• Anonym (Uppgiven)

Bonusbarnen hatar mig

Mina bonusbarn hatar mig så mycket så de vägrar komma till oss längre.

Från första början så var dottern väldigt anti emot mig medan sonen var positiv och ofta pratade med mig och var glad, efter något år så vände det plötsligt och även sonen fick en negativ inställning till mig, så pass negativ så han vägrade svara på tilltal eller ens säga hej.
    Det har nästan från början riktats anklagelser emot mig från barnens mamma om saker som jag påstås ha sagt eller gjort, vissa saker stämmer till viss del så som att jag ibland sagt till barnen om de gjort något fel eller att jag sagt att man ska äta grönsaker till maten. Dessa saker har överdrivit enormt och sen är det även vissa saker som det inte finns någon sanning i alls så som att jag ska ha gjort illa bonusdottern.
    Det har nu gått så långt så att mamman har gjort en orosanmälan till soc där hon hävdar dessa saker och menar att jag trycker ned barnen psykiskt och att jag även gjort illa dottern fysiskt. Förutom det så har hon spridit dessa lögner till alla hon känner och till viss del även skrivit ut det på Facebook. Hon har även trakasserat min man och mig framför allt via sms men har även skickat en del elaka kommentarer till min blogg där hon fortsatt hävdar dessa saker. Dessutom så har hon polisanmält min blogg för att jag skrivit väldigt lite om barnen men än dock, samt att jag nämnt henne och skrivit att hennes beteende är maniskt. Detta har jag gjort en motanmälan emot där polisen rubricerar det som ärekränkning och grovt förtal i och med att hon påstår så pass grova saker om mig.
    Bonusbarnens morfar har även han kommenterat min blogg där han inlindat hotar mig.

Nu vill alltså inte barnen komma till oss längre och både jag och min man är helt knäckta.
    Han ska på samtal på soc nästa vecka gällande alla anklagelser som riktas emot mig men mamman hävdar att jag inte får närvara så jag har alltså ingen möjlighet att försvara mig.

Flertalet gånger har jag och min man föreslagit att vi ska träffas och prata för att reda ut eventuelle missförstånd och för att få ett bättre samarbete men då har mamman enbart svarat: Över min döda kropp att jag är i närheten av den där människan.

Jag mår nu så dåligt av den här situationen och det känns som att vad jag än säger och gör så blir det fel.

• Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig
  • Anonym (delaktighet)
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-12 20:17:57 följande:
    Jag tänker inte kommentera situationen men du borde göra bloggen privat, dvs så att ingen annan än de som har lösenordet kan läsa den.
    Det här är en bra idé, på det viset kan man ventilera men inga otillbehöriga kan se det, men man får vara försiktig med vilka man ger lösenord till för skvallertendensen är stor hos människor och 'snaskiga' saker har en tendens att komma ut.

Skulle nog faktiskt förslå att man håller bloggen neutral och inte skriver för personligt om någon annan än sig själv, man ska inte heller fläka ut barn på internet vare sig det är ens egna eller andras
  • Anonym (Uppgiven)

Jag vill återigen klargöra eftersom det verkar som att det inte står tillräckligt tydligt.

Pappan/maken och jag har gjort allt som står i vår makt för att få ett slut på konflikten men mamman vägrar och bara fortsätter att skicka anklagande och nedlåtande sms vilka vi nu har slutat svara på.

Angående bloggen så gjorde jag den privat så snart jag fick veta att hon hittat den men då hade hon som sagt redan tagit väldigt illa vid sig av massor av saker jag skrivit förutom den lilla raden om att hon betedde sig maniskt. Det hon tagit illa vid sig av var saker som jag skrivit om det jag läser om i barnpsykologin på universitet och enligt min uppfattning så är det något som inte är helt okej om man tar åt sig av sånt som inte är riktat emot någon person över huvud taget utan enbart är fakta och forskningsresultat.

• sextiotalist
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-13 08:32:00 följande:

Jag vill återigen klargöra eftersom det verkar som att det inte står tillräckligt tydligt.

Pappan/maken och jag har gjort allt som står i vår makt för att få ett slut på konflikten men mamman vägrar och bara fortsätter att skicka anklagande och nedlåtande sms vilka vi nu har slutat svara på.

Angående bloggen så gjorde jag den privat så snart jag fick veta att hon hittat den men då hade hon som sagt redan tagit väldigt illa vid sig av massor av saker jag skrivit förutom den lilla raden om att hon betedde sig maniskt. Det hon tagit illa vid sig av var saker som jag skrivit om det jag läser om i barnpsykologin på universitet och enligt min uppfattning så är det något som inte är helt okej om man tar åt sig av sånt som inte är riktat emot någon person över huvud taget utan enbart är fakta och forskningsresultat.

Hon har dig som hatobjekt, så enkelt är det bara. Det finns sådana personer, de kan vara mammor, pappor, systrar, bröder, helt ensamma, svärmödrar, svärfäder, kollegor, grannen.
    Nu råkar denna kvinna vara din mans ex, hans barns mamma och därmed så kan hon inte bara uteslutas ur ert liv, även om ni skulle vilja det.
    Och kom ihåg, på detta forum finns det folk som inte kommer inse att det finns människor som ställer till det för andra, och att det finns kvinnor med barn som gör allt för att jäklas det finns det bara inte (men självklart så finns det nya partners och pappor som kan jäklas, men mammorna de finns inte)

Egentligen så kanske det är riktigt bra med denna anmälan, och bra att pappan går själv, hade du varit med så hade det varit två mot en och hon blivit ännu mer defensiv.
    Däremot så kan din man be att få ett eget samtal med soc, med dig som sällskap, där ni kan fokusera på hur du upplever (och han) situationen, då kan det vara bra att ha med sig mail och annan konversation.
    Lycka till, man får hoppas att de på familjerätten är kloka nog att objektivt lyssna på alla parter och kan få fram ett sätt att kommunicera

Du kan även ge handläggaren rätt att läsa bloggen, så hon kan få veta vad som står direkt

• Thyla
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-03-12 14:01:26 följande:

Ja här kommer ytterligare förtydning.

Mamman har mestadels skickat sms och skrivit vad barnen berättat, jag och maken har då diskuterat vad som skrivits där och han har sedan svarat henne hur situationen barnen beskrivit egentligen gått till. Mamman har inte godtagit dessa svar. Maken har pratat med barnen när de varit här hemma och frågat dem om sakerna de sagt hur de känt och varför de inte sagt något till honom men då har framför allt dottern enbart ryckt på axlarna till svar. När han frågat dem om de tycker något är jobbigt med att vara här hemma har de enbart svarat att det enda som är jobbigt är att man måste äta grönsaker till maten. (med grönsaker menas 4-5 gurkskivor)

Mamman har även i perioder trakasserat både mig och maken med sms, ibland 10-20 sms i timmen där hon fortsatt hävda dessa anklagelser. både jag och maken har då svarat trevligt tillbaka att situationerna inte gått till på det viset och flertalet gånger föreslagit att vi ska träffas och prata för att få till ett bättre samarbete vilket mamman vägrar.

Sedan har mamman många gånger även ringt till min man och skrikit massor av otrevliga ord om mig och hävdat att alla dessa anklagelser är sanna, maken har återigen lugnt försökt förklara för henne vad som hänt men då har hon bara fortsatt med fler personangrepp mot både mig och maken. Vid dessa tillfällen har barnen stått bredvid sin mamma när hon skrikit och vräkt ur sig otrevligheter, maken har då sagt till henne att inte prata om det här när barnen är närvarande för att det bara förvärrar situationen men hon hävdar bestämt att det bästa för barnen är att veta allt om konflikten.
    Maken har många gånger vädjat till mamman att hålla barnen utanför och även jag har bett henne om det men hon vägrar förstå att det skadar barnen.
    Vid ett tillfälle sa han även till mamman: Snälla kan vi inte träffas och reda ut den här konflikten nu? Varpå hon svarar: Över min döda kropp att jag är i närheten av din vidriga fru. Även vid detta tillfälle stod båda barnen bredvid sin mamma.

