• mkes

BIM april 2015

Mrspalsson skrev 2015-04-01 18:54:59 följande:

Ja jag ville/ vill också ha tätt, det är 5,5 år mellan mig och min syrran så därav vill jag gärna ha tätt:) ja men de blir ju rätt tätt ändå ju!:)

Åå va skönt att du säger så! Kände just så! Exakt kommer säkert noja lika mycket men ändå!:) ja de kanske de är.. :) vet ni när du har beräknat ÄL? (Du kanske sa de innan men har glömt de)

Kan förstå det när det är så pass många år! Är 3 år mellan mig och syskon och vi har inte haft en nära relation alls, alltid tänkt att det är pga åldersskillnaden men kan ju lika gärna vara våra kassa personligheter.

Ska ha äl den 10/4 enligt min kalender! Är dock rädd att den ska hoppa över en månad efter missfallet pga alla hormoner. När har du?
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-02 16:49:41 följande:

3 år känns ju ändå okej ålder mellan.. Haha ja man vet ju aldrig;) aa då är de nära varandra.. Ska ha 7/4.. Men tänker som du.., mycket troligt att det hoppar över denna gång.. Men håller tummarna:)

Ja, har tänkt mer och mer senaste dagarna och insett att 3 år mellan faktiskt är helt okej... känner mig inte lika stressad längre! Hur skönt som helst, vill gärna ha en vårbebis nu istället!
    Jag äter munkpeppar och bidrottninggelé, tänker att det kanske hjälper cykeln att komma igång direkt. Så det kan ju vara ett tips om det inte kommer igång av sig självt...
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-04 11:01:57 följande:

Nej de är de inte, tror de är väldigt lagom:) jaaa vill oxå ha en vårbris;) gärna en tidig dottern kom sent i maj så Mars vore inte dumt!:D okrj, toppen, ska kolla efter de:)

Precis, mars känns perfekt. Hinner man ju misslyckas några försök med utan att behöva bli för besviken!
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-04-04 12:22:56 följande:
    Kapar lite här och flikar in att innan jag fick barn tyckte jag att typ 2 år var perfekt mellanrum, men nu tycker jag att 3 känns mycket bättre! Har en tvååring hemma och den trotsen får gärna gå över lite, innan nästa plutt dyker upp.

Känns lättare att resonera med en 2,5-3-åring också!
    Ja, sen får de ju gärna vara lite pottränade med så man inte behöver byta blöja heeela dagarna. Våran dotter pratar fortfarande enbart marsianska och blandar svenska och engelska hejvilt så alla extra månader är nog bara ett plus. Så länge inte bebisen dröjer till 2017, DÅ blir jag less.
    Hur är det med din son, har han börjat förstå vad en potta är?

Svarade på ditt inlägg några sidor bak förresten, tänkte att du kanske missade det. Så du inte tror jag ignorerade det.
  • mkes
    lanylena skrev 2015-04-07 06:52:58 följande:

Nu kom det lite rosa på pappret, så jag är verkligen borträknad denna månad. Stort lycka till ni andra. Jag har skapat maj-tråden, så för er som inte plussar i april, är ni varmt välkomna dit: BIM maj 2015

Åh, tråkigt att höra! Vi ses i maj-tråden!
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-06 14:31:17 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är snart 23 år gammal och har gjort ett par försök med sambon. Fick ett tidigt missfall i november och efter det försökte vi i december och januari men försökte inte aktivt i februari och mars, men nu kör vi igen! Den här månaden har vi kört med Bisolvonmetoden och det fick verkligen fart på mina annars nästintill obefintliga ägglossningsflytningar. Körde även med ÄL-tester och fick positivt i fredagskväll så vi har legat i i helgen (hade förmodligen ÄL igår) och nu påbörjas den långa väntan fram till BIM som är den 19/4!

Hej igen! Var ett tag sen. Hur känns det att få köra igång igen då?
    Jag fick missfall i vecka 10 tyvärr så är tillbaka i bebisverkstaden jag med, positivt ÄL-test idag så då ligger vi ju ganska nära varandra.
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-07 14:17:06 följande:
    Nemen hej! :) Jo det känns jättebra, vi har kört med Bisolvonmetoden denna månad och prickat in ÄL, så nu håller jag tummarna stenhårt! :)

Åh, beklagar ditt mf :( Hur mår du nu? Jamen då ligger vi rätt lika ja, vad kul! När har du BIM?
    Gud vad spännande! Har du någon utsatt testdag ännu?

Tack! Jag mår helt bra nu, inte ledsen längre. Anade redan två veckor innan missfallet vad som var på G, så har haft gott om tid att bearbeta det. Två veckor sedan missfallet på dagen idag och kroppen verkar funka som en klocka igen! Jag har bim 22-24/4. Du då?
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-07 19:44:32 följande:

Testar igen.. Behöver lite hjälp! MF 25-26/3 enligt appen (som tidigare stämt väldigt bra) ska jag ha ÄL idag. Testerna är gjorda lördag tom idag det starkaste testet är från lördag och sedan trappas det ner (minsta strecket är från idag) min fråga: har vi missat ÄL? Eller är de bevis på att hormonerna går ur kroppen från MF? Vad tror ni? :)

Nu utgår jag från mina test, jag fick ju missfall den 23:e och äl-testen blev normalsvaga först typ två dagar innan jag fick en stegring igen (igår stegring och positivt idag), så jag skulle gissa på att det är hormonerna som gått ur kroppen!
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-08 08:10:53 följande:

Okej, tack! Så då borde jag fortsätta testa alltså? Finns en chans att ÄL kommer men blivit lite sen denna ggr?:)

Ja, det tycker jag absolut du ska göra! Är ju inte konstigt heller att äl förskjuts lite efter mf eftersom hormonerna måste gå ur först. Men nu när äl-testen är så svaga lär det ju inte dröja länge innan, förhoppningsvis, ett ägg mognat.

Visst testade du för hcg igår? När får du svar?
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-08 09:23:27 följande:
    Tänkte testa nästa onsdag eller torsdag som tidigast, men det känns som att det är 100 år till dess, haha! Har du utsatt någon testdag? :)

Vad skönt att du mår bra och att din kropp kommit igång så fort igen, håller tummar och tår att ni lyckas helt snart! :) Jag har BIM 19/4 :)
    Haha, ja, tiden fram till bim följer ju inte några som helst fysiska lagar.  Tror du att du klarar dig ända tills dess? Har du gravtest hemma redan? Här hemma råder testförbud, spenderat såna oooerhörda summor på gravtest redan att jag skäms. När jag blev gravid i februari kände jag av det redan på dag fyra efter ägglossning och sedan började symptomen trilla in efter det, så kommer inte att köpa test förrän jag känner ungefär samma! Gissar på att det tar några månader innan det tar sig ändå och det får det gärna göra.
Svar på tråden BIM april 2015