• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 17:55:48 följande:
    Som jag kan se är det solklart positivt, =)

Jag ska börja med första tabletten på torsdag, samma dag som jag ska på akupunktur, hoppas det kan göra susen. hehe

Korvstoganoff är hur gott som helst, det var verkligen länge sedan jag åt det, äkta svensk husmanskost....sötpotatis är också det bästa jag vet, man kan göra hur mycket som helst med sötpotatis, idag blev det en variant av aioli med sötpotatis.

Idag regnar och åskar det i Helsingborg, så det kan tändas ljus om någon timme, så mysigt tycker jag .

=)
    =) 

okej! Spännande. O häftigt om akupunkturen kan påverka positivt!! =) Jag funderade lite. Fick en kommentar av en tjej som fått kombinera pergotime med ovitrelle, en spruta som gör att ägget mognar och lossar.. Kanske det är ett alternativ för dig också, om inte enbart pergo gör sitt jobb?? =) 

Jaaa. När jag äntligen kom på hur jag skulle göra för o få det riktigt gott (massor med tomatpure) så är det en av favoriträtterna här hemma =) 
    oh vad spännande det låter! Måste köpa hem lite sötpotatis känner jag.. hehe

Åh. Åskan hade jag klarat mig utan ;) , men är rätt mysigt när det regnar =) Härligt med tända ljus! =)
    kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-09-15 17:08:35 följande:

Det starka testet (idag) tolkar jag som positivt. Vad tror ni?

Det svagare är från igår, la till det för att ha något att jämföra med... :p

Ser definitivt positivt ut!! Kör på ;) håller tummarna!
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-09-15 19:21:40 följande:
    Ser definitivt positivt ut!! Kör på ;) håller tummarna!
    Åh skönt nu är det fler än jag som ser det också! 
    haha ;) 

hur är det med dig? 
    kram
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-09-15 19:29:51 följande:

Åh skönt nu är det fler än jag som ser det också! 

haha ;) 

hur är det med dig? 

kram

Härligt!!

Hade du förväntat dig äl nu? :)

Det är bra med mig. Jag ska på vul på torsdag... fick letrozole istället för pergotime denna månanden. Uttryckte lite hopplöshet till min läkare då jag inte hittade min äl denna cykeln då jag åt pergo.

Mon läkare sa att letrozole har visat sig mer effektiv än pergo men det är ett gansks nytt preparat.

Hur mår du?

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 18:12:46 följande:
    =) 

okej! Spännande. O häftigt om akupunkturen kan påverka positivt!! =) Jag funderade lite. Fick en kommentar av en tjej som fått kombinera pergotime med ovitrelle, en spruta som gör att ägget mognar och lossar.. Kanske det är ett alternativ för dig också, om inte enbart pergo gör sitt jobb?? =) 

Jaaa. När jag äntligen kom på hur jag skulle göra för o få det riktigt gott (massor med tomatpure) så är det en av favoriträtterna här hemma =) 
    oh vad spännande det låter! Måste köpa hem lite sötpotatis känner jag.. hehe

Åh. Åskan hade jag klarat mig utan ;) , men är rätt mysigt när det regnar =) Härligt med tända ljus! =)
    kramar
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp med min läkare den 24 sep. =)

Idag har jag en riktig myskväll med mig själv, sambon kommer snart hem och då får vi mysa tillsammans. Tänkte framkalla lite bilder, vart framkallade du dina bilder? Jag kan skriva ut från min skrivare också men jag tror det blir bättre kvalité om man framkallar från någon expert. =)
    Jag brukar framkalla mina på fujidirekt tror jag, men det kanske finns någon som är bättre och billigare?

Kram
  • Zazou

Redcat: är på gamla appen så kan inte citera men fy vad jag blev ledsen av ditt inlägg. Du som behöver allt stöd du kan få! Gris är ett snällt omdöme om den personen. Är det en privat klinik? Nu är jag kanske fördomsfull men tycker privata kliniker generellt har bättre service.

Jag har ingen relation med min mamma så har tyvärr inga "handskas med morsan"-råd. Men tror du att hon tyckte det var tufft att bli mamma ung och önskar att du får det lättare? Hon kanske menar väl men uttrycker det på fel sätt? Hur tror du hon skulle reagera när du berättar att du är gravid?

• chbw
    varningsljus skrev 2015-09-15 19:51:04 följande:
    Härligt!!

Hade du förväntat dig äl nu? :)

Det är bra med mig. Jag ska på vul på torsdag... fick letrozole istället för pergotime denna månanden. Uttryckte lite hopplöshet till min läkare då jag inte hittade min äl denna cykeln då jag åt pergo.

Mon läkare sa att letrozole har visat sig mer effektiv än pergo men det är ett gansks nytt preparat.

Hur mår du?

Kramar
    Enligt cykeln ska jag ha äl imorgon, så verkar ju stämma bra =) förra månaden blev inte äl-testet positivt, så därför jag inte vågade lita på mina egnas ögon =) 

Okej! =) Håller tummarna att letrozolen fungerar bättre för dig! Känner du några biverkningar? 

Det är okej, ont i äggstockarna, men förutom det faktiskt helt okej =)

kram 

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 20:11:17 följande:
    Tack för tipset, det ska jag kolla upp med min läkare den 24 sep. =)

Idag har jag en riktig myskväll med mig själv, sambon kommer snart hem och då får vi mysa tillsammans. Tänkte framkalla lite bilder, vart framkallade du dina bilder? Jag kan skriva ut från min skrivare också men jag tror det blir bättre kvalité om man framkallar från någon expert. =)
    Jag brukar framkalla mina på fujidirekt tror jag, men det kanske finns någon som är bättre och billigare?

Kram
    =) 

Åh, låter mysigt =) Sambon här hemma har fastnat framför fotbollen.. (han är oftast inte ett dugg intresserad, men den har matchen skulle tydligen vara kul.. haha) 

åh kul! Jag fick mail att min fotobok är påväg nu, ska bli jättespännande att se den! Ja, o det drar så himla mycket bläck o skriva ut själv. Blir billigare o framkalla har jag fått för mig =) 
    Jag använder antingen photobox eller fujudirekt, beroende på vilka som har bäst erbjudanden när jag ska framkalla ;) Tycker båda är likvärdiga =) 

kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-09-15 21:01:07 följande:
    =) 

Åh, låter mysigt =) Sambon här hemma har fastnat framför fotbollen.. (han är oftast inte ett dugg intresserad, men den har matchen skulle tydligen vara kul.. haha) 

åh kul! Jag fick mail att min fotobok är påväg nu, ska bli jättespännande att se den! Ja, o det drar så himla mycket bläck o skriva ut själv. Blir billigare o framkalla har jag fått för mig =) 
    Jag använder antingen photobox eller fujudirekt, beroende på vilka som har bäst erbjudanden när jag ska framkalla ;) Tycker båda är likvärdiga =) 

kramar

Haha, min sambo är tack och lov ingen fotbollsfantast men han älskar att spela dataspel men det gör faktiskt jag också, vi är spelnördar. =)

Tack för tipsen om fotoframkallning, jag har faktiskt skrivit ut ett foto idag på syrrans dotter och satt in i en fin ram. Blev hur nöjd som helst, tror också det är billigare att framkalla över nätet. =)

Vet du om det kommer några spännande trevliga tv-serier i höst?

Hoppas du får en trevlig kväll, kramar i massor och lycka till nu under ägglossning...kram

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-09-15 21:46:11 följande:

Haha, min sambo är tack och lov ingen fotbollsfantast men han älskar att spela dataspel men det gör faktiskt jag också, vi är spelnördar. =)

Tack för tipsen om fotoframkallning, jag har faktiskt skrivit ut ett foto idag på syrrans dotter och satt in i en fin ram. Blev hur nöjd som helst, tror också det är billigare att framkalla över nätet. =)

Vet du om det kommer några spännande trevliga tv-serier i höst?

Hoppas du får en trevlig kväll, kramar i massor och lycka till nu under ägglossning...kram

Nä, här tittar han typ på nån match om året som tur är... :p själv tycker jag fotboll är riktigt trist.. :p haha vad kul! Här är vi spelnördar med =) 

Okej =) åh så härligt när man blir nöjd med bilderna man framkallar! 

Jaa, flera av mina favoritserier börjar igen efter uppehåll (fast i usa, inte här :P)! Hehe. däremot vet jag inte så många nya. 100 code började häromdagen på femman dock, säsong 1 avsnitt 1. Den verkade rätt bra, så ska nog försöka se den =) Men bl.a. så har awkward och young&hungry börjat, o så ska bones, criminal minds, greys anatomy, doctor who, supernatural m.fl. börja :D så blir massor att se, hehe. 

Haha, är typ ett hormonellt vrak känns det som. Sambon var tvungen o åka till jobbet, då kicka hormonerna in o en annan började nästan grina... haha. Och sen surig. Och sen som vanligt igen.. Man blir ju knäpp =) Som tur är lär vi hinna ses en stund imorgon innan det är dags o sova iallafall =) Han är hemma kring 08, så lagom o gå o lägga oss samtidigt :p 
    Hoppas du får en härlig kväll med! tog efter dig och tände lite ljus o starta en film medans jag syr =) massor med kramar!
Svar på tråden Fertilitetsutredning