• mkes

BIM april 2015

Mrspalsson skrev 2015-04-08 09:47:46 följande:

Sant! Hoppas hoppas!!:)

Ja Exakt, vet inte tror kanske att de bara ringer om proverna visar nått konstigt.. Du gjorde inga prover?

Ah! Då förstår jag. Du har inte gjort nåt gravtest hemma eller så bara för att dubbelkolla? Nä, inga prover, gjorde bara ul för att konstatera missfallet och där sa teknikern att det såg ut som att allting kommit ut, så jag blev hemskickad med ett gravtest som jag tog igår och det visade blankt.
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-08 15:39:52 följande:
    Haha nä men eller hur! Ja på onsdag är jag på ÄL+10 så det är ju i tidigaste laget att testa, så får hålla ut tills dess! Ja jag har ett par stycken sedan innan, men egentligen vore det ju lättast att inte ha några alls förrän det börjar bli dags att testa :P Usch ja, samma här. Vågar inte ens börja fundera på hur mycket pengar man har lagt på tester.. Hur kände du då på ÄL+4? Vilken dag testade du positivt? :)
    Ja, det är ju faktiskt sant att det är tidigt om man tänker efter... Jag tycker det är helt normalt att börja testa på äl+7 (hängt för mycket i spökstreck-tråden här, haha...) men det är väl knappt någon som får plus då. Du får be mannen din gömma testen! Jag tänkte be min gömma äl-testen nu men insåg snabbt att det inte skulle vara någon mening, han gömmer alltid allting i sina finskor i garderoben och tycker han är jätteklurig.
    Jag började känna av stick på en punkt i livmodern på kvällen på äl+4, kan inte ha varit annat än ett fästande ägg. Bara känt av någonting liknande en gång förut och då var jag gravid med dottern. Testade positivt på äl+9!
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-08 23:21:30 följande:
    Ja vi får se om jag orkar hålla mig i en vecka till, det känns som en hel evighet tills dess just nu! :P Är ledig i en hel vecka nu också så dagarna fördrivs inte med jobb, så nu tänker man ju på graviditet 95% av dagen, haha!

Hahaha nej vad roligt, då vet du precis vart du kan hitta saker och ting då :D Vad häftigt att känna av det så tidigt och så tydligt, hoppas du får uppleva det mycket snart igen! :)
    Men nej, absolut sämsta tiden att vara ledig på ju! Har ni i alla fall fint väder så du kan vara utomhus och inte se vad google säger om graviditeter pga solen i skärmen? Börjar känna mig otålig redan på ÄL+2 så jag håller mig sysselsatt med att försöka färga håret från mörkbrunt till blont... Obestämd 
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-10 12:40:58 följande:
    Haha ja eller hur! Vi har jättehärligt väder så får ge mig ut och rensa rabatter eller nått så jag glömmer bort graviditet för en liten liten stund iallafall ;) Ja tålamodet är inte på topp när det kommer till detta, haha! När tänker du testa? :) (Eller har jag redan frågat det?)
    Tycker jag låter som en alldeles ypperlig sysselsättning. Här är det så varmt att jag inte ens orkar vara ute längre! Så då sitter man här... på fl...
    Ja, haha, men tror inte jag svarade ordentligt! Kommer nog testa på bim+1 om jag känner av symptom! Annars.. ja.. har ju mensen kommit redan. Känner du nåt än?? "Bara" nio dagar till bim va?
  • mkes
    lanylena skrev 2015-04-10 09:19:39 följande:

Tänkte uppdatera listan här. Nån som ska läggas till/plockas bort?

Du får gärna ändra min bim till 22/4 också.
  • mkes
    JenvonT skrev 2015-04-11 07:34:34 följande:

Det verkar som att det blir en decemberbebis här

OJ, ja, kan väl ana ett streck där... Grattis!
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-11 10:51:25 följande:

Haha ja i slutändan så hamnar man alltid här ändå :D

Oj, bra jobbat att kunna hålla dig så länge :D Det hade jag aldrig fixat, haha! Ja idag är det "bara" 8 dagar kvar till BIM, eheehe.. Men är på äl+6 så snart jäklar kan jag testa :P Mjaa, det typ svider och värker i livmodern ibland och tycker att jag känner dofter starkare, men det kan ju vara ren inbillning :)

Haha! Jag har liksom inget val, vårat konto är belagt med slösförbud eftersom vi renoverar huset. Alla utgifter granskas under lupp. Dock är det ju ingen som har koll på om man slösar ett ältest eller två som gravtest...

Åh, det låter ju skitspännande! Svidande och värk tycker vi om. Brukar du känna nåt innan mens annars??
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-12 00:25:46 följande:

Haha jaha okej, då förstår jag :D Nää det borde ju inte vara någon fara att nalla av dom ju! Jag testade faktiskt med ett ÄL-test här hemma lite på skoj nu ikväll, men egentligen vet jag inte hur starkt det ska vara för att det kanske kan tyda på graviditet? Var nog mest testabstinensen som behövde lugnas lite, heheee!

Jodå, får hoppas på att det tyder på något Mycket bra! :) Jag brukar inte känna så mycket innan mensen, det slår mest till precis när mensen kommer. Vågar dock inte hoppas så mycket på något efter flera månaders besvikelser, så vågar inte riktigt tro på eventuella symtom :) Men snart börjar testandet så då får vi de hur det ligger till :D

Ja, de är ju perfekta för att stilla suget.. Jag testade med äl-test vid mitt förra plus, tyckte de var lite starkare dagarna innan och samma dag som jag tog mitt gravtest var ältestet ungefär lika starkt som det brukar vara dagen innan äl! Så ser man en stegring kan det ju vara hcg... men lika gärna vara lh så egentligen är ältesten rätt värdelösa innan bim, haha. Hur såg ditt ältest ut??

Jag förstår känslan, men nån gång är det ju förmodligen inte falskt alarm! Så kanske nu? Jag har känt två små stick i magen efter allt tänkande och kännande nu imorse! Men liksom... äl+4 igen? Skulle inte tro att det tar sig igen på exakt samma sätt, haha.
  • mkes
    halo83 skrev 2015-04-12 10:40:26 följande:

Nån som vet om nåt knep man kan testa för att öka chansen? Spelar ingen roll om du vet att dom funkar el ej. Vill testa allt innan jag ger upp helt...

Rosenrot eller munkpeppar kombinerat med bidrottninggelé! Och sen SMEP-metoden på det! Om du inte testat redan.
  • mkes
    halo83 skrev 2015-04-12 12:00:25 följande:

Vad gör rosenrot?

Vad är SMEP-METODEN?

Både rosenrot och munkpeppar är bra för att balansera hormonerna, främja ägglossning osv. Kan tyvärr inte länka eftersom jag sitter på mobilen så du får googla. Smep är sperm meets egg plan, finns en hemsida som förklarar allt om du googlar det med!
Svar på tråden BIM april 2015