Pappan (min man) står alltså inte alls enbart på sidan om och inte gör någonting utan framför allt han men även jag har vädjat till mamman sedan januari om att vi måste reda ut konflikten och se till att fokusera på barnen och deras välmående, 

well, hur går det nu? Har mamman och pappan träffats nu?
    Iaf; jättetråkig sits; i första hand får man ju träffas och prata som ni försökt till.
    Dock eftersom hon har ett sådant uppenbart hat mot dig så kommer det inte leda nån vart om du är med. Lita på din man att han försvarar dig. Det finns medlare och sånt ni kan ta del av med. Fortsätter nu mamman vägra att träffas och fortsätter anmäla hit och dit, och trakassera er, skulle jag sprara allt hon skriver, säger och skicka vidare till polisen.

Bara för att hon mår dåligt så har hon ju inte rätt att förstöra ert liv.

Man måste uppenbarligen vara väldigt försiktig idag med vem man skaffar barn med.

btw; jag undrar egent vad poliserna tycker när de får in en anmälan om grönsaker....
  • nymedlem
    BioBonus skrev 2015-03-12 17:09:46 följande:

Vad som utlöst konflikten eller vem som som utlöst konflikten spelar egentligen ingen roll. Det enda som i en sån här situation spelar någon roll är vilket ansvar man tar gentemot barnen. Man har, som förälder likväl som bonusförälder, en förbannad skyldighet att inte involvera barnen i de vuxnas konflikt. Den som gör det är den som hanterar konflikten sämst. Oavsett vad den handlar om de vuxna emellan. Den som gör det ser till att konflikten blir skadlig för de inblandade barnen. Man kan bråka utan att barnen tar skada. Om man tar sitt ansvar. Man är inte alltid överens så enkelt

är det. Sen hur man väljer att agera kan man inte skylla på andra.

Så bra skrivet!
  • BioBonus
    nymedlem skrev 2015-03-13 11:53:21 följande:
    Så bra skrivet!
    Tack så mycket.
    Det mamman gör i den här konflikten är fullkomligt förkastligt. Och kommer heller inte förändras för att TS utplånar sig själv från jordens yta. Den här mamman har uppenbarligen redan valt att dra in barnen i sina egna konflikter och är det inte TS som får skiten, så kommer det att vara någon annan.
    Att hålla på och dividera vem som har sagt vad, skrivit vad eller tänkt vad är ointressant i den här konflikten. Därför att den är emellan de vuxna och vuxna kan/bör kunna ta ansvar för sina egna konflikter.
    Det som måste få ett slut på något sätt är att mamman drar in sina barn i den. Och det är ett problem som mamman helt och hållet äger själv, och är inget som TS kan göra något som helst åt.
    Som sagt - sina egna tillkortakommanden får man stå för sig och inte försöka lägga skulden för på någon.
    Det går aldrig att säga att "det är ditt fel att jag beter mig så här illa" för det är det inte. Ansvaret för hur man hanterar en situation och hur man agerar ligger alltid hos en själv.
  • nymedlem
    Anonym (789) skrev 2015-03-12 19:43:27 följande:

med andra ord då du VET INTE, du utgår från att ts ord ska visa på hela sanningen och så kryddar du med din egen uppfattning/erfarenhet

Lite mer källkritisk än så måste man ändå vara, säg mig.. är det din uppfattning att mammans version av det hela stämmer med ts?

Om mamman startar en trådstart ska du då utgå från hennes ord och alltså hålla med båda verisonerna, nej ta av dina partiska glasögon och säg som det är, du tror på ts verison för att den passar bäst med din åsikt angående hur du ser på bio och bonussituationer.

