,
    Jag är ganska säker på att jag och biobonus hade agerat ungefär likadant. Fråga vad som har hänt, låtit barnen sätta sina egna ord på det.
    Ringt och frågat om det varit något speciellt som hänt och sedan berättade hur barnen hade upplevt situationen, hade jag fått en bra förklaring så hade jag tagit ett samtal med barnen igen.
    Hade jag inte varit nöjd, så hade jag valt att hantera detta utan att blanda in barnen, ett samarbetssamtal om det hade behövts, men jag hade inte agerat som kvinnan i tråden

Jag är ganska säker på att vi som har barn, inte bara en gång, har fått hem ett upprört barn som talat om hur elakt den och den (eller tom fröken/magistern) varit mot en.
    Ibland har det funnits en orsak till barnets upprördhet och ibland har det varit en klar överreaktion på en alldaglig situation.

• nymedlem
    Thyla skrev 2015-03-13 14:01:36 följande:

På vilket sätt gynnar mammas handlingar henne i detta specifika fall?

Otroligt konstig fråga! Hon skyddar sina barn från en kvinna de hatar!!!!!
  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2015-03-13 14:01:47 följande:
    Ja jag vet att det händer. Läst en fruktansvärd bok (!!!!!!) om en mamma som kämpade i flera år med myndigheter mot exet som utövade incest med deras lilla son.

Men i denna tråd tycker jag verkligen att ts beter sig lika illa som mamman, barnet som vill ha sin pappa faller emellan och pappan helt flat ser på.
    Nu var det inte incest, när barnen som vuxna fick reda på anklagelserna så blev det rätt paffa.

Nåväl, eftersom pappan i tråden försökt att få till samtal etc (vilket ts skrivit flera gånger) och uppenbarligen står bakom ts (dvs anser att ts varken fysiskt eller psykiskt misshandlat barnen, då han tydligen inte ser en fråga om att äta gurka som psykisk misshandel) så är han nog inte speciellt flat.

Men du, varför skulle det inte finnas en kvinna som kan bete sig som i ts tråd.

Jag ska ta ett annat exempel ur verkligheten, En mamma till en vän till grabben, hon vågade inte ta kontakt med sin pappa under tiden hennes mamma levde, när mamman dog så träffade hon pappan (och de har sedan dess firat varje storhelg ihop) och då har det kommit fram till att mamman hade ljugit som en häst travar om pappan. Brodern tror på mamman och har vägrat träffa pappan.
  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2015-03-13 14:03:54 följande:
    Otroligt konstig fråga! Hon skyddar sina barn från en kvinna de hatar!!!!!
    Men grunden är ju varför de hatar ts, och ts är frågande till varför, eftersom hon inte kan komma på något annat mer än ett par tillsägelse, ta ut tovor ur ett trassligt hår.

Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig