• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-17 09:12:50 följande:

Godmorgon =)

Har du alltid ont på båda sidorna vid ägglossning? Jag kände samma denna månaden men det var säkert för att jag blev hormonstimulerad, började med första tabletten idag, blev lite nervös. Nu orkar jag inte bli besviken mer när mensen kommer. Är lite nervös över hur äggblåsorna kommer se ut denna månaden också.

Det blev en trevlig kväll igår, lite flummigt men väldigt underhållande. Har inte bestämt om jag ska tro på det eller ej, hehe...

Nu ska jag snart på akupunktur igen, skönt. =)

Kram

Godmorgon och god "kväll" ;)

Nja. Eller jag får ju typ ont överallt. Men förut vet jag med mig att det främst var vänster sida som gjorde ondast, alltså vänstra äggstocken. Dock ont överallt ä. Nu gjorde det visserligen ondast på vänster men högg på höger också. Borde iallafall ha ägglossat annars blir jag riktigt ledsen med tanke på bpde positivt test o sjuk värk :o

Blä på tal om ledsen, kollade på bäbiskläder inatt o blev helt gråtig o kände mig dålig o ovärdig att vara kvinna. Fan för dessa hormoner :o nu känns det helt normalt igen
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-17 09:12:50 följande:

Godmorgon =)

Har du alltid ont på båda sidorna vid ägglossning? Jag kände samma denna månaden men det var säkert för att jag blev hormonstimulerad, började med första tabletten idag, blev lite nervös. Nu orkar jag inte bli besviken mer när mensen kommer. Är lite nervös över hur äggblåsorna kommer se ut denna månaden också.

Det blev en trevlig kväll igår, lite flummigt men väldigt underhållande. Har inte bestämt om jag ska tro på det eller ej, hehe...

Nu ska jag snart på akupunktur igen, skönt. =)

Kram

Såklart skicka telefonen igen. Avskyr den här telefonen.. Vill ha samsung igen.... :p

... o nu känns det normalt igen förutom att jag e rätt trött haha..

Okej! Skönt o börja igen iallafall. Jobbigt dock med ovissheten :(

Hehe okej!

Oh härligt! Här blir det borsta tänder o sova. Äntligen!! :)

Massor med kramar !
  • Zazou
    chbw skrev 2015-09-17 09:29:20 följande:

Nja. Eller jag får ju typ ont överallt. Men förut vet jag med mig att det främst var vänster sida som gjorde ondast, alltså vänstra äggstocken. Dock ont överallt ä. Nu gjorde det visserligen ondast på vänster men högg på höger också. Borde iallafall ha ägglossat annars blir jag riktigt ledsen med tanke på bpde positivt test o sjuk värk :o

Blä på tal om ledsen, kollade på bäbiskläder inatt o blev helt gråtig o kände mig dålig o ovärdig att vara kvinna. Fan för dessa hormoner :o nu känns det helt normalt igen
    Hur vet man om det är äggstocken man känner? Förstår att det är svårt att svara. Men jag känner hugg och stick på sidorna i höjd med höftbenen men mer i mitten då. Men det kommer lite då och då. Varje gång tänker jag "åh, kan det va ägglossning" och så sticker det från och till i en dag och sedan kommer det tillbaks veckan efter och sedan efter två dagar kanske. Ja ni hör, ingen ordning.
  • chbw
    Zazou skrev 2015-09-17 12:19:30 följande:
    Hur vet man om det är äggstocken man känner? Förstår att det är svårt att svara. Men jag känner hugg och stick på sidorna i höjd med höftbenen men mer i mitten då. Men det kommer lite då och då. Varje gång tänker jag "åh, kan det va ägglossning" och så sticker det från och till i en dag och sedan kommer det tillbaks veckan efter och sedan efter två dagar kanske. Ja ni hör, ingen ordning.
    Jag tolkar det som äggstockarna, strax ovanför livmodern o lite till antingen höger eller. Får som ont som strålar mot höften/ljumsken. Får som "mens"värk (fast är ju pga endometriosen troligen) fast mer på ena sidan, då tolkar jag det som äggstocksvärk =)  Men som du säger, svårt o förklara =)
  • varningsljus

Hej alla!