Jag sa dessutom att ts också är skyldig till situationen, hon är ju delaktig till den, hur mycket eller lite kan jag inte svara på, inte vem som heller startade den för det vet jag faktiskt inte, men jag utger mig inte heller för att veta och som du försöka göra åsikter till sanningar.

Det fattar väl vem som helst att om någon skulle skriva en massa dumheter på nätet så blir man ju själv inte mindre dum om man gör samma sak själv, och återigen ts och mamman är vuxna och får ta konsekvenserna av sina handlande, tyvärr får även barnen ta konsekvenserna och det äcklar mig något så förbannat

vad sägs om att du visar empati för barnen istället för att lägga det på vuxna människor som tar sina egna beslut oavsett om det är bio eller bonus, lägg dina egna erfarenheter/åsikter åt sidan och tänk en smula på hur det faktiskt vore bättre för barnen om åtminstone en av dessa kvinnor avstod från att driva konfliken vidare.

tills dess att jag får ta del av både ts blogg och biomammans facebook där allt ska stå så tänker jag inte ägna mig åt gissningslekar åt vem som är 'dummast' utan jag avser att tänka mest på barnen och tycka båda vuxna är lika skyldiga om dom skriver idiotiska saker på nätet för det trappar bara upp konflikter inte stillar dom

Vi är nog många som ledsnat på den kvinnans inlägg. Hoppas hon någon gång får egna barn så hon förstår vad hon pratar om, i nuläget blir det mest pinsamt! Jag är både bio och bonus mamma så jag VET!
  • sextiotalist
    nymedlem skrev 2015-03-13 13:02:32 följande:
    Vi är nog många som ledsnat på den kvinnans inlägg. Hoppas hon någon gång får egna barn så hon förstår vad hon pratar om, i nuläget blir det mest pinsamt! Jag är både bio och bonus mamma så jag VET!
    Ts har egna barn
  • Anonym (bonus)

Vi råkade ut för nåt liknande, förutom att barnen inte vände sig mot mig. Ena bonusen sa rakt ut en gång när hon stod i hallen och pratade om mig och inte visste att jag befann mig i ett rum intill: "Mamma, nu ljuger du!" Hon gjorde också en orosanmälan och soc intervjuade oss och barnen och la sen ner ärendet. 

• nymedlem
    BioBonus skrev 2015-03-13 12:36:34 följande:

Tack så mycket.

Det mamman gör i den här konflikten är fullkomligt förkastligt. Och kommer heller inte förändras för att TS utplånar sig själv från jordens yta. Den här mamman har uppenbarligen redan valt att dra in barnen i sina egna konflikter och är det inte TS som får skiten, så kommer det att vara någon annan.

Att hålla på och dividera vem som har sagt vad, skrivit vad eller tänkt vad är ointressant i den här konflikten. Därför att den är emellan de vuxna och vuxna kan/bör kunna ta ansvar för sina egna konflikter.

Det som måste få ett slut på något sätt är att mamman drar in sina barn i den. Och det är ett problem som mamman helt och hållet äger själv, och är inget som TS kan göra något som helst åt.

Som sagt - sina egna tillkortakommanden får man stå för sig och inte försöka lägga skulden för på någon.

Det går aldrig att säga att "det är ditt fel att jag beter mig så här illa" för det är det inte. Ansvaret för hur man hanterar en situation och hur man agerar ligger alltid hos en själv.

Jag håller med dig till viss del men det du inte vill se är att ts själv har deltagit till detta?

Bloggen var illa, men ärligt vilken "normal" mamma kollar exets nya kvinnas blogg? Båda har medverkat till detta och mannen står lite fint bredvid....hatar det! När jag skriver i såna här trådar SEPARERA så är det aldrig någonsin för att bonusmamman gjort fel utan att mannen ska vakna!!!!
Svar på tråden Bonusbarnen hatar mig