• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Sebelius

Vad tycker barnens pappa om detta? Hur förhåller han sig till problemet?

• Alessia

Hur gamla är barnen?  Har barnens mor hittat någon ny efter separationen? Hur gick skilsmässan till egentligen? En skilsmässa där saker och ting inte redas ut - inte minst ekonomiskt - kan växa till en varböld. Var du TS orsaken till att barnens far lämnade sitt äktenskap? Hur var faderns förhållande till barnen innan skilsmässan? Hur är deras förhållande  idag?  Måste hålla med # 1 Sebelius: Hur förhåller sig barnens far, din man, till det du anklagas för? Vad gör han för att stötta dig?
    För övrigt ser man ännu en gång exempel på hur sociala medier och bloggar används som slagträn och hotmöjlighet. Den information man lämnar där ska vara ytterst restriktiv eller i annat fall bara lämnas ut till ett fåtal mycket nära vänner.

• Anonym (vem-som-helst)

Är det en tröst att det nog hade varit likadant med någon annan? Alltså, det verkar ju inte vara dig som person som är problemet, mer att du är pappans nya.

Sen tycker jag det är rätt så fel att skriva om andras barn och andras psykiska hälsa på en offentlig blogg. Det måste väl vara ärekränkning, om något. Hade det varit min psykiska hälsa du bloggat om, hade polisanmälan varit där som ett skott.

Så du har själv eskalerat konflikten och pappan blir kanske snart tvungen till att välja. Knepig situation.

• Anonym (Uppgiven)
    Sebelius skrev 2015-03-08 10:52:40 följande:

Vad tycker barnens pappa om detta? Hur förhåller han sig till problemet?

Som jag skrev å mår han jättedåligt och vi båda kämpar för barnens bästa och för deras välmående. Han står på min sida eftersom jag utsätts för fruktansvärda anklagelser fån hans ex som han vet inte är sanna,
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (vem-som-helst) skrev 2015-03-08 11:12:23 följande:

Är det en tröst att det nog hade varit likadant med någon annan? Alltså, det verkar ju inte vara dig som person som är problemet, mer att du är pappans nya.

Sen tycker jag det är rätt så fel att skriva om andras barn och andras psykiska hälsa på en offentlig blogg. Det måste väl vara ärekränkning, om något. Hade det varit min psykiska hälsa du bloggat om, hade polisanmälan varit där som ett skott.

Så du har själv eskalerat konflikten och pappan blir kanske snart tvungen till att välja. Knepig situation.

Det enda jag skrivit om barnen är vardagliga saker och det är inget som är utlämnande. Mammans psykiska hälsa har jag inte skrivit om utan enbart att hon beter sig maniskt eftersom hon trakasserat oss under en lång tid.

Jag anser inte att jag eskalerar konflikten, däremot så är det min fulla rätt att polisanmäla när jag blir utsatt för grova förtal.
  • Anonym (Uppgiven)
    Alessia skrev 2015-03-08 11:04:23 följande:

Hur gamla är barnen?  Har barnens mor hittat någon ny efter separationen? Hur gick skilsmässan till egentligen? En skilsmässa där saker och ting inte redas ut - inte minst ekonomiskt - kan växa till en varböld. Var du TS orsaken till att barnens far lämnade sitt äktenskap? Hur var faderns förhållande till barnen innan skilsmässan? Hur är deras förhållande  idag?  Måste hålla med # 1 Sebelius: Hur förhåller sig barnens far, din man, till det du anklagas för? Vad gör han för att stötta dig?
    För övrigt ser man ännu en gång exempel på hur sociala medier och bloggar används som slagträn och hotmöjlighet. Den information man lämnar där ska vara ytterst restriktiv eller i annat fall bara lämnas ut till ett fåtal mycket nära vänner.

Barnen är 8 och 5 år gamla.
    Mamman har en ny som hon träffade direkt efter (om inte innan) separationen. Jag träffade min man några månader senare.

Förhållandet mellan maken och hans barn har hela tiden varit bra, han har även han tagit väldigt illa upp av anklagelser jag fått tagit emot.

Som jag skrev tidigare så har jag enbart skrivit om vardagliga saker om barnen.

• Anonym (G.)

Ett samtal på soc är inte jämställt med ett åtal, så det finns ingen anledning att du ska vara där och "försvara dig". Syftet med samtalet är såklart att hitta ett bra samarbete runt barnen, och det lär inte vara möjligt med dig närvarande med tanke på att du vill gå dit och älta anklagelser.

• Anonym (bibo)

Så tråkigt TS! Mammor har en helt otrolig kraft att styra sina barn och förpesta sin omgivning OM dom vill! Vet att ett av mina bonusbarns psykolog sa att det räcker med en blick, suck osv för att styra ett barn. Lustigt nog sa ena bonus barnet något år senare att jag måste göra detta för jag orkar inte med mammas ledsna blick.. Alltså följde hon mamma, för att hon fick så dåligt samvete. Finns MASSOR av sådana här saker genom åren.

Vet inte vad du kan göra mer än att sluta blogga om mamman. Kan aldrig komma något gott ur det.

Styrkekram och lycka till!

• Anonym (Eh)

Men pappan får ju lösa det. Ta hand om sina barn. Han får ju inte lämna de. Och funkar det inte, får han lämna dig. Sorry. Men som förälder överger man inte sina barn.

• Anonym (Uppgiven)

Jag vill absolut inte älta några anklagelser, jag vill att barnen ska må bra. Jag och min man har pratat massor om det här och vi har bestämt oss för att lösa situationen tillsammans.

Jag har inte och kommer inte att skiva något mer om mamman men trots det är hon inne och skickar massor av nedvärderande kommentarer till mig plus att hon skickar sms till både mig och min man och det är hundratal sms varje vecka som är fulla med anklagelser och kränkningar. 

Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig