• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Mila76
    sextiotalist skrev 2015-03-12 08:31:35 följande:
    En väninna till mig, hon blev socanmäld av barnens pappa för att barnen lekte ute under jullovet med hennes särbos barn till klockan 21, på tomten, båda barnen går i mellanstadiet, han tog också upp i anmälan att mamman hade sovit till klockan 10 på morgonen, det var alltså inga småbarn eller barn med särskilda behov utan en normal 10-åring och 12-åring
    Ja, det händer. Det är inte ett bevis för att varenda mamma är på det viset, eller att varenda pappas kvinna per automatik är den bättre personen!
  • Iam
    Mila76 skrev 2015-03-12 11:25:57 följande:

Men hur kan du veta att det mamman som sätter barnen i lojalitetskonflikt? 

Jag utgår från det som ts beskrivit i tråden.

Hur brukar du dra dina slutsatser utifrån skriven text?
  • Anonym (DA)
    Mila76 skrev 2015-03-12 11:29:54 följande:
    Ja, det händer. Det är inte ett bevis för att varenda mamma är på det viset, eller att varenda pappas kvinna per automatik är den bättre personen!
    Men just nu handlar det ju om en mamma som beter sig på samma vis. Socanmäler för helt absurda orsaker. Ja om man utgår ifrån vad TS skriver iaf.

Vad utgår du ifrån? Att TS ljuger?
  • sextiotalist
    Mila76 skrev 2015-03-12 11:29:54 följande:
    Absolut inte, men under de åren jag har varit aktiv här på forumet så har jag "mött" alla typer, nya kvinnor som klampar på som en elefant i ett porslinsaffär, som inte alls fattar att de passerar alla gränser (och då har det varit den nya som skriver och även en mamma som är förtvivlad)
    Nya kvinnor som inte får det att fungera av olika orsaker, det kan vara en mamma som motarbetar dom, en pappa som inte tar sitt ansvar, barn som bara vägrar att acceptera att föräldern träffar en ny, eller att de nya kvinnorna är oförmögna att se sitt eget agerande.
    Det har varit mammor som avskyr den nya bara för att

Men en sak är säkert, när det fungerar, så skrivs det sällan en trådstart om att det fungerar, utan det är när det inte fungerar som trådarna startar.

Just i detta specifika fallet så är mitt intryck att den stora skulden ligger på mamman, i andra fall så har jag förstått att det är ts som varit orsaken (då har jag också rekommenderat personen i fråga att backa)
  • Mila76
    Anonym (DA) skrev 2015-03-12 11:35:51 följande:
    Men just nu handlar det ju om en mamma som beter sig på samma vis. Socanmäler för helt absurda orsaker. Ja om man utgår ifrån vad TS skriver iaf.

Vad utgår du ifrån? Att TS ljuger?
    Nej, jag utgår ifrån att ts inte vet vad barnen sagt till mamman. 
  • Mila76
    sextiotalist skrev 2015-03-12 11:38:24 följande:
    Absolut inte, men under de åren jag har varit aktiv här på forumet så har jag "mött" alla typer, nya kvinnor som klampar på som en elefant i ett porslinsaffär, som inte alls fattar att de passerar alla gränser (och då har det varit den nya som skriver och även en mamma som är förtvivlad)
    Nya kvinnor som inte får det att fungera av olika orsaker, det kan vara en mamma som motarbetar dom, en pappa som inte tar sitt ansvar, barn som bara vägrar att acceptera att föräldern träffar en ny, eller att de nya kvinnorna är oförmögna att se sitt eget agerande.
    Det har varit mammor som avskyr den nya bara för att

Men en sak är säkert, när det fungerar, så skrivs det sällan en trådstart om att det fungerar, utan det är när det inte fungerar som trådarna startar.

Just i detta specifika fallet så är mitt intryck att den stora skulden ligger på mamman, i andra fall så har jag förstått att det är ts som varit orsaken (då har jag också rekommenderat personen i fråga att backa)
    Ponera då att barnet inte tycker om pappas nya. Flickan verkar det varit i det här fallet. Ponera också att hon för att slippa pappas nya kanske överdriver inför sin mamma hur elak den nya är. Ponera också att mamman tar sitt barn på allvar. Sådant händer också. Som förälder vill man sitt barn det bästa, och om pappas nya fru dessutom bloggar om mamman på ett lite tråkigt sätt kan det förstärka trovärdigheten i barnets berättelse. 

Det är inte så vanligt som vissa vill tro att just mammor är helt sjuka i huvudet. Oftast finns förklaringar till beteenden. 
  • Anonym (DA)
    Mila76 skrev 2015-03-12 11:41:07 följande:
    Hur menar du då? Det står ju vad barnen har sagt och det är grunden för de absurda anmälningarna.

Hur vore det om mamman kommunicerade med pappan istället för att anmäla till socialen?
  • Iam
    Mila76 skrev 2015-03-12 11:41:07 följande:

Men det spelar ju ingen roll vad barnen säger. Det är hur mamman hanterar det som sägs som spelar roll.

Om mina bonusbarn kommer hem och säger att mamma säger att vi ska äta grönsaker, ska min sambo då anmäla henne till soc? Kanske inte va.

Inte ens om barnen säger att någon är dum ska första åtgärd vara att anmäla. Första åtgärd borde vara att prata med den andre föräldern.

Mina bonusar berättade att deras mammas partner var sträng och skällde på dom. Nu har vi träffat partnern flera gånger och vet att denne vill barnen väl. Men även om så vi inte hade den insikten hade min sambo agerat på samma sätt i alla fall. Han Kontaktade mamman och berättade vad barnen sagt. Sen pratade dom lite om det och kom fram till att barnen i det fallet överdrev för att vinna sympatier då dom fått en tillsägelse dom inte gillat. Inget konstigt alls alltså.

Så hur du än vrider på det så är det mamman som fallerar i detta fallet.
  • sextiotalist
    Mila76 skrev 2015-03-12 11:45:25 följande:
    Ponera då att barnet inte tycker om pappas nya. Flickan verkar det varit i det här fallet. Ponera också att hon för att slippa pappas nya kanske överdriver inför sin mamma hur elak den nya är. Ponera också att mamman tar sitt barn på allvar. Sådant händer också. Som förälder vill man sitt barn det bästa, och om pappas nya fru dessutom bloggar om mamman på ett lite tråkigt sätt kan det förstärka trovärdigheten i barnets berättelse. 

Det är inte så vanligt som vissa vill tro att just mammor är helt sjuka i huvudet. Oftast finns förklaringar till beteenden. 
    Är man en vettig förälder så vänder man sig till den andra föräldern och kollar av förutsättningslöst och pratar om det som två vuxna.
    Om jag hade slagit på stora trumman varje gång mitt barn kommit hem och sagt något som verkar knasigt, då hade jag nog mer förstört för mitt barn än stöttat det.
    Självklart frågar man och lyssnar på vad barnet har att säga, men väl medveten om att det är barnets sanning (nej, jag trodde inte på mitt barn när han sa att ett äldre syskon kastat sten på honom, men jag lät honom berätta hur han upplevde det utan att dramatisera det hela)

Visst finns det förklaringar, men som jag skrev innan, när det fungerar så skrivs det inte och att jag har "mött" både knepiga nya och knepiga mammor på det här forumet
  • Anonym (Pap)
    Ess skrev 2015-03-12 08:28:42 följande:

Exakt vart har du läst om när barnen var små??

Du får gärna länka till hur jag behandlat dem som små, det hade verkligen varit intressant läsning, med tanke på att jag aldrig träffat dem förrän som tonåringar.

Det enda jag skrivit om när de var små, var deras pappas ord om hur deras mamma burit sig år. Vilket även barnen själva bekräftat på senare år.

Eftersom jag själv bevittnat henne, så tvivlar jag inte en sekund på vad de sagt. 

Tyvärr så föll dina teorier där, har du något annat att komma med. Gärna något lite mer verklighets förankrat, och inte enbart fria fantasier. För det finns nämligen inte ett enda rätt i det du skrivit här ovan.

Dina sk teorier om ts är inte ens värda vatten.

Med små menar jag när de bodde varannan vecka och inte utflygna vuxna. Jösses!
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig