• mkes

BIM april 2015

Mrspalsson skrev 2015-04-16 14:44:54 följande:

En liten fråga!:) efter MF blev ÄL lite sen närmare bestämt 14/4 BIM är beräknad 21/4 hur lång tid behöver ägget för att fästa mm? Blir det svårt att "lyckas" denna ggr om ÄL blir så tätt inpå BIM? eller tänker jag fel?

Förmodligen blir ju bim också förskjuten när äl blivit det eftersom lutealfasen brukar vara samma!
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-16 15:45:57 följande:

Du är verkligen min räddare i nöden grubbleriet!;) tack!! Tänkte att de kanske var nått sånt, då får jag alltså hålla ut lite extra utn att hoppas för mycket även om de går över 21.. Hur lång brukar lutealfasen vara?

Haha, glad att kunna vara till hjälp! Mellan 12-16 dagar, oftast 14 dagar, är väl det normala. Men efter missfall kan den nog bli lite knasig, är på äl+8 själv och tror den är på g lite tidigare än vanligt.
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-16 16:46:35 följande:

Aaah, tack! :D Jag kan inte riktigt fatta det, är det verkligen sant?? Haha ja om detta går som det ska så är det enligt uträkningar beräknat till den 27:e december, så hoppas att datumet antingen flyttas fram eller att man går några dagar över tiden :D

Njut! Det var ju verkligen din tur nu så jag är inte förvånad alls! Vanligast är väl att man går en vecka över tiden så bebisen blir äldst i klassen. Tjoho!

Du får skriva till mig och berätta hur det går för dig nu när vi inte kommer hänga i samma trådar!
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-16 20:54:06 följande:

Åh ja det känns helt fantastiskt, även om jag inte har fattat det än!

Säg inte det, du kanske får hänga med till bf december/januari du också ;) Och gör du inte det så måste vi absolut hålla kontakten ändå! :)

Har du berättat för killen än?!

Det blir ingen bebis denna månad, känner att mensen är på g, men kanske vi får dela tråd i januari då! Håller dig uppdaterad.
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-16 21:00:23 följande:

Guld värt verkligen!! :D aa okej, får se hur de går då;) okej, inga gravidkänningar då?

Nä, bara menskänningar tyvärr! Känner du något spännande?
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-16 21:39:33 följande:

Tråkigt! Men känns dom att denna gång bara var en "bonus" påt påriktigt nästa månad!;) nä ÄL + 1 så får ha lite is i magen ett tag, men skulle bli väldigt förvånad om de blev nått., dock sex dagen före ÄL och på äl men njaa.. Som sagt denna månad känns mer som bonus!

Ja, förra gången tog det ju sig på försök tre här ändå så jag betar bara av månaderna nu liksom. Men det är ju jättebra, precis då man ska ha sex! Och du blev väl gravid väldigt lätt om jag inte minns fel? Tror nog du har stor chans!
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-16 21:40:46 följande:

Nej vi har inte setts på hela dagen så har lyckats hålla mig :D Vill så gärna visa honom det digitala så han verkligen ser tydligt, tror inte han förstår sig på ett vanligt graviditetstest, haha!

Jaa det gör vi då :D Thats a deal! ;)

Haha! När tar du det digitala då? Ska du berätta på något knasigt sätt hade du tänkt?
  • mkes
    Lizzie09 skrev 2015-04-17 08:19:51 följande:

Det var för tidigt med det digitala, men det vanliga clearblue är mycket starkare idag, så nu ska jag in och väcka min kära sambo och berätta nyheten! :D

Berättat nu?! Hur reagerade han?

Jag ska testa bisolvon nästa månad efter eran fullträff nu, inte mycket älflytningar att tala om här så kan ju inte skada!
  • mkes
    Mrspalsson skrev 2015-04-17 10:07:04 följande:

Ja men försök 3 då kan de lika gärna hända nästa månad!;) håller tummarna!!:) ja vi får vell se.. Jo försök 2 med dottern och första försöket nu dock med MF.. Har ju läst att det är bra att dra ner/ sluta med kaffe.. Men jag är ju så jävla kaffesugen;) hur gör ni? Dricker du kaffe/te?

Ja, är ju ingen brådska liksom, men visst blir man lite bebissjuk när man ser folk plussa till höger och vänster... men så har dottern en extra gnällig dag och då känns det helt okej att bara ha ett barn, haha.

Jadu, när jag blev gravid med dottern drack jag hur mycket kaffe som helst innan plusset och det gick ju bra, nu dricker jag bara två koppar te om dagen ungefär och hittills har det ju gått mindre bra. Någon kopp kaffe ska väl vara okej? Eller byt till te så får du dricka mer!
  • mkes
    HCS skrev 2015-04-17 17:50:15 följande:
    Fick det här idag på morgonurin, testade då jag fått tillbaka mina graviditetsymtom men jag vet inte när jag hade ägglossning? Trodde att det var vad som varit på gång i en veckas tid drygt men har inte känt av nån smärta i från äggstocken denna gång. Fick tidigt mf den 1 april, började blöda i v 5+3 Blödde som en vanlig mens och testade blankt med cb plus den 8/4 på morgonurin.

Tror ni detta är ett plus? Kan jag ha hunnit ha ägglossning?
    GUD vad spännande! Antar att du uppdaterar oss med ett nytt test imorgon?  När slutade du blöda? Ägglossningen måste ju ha kommit igång i rekordfart!
Svar på tråden BIM april 2015