• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 22:29:22 följande:
    Nä, här tittar han typ på nån match om året som tur är... :p själv tycker jag fotboll är riktigt trist.. :p haha vad kul! Här är vi spelnördar med =) 

Okej =) åh så härligt när man blir nöjd med bilderna man framkallar! 

Jaa, flera av mina favoritserier börjar igen efter uppehåll (fast i usa, inte här :P)! Hehe. däremot vet jag inte så många nya. 100 code började häromdagen på femman dock, säsong 1 avsnitt 1. Den verkade rätt bra, så ska nog försöka se den =) Men bl.a. så har awkward och young&hungry börjat, o så ska bones, criminal minds, greys anatomy, doctor who, supernatural m.fl. börja :D så blir massor att se, hehe. 

Haha, är typ ett hormonellt vrak känns det som. Sambon var tvungen o åka till jobbet, då kicka hormonerna in o en annan började nästan grina... haha. Och sen surig. Och sen som vanligt igen.. Man blir ju knäpp =) Som tur är lär vi hinna ses en stund imorgon innan det är dags o sova iallafall =) Han är hemma kring 08, så lagom o gå o lägga oss samtidigt :p 
    Hoppas du får en härlig kväll med! tog efter dig och tände lite ljus o starta en film medans jag syr =) massor med kramar!
    Ja fotboll är verkligen tråkigt, händer ju inget. Tittar hellre på ishockey då. =)

Hehe, tur att hösten är laddat med bra tv serier, perfekt en kall höst kväll. Ska kolla upp den 100 code, tror nämligen jag också hört bra om den serien.

Hehe, det förstår jag verkligen. När man har ägglossning då måste det bara ske, inget får komma mellan, typ så känner jag.

Nu ska jag packa min lilla resväska idag ska jag åka ner till Lund efter jobb och sova över hos kusinen, vi ska på den andliga seansen ikväll, spännande.
    Skriver imorgon kväll igen och berättar hur det gick, ska även till akupunkturen imorgon innan jag drar till jobb.

Hoppas du får en bra dag, massa kramar
  • Redcat
    chbw skrev 2015-09-15 17:03:54 följande:

MEN FY vilken läkare. Så gör man inte! Ni borde verkligen prata med avdelningschefen! Och eventuellt även ta det högre upp. Vilken oempatisk gris rent ut sagt... Även skaffa en ny läkare som inte beter sig som ett svin... 

Att hans prov ska göras om är ju för o se om det var inflammationen som påverkade spermierna. Men alltså, ´på det sättet lägger man inte fram något... 

Bra att dina prover såg bra ut däremot! 

Jag tror blodproven kan kolla äggkvaliteten, men inte säker. 

Förstår att det inte känns bra när hon bemötte er på sättet hon gjorde. Jag har också haft återkommande depressioner sen jag var barn, men det var ingenting läkaren ens nämnde i vår utredning. Nä fy, vad upprörd jag blir av bemötandet och behandlingen ni fick!! :( 

kram 

Jag ska ringa till kuraton vi fick träffa och prata med henne hon var snäll och väldigt hjälpsam när vi träffade henne så hoppas hon fortfarande är det. Jag tänkte fråga henne hur man går tillväga när man vill byta doktor och berätta vad som hänt.

Jag förstord att det va något sådant mm man tycker ju att hon hade kunnat gjort de på ett bättre sätt..

Ja det är kul vi fick ju lite bra nyheter igår endå Okej hon sa inget om det och jag glömde bort att fråga så det va därför jag undrade

Okej :-/ va tråkigt, vet hur jobbigt det kan va

Det va så sjukt igår hon liksom försökte typ leta på så mycket fel som möjligt i våra papper och i våran historia. Hon hade inte haft tiden att försöka söka om min sambos operation men hon hade hittat allt som står under tiden han satt inne..det kändes som att hon redan innan vi kom dit hade bestämt att försöka ändra oss :-/

Tack för att du finns kram
  • Redcat
    Tess1984 skrev 2015-09-15 17:18:07 följande:

Amen fy fan vilken vidrig människa, jag säger som chbw, kontakta genast avdelningschefen och berätta om denna hemska upplevelse, sen hade jag bytat både läkare och klinik, har ni någon annan i närheten? Jag blev otroligt arg när jag läste ditt inlägg, så behandlar man inte människor, detta vi går igenom är oerhört känsligt och man ska inte hoppa på något på detta sätt du varit med om.

Är ledsen för din skull, sänder dig massa styrkande kramar

Jag ska kontakta kuraton och prata med henne. Ska även kolla upp idag om det finns någon annan klinik i närheten jag kände så också igår. Även om hon va dryg mot mig så va hon riktigt taskig mot min sambo. Jag tyckte så synd om han i går :-/ hon knäckte han totalt :-/

Tack så mycket och tack för allt stöd
  • Redcat
    chbw skrev 2015-09-15 17:08:35 följande:

Det starka testet (idag) tolkar jag som positivt. Vad tror ni?

Det svagare är från igår, la till det för att ha något att jämföra med... :p

Jag tolkar det också som positivt Va kul, håller tummarna för dig
  • Redcat
    Zazou skrev 2015-09-15 20:15:10 följande:

Redcat: är på gamla appen så kan inte citera men fy vad jag blev ledsen av ditt inlägg. Du som behöver allt stöd du kan få! Gris är ett snällt omdöme om den personen. Är det en privat klinik? Nu är jag kanske fördomsfull men tycker privata kliniker generellt har bättre service.

Jag har ingen relation med min mamma så har tyvärr inga "handskas med morsan"-råd. Men tror du att hon tyckte det var tufft att bli mamma ung och önskar att du får det lättare? Hon kanske menar väl men uttrycker det på fel sätt? Hur tror du hon skulle reagera när du berättar att du är gravid?

Okej haha tack jag behövde verkligen få skratta "gris är ett snällt omdöme om den personen". nej det är vårdcentralen vi har gått till. Jo jag har hört att dom ska vara bättre så ska kolla upp idag om det finns någon privat klinik i närheten

Jag vet att hon hade det tufft när vi va små. Hon och min pappa flyttade i sär när jag va två år. Och han va inte direkt den bästa pappan eller sambon (skällde ut henne när hon köpte strumpor åt oss för att han ville hällre lägga pengarna på sina bilar). Jag vet att hon menar väl och att hon vill skydda mig men som du skrev hon uttrycker sig på fel sätt. Jag tror att hon kommer reagera ungefär som när jag berättade och fick hem min hund (hon va emot det med). Hon kommer bli lite tokig men sen kommer hon bli förälskad i den lilla
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-16 08:05:34 följande:
    Ja fotboll är verkligen tråkigt, händer ju inget. Tittar hellre på ishockey då. =)

Hehe, tur att hösten är laddat med bra tv serier, perfekt en kall höst kväll. Ska kolla upp den 100 code, tror nämligen jag också hört bra om den serien.

Hehe, det förstår jag verkligen. När man har ägglossning då måste det bara ske, inget får komma mellan, typ så känner jag.

Nu ska jag packa min lilla resväska idag ska jag åka ner till Lund efter jobb och sova över hos kusinen, vi ska på den andliga seansen ikväll, spännande.
    Skriver imorgon kväll igen och berättar hur det gick, ska även till akupunkturen imorgon innan jag drar till jobb.

Hoppas du får en bra dag, massa kramar
    Ja.. haha. tycker det kan vara kul o spela själv, men att titta på några små gubbar på tvn som sparkar på en boll är dötrist... :p 

Ja =) Gillar att många spännande serier kommer igång igen under hösten! =) 

Ja, men typ så hehe. Var nog ägglossning inatt, hade så ont så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen ett tag. Tröck in vetekudden innanför byxorna, mot ryggen o sydde typ hela natten bara för o tänka på annat haha. Hann se ett par filmer också =) Är fortfarande öm kring äggstockarna idag.. Är framförallt vänstra som har gjort ont, men även den högra har känts en del. Nu är det mest ömt kring båda två haha. 

Oh ja justja! Väntar med spänning på hur det gick!! =) 
    Här händer ingenting särskilt spännande ikväll, hehe. Ska åka till jobbet =) 
    massor med kramar!
  • chbw
    Redcat skrev 2015-09-16 10:40:24 följande:
    Jag ska ringa till kuraton vi fick träffa och prata med henne hon var snäll och väldigt hjälpsam när vi träffade henne så hoppas hon fortfarande är det. Jag tänkte fråga henne hur man går tillväga när man vill byta doktor och berätta vad som hänt.

Jag förstord att det va något sådant mm man tycker ju att hon hade kunnat gjort de på ett bättre sätt..

Ja det är kul vi fick ju lite bra nyheter igår endå Okej hon sa inget om det och jag glömde bort att fråga så det va därför jag undrade

Okej :-/ va tråkigt, vet hur jobbigt det kan va

Det va så sjukt igår hon liksom försökte typ leta på så mycket fel som möjligt i våra papper och i våran historia. Hon hade inte haft tiden att försöka söka om min sambos operation men hon hade hittat allt som står under tiden han satt inne..det kändes som att hon redan innan vi kom dit hade bestämt att försöka ändra oss :-/

Tack för att du finns kram
    Redcat skrev 2015-09-16 11:07:34 följande:
    Jag tolkar det också som positivt Va kul, håller tummarna för dig

vad bra! håller tummarna att hon fortfarande är bra =) 

Ja, det hade hon verkligen kunnat. Kanske bör gå en kurs i bemötande... 

Ja =) förstår att du glömde fråga med tanke på hur läkaren betedde sig mot er! 

ja.. Nu är det över ett år sen senast, men har legat på gränsen ett tag för depp igen. Har precis gått basutredning på psyk och fått bra svar (inte adhd och inte bipolär iallafall, "bara" återkommande depressioner och gad) o ska få lite hjälp därifrån, så känns tryggt =) tror till stor del nu att svajigheten kommer från att bäbisverkstan inte funkar, och att jag blev så dålig i min smärtsjukdom i vintras. Men har börjat stabiliseras o kännas bra, nu är det bara bäbis som fattas =) 

Men fy, ja det låter så på din beskrivning också, och det är ju verkligen så himla fel av henne!! :( Vilken människa. 

Gulledu! tack själv =) kramar! 

Jag tror det minsann var rättolkat av mig och er härinne, tror nämligen jag hade ägglossning igårkväll/inatt nån gång, för hade så himlans ont i äggstockarna, ffa vänster men även i höger. Så nu är det bara o fortsätta med myset här hemma och vänta... :p 

• Tess1984
    chbw skrev 2015-09-16 18:13:22 följande:
    Ja.. haha. tycker det kan vara kul o spela själv, men att titta på några små gubbar på tvn som sparkar på en boll är dötrist... :p 

Ja =) Gillar att många spännande serier kommer igång igen under hösten! =) 

Ja, men typ så hehe. Var nog ägglossning inatt, hade så ont så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen ett tag. Tröck in vetekudden innanför byxorna, mot ryggen o sydde typ hela natten bara för o tänka på annat haha. Hann se ett par filmer också =) Är fortfarande öm kring äggstockarna idag.. Är framförallt vänstra som har gjort ont, men även den högra har känts en del. Nu är det mest ömt kring båda två haha. 

Oh ja justja! Väntar med spänning på hur det gick!! =) 
    Här händer ingenting särskilt spännande ikväll, hehe. Ska åka till jobbet =) 
    massor med kramar!
    Godmorgon =)

Har du alltid ont på båda sidorna vid ägglossning? Jag kände samma denna månaden men det var säkert för att jag blev hormonstimulerad, började med första tabletten idag, blev lite nervös. Nu orkar jag inte bli besviken mer när mensen kommer. Är lite nervös över hur äggblåsorna kommer se ut denna månaden också.

Det blev en trevlig kväll igår, lite flummigt men väldigt underhållande. Har inte bestämt om jag ska tro på det eller ej, hehe...

Nu ska jag snart på akupunktur igen, skönt. =)

Kram
  • Tess1984
    Redcat skrev 2015-09-16 11:05:45 följande:
    Jag ska kontakta kuraton och prata med henne. Ska även kolla upp idag om det finns någon annan klinik i närheten jag kände så också igår. Även om hon va dryg mot mig så va hon riktigt taskig mot min sambo. Jag tyckte så synd om han i går :-/ hon knäckte han totalt :-/

Tack så mycket och tack för allt stöd
    Hej Hjärta

Fick du tag på kuratorn? Hur gick samtalet i så fall?
    Bra att söka sig till annan klinik, hoppas det snart löser sig för er.

Skulle din sambo ta om nytt spermaprov? Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-09-15 19:51:04 följande:
    Härligt!!

Hade du förväntat dig äl nu? :)

Det är bra med mig. Jag ska på vul på torsdag... fick letrozole istället för pergotime denna månanden. Uttryckte lite hopplöshet till min läkare då jag inte hittade min äl denna cykeln då jag åt pergo.

Mon läkare sa att letrozole har visat sig mer effektiv än pergo men det är ett gansks nytt preparat.

Hur mår du?

Kramar
    Hej, jag har inte kunnat skriva privat meddelande till dig för familjeliv strular som vanligt.
    Ville bara önska er lycka till idag, jag väntar med spänning om hur det gått sen.

Kramar i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning