• mkes

BIM april 2015

GlitterLina skrev 2015-04-12 13:26:19 följande:

??

kan ni hjälpa mig tyda ÄL test :)

Strecken är mycket starkare å tydligare i verkligheten! Ja vad tror ni? Kan man ha ägglossning två gånger?? Mellan dessa datum har äl testerna vart väldigt blanka. I 3 dar nu har jag haft molvärk å är helt öm i magen..

Kollar man i instruktionerna så är inget av testen positivt, men det till vänster ser absolut starkast ut! Testar du bara en gång per dag? Kan ju vara så att du missat stegring. Är inte ovanligt att ältest varierar i styrka under cykeln annars.
  • mkes
    pysselini skrev 2015-04-12 13:28:22 följande:

Hoppas bilden syns. Är det bara jag som ser strecken kanske.

Grattis!!
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-12 14:16:05 följande:
    Aha okej :) Mitt var rätt mittemellan eller vad jag ska säga, hehe! Det var inte svagt och det var inte starkt. Så det är nog lh som far runt i kroppen efter förra ÄL eller nått :P

Jaa man kan ju hoppas på det, börjar bli så himla trött, ledsen och arg på att det aldrig tar sig. Jag brukar ha väldigt svårt till tårar, men nu börjar jag typ gråta varenda gång jag ens tänker på graviditet. Det har tagit väldigt hårt det här :/ Idag har känsligheten för lukter varit Väldigt känsligt. Jobbar extra på äldreboende och det vände sig i magen bara av att känna lukten av maten som serverades till lunch. Och tuttarna hurts like hell! Men det med luktkänsligheten är säkert bara inbillning :P Oh men så himla spännande, det kan ju mycket väl tyda på samma sak som sist :D Hoppas hoppas!

Har du nåt test du tagit tidigare i cykeln som du kan jämföra med? Ska du ta fler test så du kan se om det stegrar?

Usch, vad jobbigt! Du får ju försöka komma ihåg att ni inte försökt aktivt i några månader nu, så egentligen är du väl bara på försök nummer 3 eller 4 va?
    Luktsinnet tycker jag är ett väldigt bra tecken.  Det har varit ett av mina tidigaste symtom båda gångerna! Börjat runt en vecka innan bim.
    Ja, fast förra gången så stack det på en punkt bara, nu sticker det på en sida och nyper liksom på andra sidan.. så tror det är mina äggstockar som lattjar lite efter missfallet.

• mkes
    Symetrical skrev 2015-04-12 20:56:14 följande:
    Kapar lite här, för jag måste bara påpeka att jag älskar denna testhets!
    Hahaha! SOM jag har saknat den! Det om att jag inte vill bli gravid pga av sommar och roligheter är bara lögn, det är testandet jag vill åt...
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-12 22:06:31 följande:
    Näe har inte det, men jag struntar i ÄL-testen och kör på graviditetstester istället ;) Nu är det ju bara 3 dagar kvar, haha! Blir säkert ett test redan på tisdag kan jag tro, men räknar dock inte med ett + :P

Usch ja. Har börjat tappa räkningen på antal försök, men tror vi är på 6-7. Kanske inte är så värst länge egentligen, men det känns som en hel evighet när man längtar så fruktansvärt mycket :/ En nära vän till mig tog ut sin spiral 1 månad efter mig, och hon är gravid och ska föda i juni, så det känns lite tungt.. Men det är bara att bita ihop :)

Spännande, får hoppas att jag inte bara inbillar mig då! :) Men det låter bra med stick och nyp ju, det kanske är två ägg som fäster hos dig? ;D
    Äsch, om du ändå tänkte tjuvtesta på tisdag kan du ju lika gärna testa imorgon... Eller nä, det är väl lite ambitiöst kanske, haha. Ignorera mig så du inte slösar dina test i onödan.

Jobbigt när det går så fort för vissa och man själv sitter här ogravid fortfarande! Men det tog väl sig för dig förra året, så du vet ju att ni kan bli gravida i alla fall. Man får helt enkelt försöka göra en massa av det man inte kan göra när man är gravid tills dess att det tar sig, typ äta en massa ost, dricka vin och tjuvröka.

Haha! Nää.. då tar jag nog hellre vajsiga äggstockar känner jag...
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-12 23:55:18 följande:

Duuu, trigga inte min testabstinens nu, haha! Åh vad jag önskar att jag hade tålamod att kunna låta bli att testa och helt enkelt vänta och se om mensen dyker upp eller inte. Vad pengar man hade sparat :D

Joo precis, man får försöka se det lilla positiva med att inte lyckas, viiin <3 Men snart jäklar ska det vara vår tur mkes, kanske till och med denna omgång!

Haha okejrå! Har ditt testsug börjat infinna sig än då? ;)

O ja! Ni får helt enkelt gå och slösa alla pengar på någonting annat som vi gör! Går det ju inte att testa! Vilken dag efter äl är det nu för dig?!?

Ja! Håller tummarna för dig! Lovar det tagit sig!

Jag känner mig inte testsugen alls faktiskt.. men så är jag ju bara på äl+5.
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-13 09:06:54 följande:

Haha ja vi får nästan göra det! Idag är jag på äl+8, så det går sakta men säkert framåt ;D Taack, håller tummarna stenhårt för dig också!

Åh men vad skönt! Känner du något särskilt i kroppen annars som skulle kunna vara symtom? :)

Åh! Då kan du ju testa imorgon utan att ens verka tokig! Gud vad spännande det blev nu! Kommer sitta bänkad här på morgonen.

Nä, känner ingenting. Men oroar mig inte så mycket, jag vill ju helst ha en vårbebis ändå!
  • mkes
    Annaba88 skrev 2015-04-13 13:18:49 följande:

Nej ÄL +5 borde det vara. Om du hade ÄL on 8.4 så är tors ÄL +1, fre ÄL +2, lör ÄL + 3, sön ÄL +4 och idag mån ÄL +5. Så räknar jag iaf men kanske jag räknar fel?

Ja, du räknar rätt!

Men ägget släpper väl när testet blivit negativt? Därför bör du KaffeTös snarare haft ägglossning den 9:e och därför vara på äl+4.
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-13 10:45:00 följande:

Ja, nu kommer jag bara ses som Lite tokig med tanke på all testhets, haha! Tycker att jag har fått fler eventuella symtom, men kroppen har lurat mig förr så litar inte alls på dem :P Men känsligheten för lukter är kvar, vissa smaker som jag brukar älska smakar annorlunda, jag är svullen om nedre delen av magen, har molvärk i livmodern, det drar i ljumskarna och har jätteömma bröst och bröstvårtor. Men tror på skengraviditet och ett negativt test imorgon :P

Åh, men visst brukar du inte känna så annars innan mens? Allt som känns annorlunda tycker jag låter som helbra tecken.
  • mkes
    Symetrical skrev 2015-04-13 13:44:17 följande:
    Scchhhh! Då dröjer det ju längre tills hon börjar testa!
    Fan, glömde. Är nog lite ringrostig efter att ha varit ifrån testhetsen i två månader...
Svar på tråden BIM april 2015