Idag var jag på vul, cd 13 och det visar sig att jag har fem äggblåsor i olika storlekar på G. De största var på 12,6 och 14.

Jag har ätit letrozole denna månaden och det visade sig alltså att jag svarat väldigt "bra" på detta. Betydligt bättre än pergotime. Så bra att jag ska tillbaka på vul på måndag och fram tills dess har vi sexförbud. Slemhinnan var på 6,6 mm vilket min läkare tyckte var mycket bra!

De (två läkare kollade på mig, då min läkare är relativt ny på att stimulera med letrozole) är oroliga för flerbörd och vill se hur äggblåsorna utvecklat sig till måndag.

Hoppas allt är bra med er!

Kramar

• chbw
    varningsljus skrev 2015-09-17 21:42:29 följande:

Hej alla!

Idag var jag på vul, cd 13 och det visar sig att jag har fem äggblåsor i olika storlekar på G. De största var på 12,6 och 14.

Jag har ätit letrozole denna månaden och det visade sig alltså att jag svarat väldigt "bra" på detta. Betydligt bättre än pergotime. Så bra att jag ska tillbaka på vul på måndag och fram tills dess har vi sexförbud. Slemhinnan var på 6,6 mm vilket min läkare tyckte var mycket bra!

De (två läkare kollade på mig, då min läkare är relativt ny på att stimulera med letrozole) är oroliga för flerbörd och vill se hur äggblåsorna utvecklat sig till måndag.

Kramar

Låter ju som att det verkar bra iallafall. O bra att de kollar igen mtp att det är flera äggblåsor =) Håller tummarna att det går bra på måndag! 

kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-09-17 23:32:32 följande:

Låter ju som att det verkar bra iallafall. O bra att de kollar igen mtp att det är flera äggblåsor =) Håller tummarna att det går bra på måndag! 

kramar

Tack! Ja nu är det bara att hålla tummarna för att några av blåsorna går tillbaka och inte mognar samtidigt...

Hur har det gått med din äl?

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-17 09:29:20 följande:

Hej =)

Du är också en samsung älskare, jag har den senaste samsung telefonen och den har en vass kamera. =)

Förstår att du blev ledsen, varje gång jag ska öppna något eller se ett klipp på internet så kommer den där satans clearblue reklamen upp, där bebisar skrattar och kvinnan frågor om man vill bli gravid snabbare med ägglossningtest, ja om det vore så enkelt...är jag inne i min PMS- fas, stänger jag av reklamen direkt men är det nu så skiter jag i vilket,vissa dagar må man bättre och andra sämre.
    Tack och lov kommer alltid bättre dagar, tänk så hade man varit nere hela tiden?

Jag tycker också det är svårt att förklara ägglossningssmärta, jag får ont antingen på vänster eller höger sida, lite som stickningar och något molande men jag tror min smärta kommer mer från ryggen, haha svårt att förklara.

Nu är det helg igen, jag jobbar hela denna helgen, vad ska du hitta på?
    Hur känns det nu efter ägglossning? Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-17 21:42:29 följande:

Hej alla!

Kramar

Hej

Önskar dig lycka till på måndag, känner du något nu i magen? Jag är lite nervös över mitt läkarbesök.

Vad händer annars i helgen, själv ska det jobbas. =)

Nu ska jag packa ihop inför dagens jobb, hoppas du får en underbar helg, kramar i massor.
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-18 06:42:12 följande:

Tack! Ja nu är det bara att hålla tummarna för att några av blåsorna går tillbaka och inte mognar samtidigt...

Hur har det gått med din äl?

Kramar

Håller tummarna för er :)

Jag ska ja haft nu troligen natten tisdag-onsdag,så är bara o vänta... :p får se om det går eller inte den här gången. Jag tror inte. Så väntar bara in mensen så jag kan få starta behandlingen :)

Kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning