• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-16 10:12:53 följande:

Där dog positiviteten... inga äggblåsor som vuxit nu heller. Det hade rört på sig lite sa hon. Så riööbaks igen på måndag. Cykeldag 16 nu så man tycker ju något borde ha hänt :(

Nej men fy vad tråkigt att höra men behåll den positiva känslan angående bebis för bebis ska ni ha inom snar framtid. ?

Är på jobb nu så skriver mer sen. Sänder dig massa goa stärkande kramar.
  • Tess1984
    Tess1984 skrev 2015-10-16 11:00:25 följande:

Nej men fy vad tråkigt att höra men behåll den positiva känslan angående bebis för bebis ska ni ha inom snar framtid. ?

Dumma telefon, skulle inte få med frågetecknet efter snar framtid.
  • halo83

Nu har jag vart och spolat .. Gjorde sjukt jäkla ont så jag e glad att den e över.

Hon tyckte dock det va lite tidigt för en spolning så hon gissar på att jag får göra om den. Nu såg hon iaf passage på båda sidorna.

Får se om det tjockar på sig el om det räcker med denna gång ..

• Hallonsoda2016
    halo83 skrev 2015-10-16 15:54:33 följande:

Nu har jag vart och spolat .. Gjorde sjukt jäkla ont så jag e glad att den e över.

Hon tyckte dock det va lite tidigt för en spolning så hon gissar på att jag får göra om den. Nu såg hon iaf passage på båda sidorna.

Usch :/ kommer nog att få göra spolning jag också. Tänk att man känner sig så utelämnad i dessa situationer.
  • Hallonsoda2016

Jag ska lämna en massa blodprover på måndag och tre veckor efter har jag återbesök. Vanligtvis lämnar man prover 3dgr eller ngt liknande i menscykeln men eftersom jag inte har mens så kunde vi göra det närsom.

Ngn som vet vad det var för prover och när rekommenderas man ta dom? Tror att min mens är på gång för en gångs skull och vill då passa på att ta proverna rätt. Kunde inte ringa gyn idag då hon inte jobbade.

Tips ngn? :)

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-10-16 11:00:25 följande:

Jag hoppas det, men är en sån dag idag. Fy vill bara glömma allt som har med bäbisar o göra. samtidigt vill jag bara tänka på bäbisar. Vart tufft idag med vul först o sen satt jag på ögonakuten i nästan 4 timmar. Nu äntligen hemma, o varit vaken sen 1630 igår o 11 timmars jobb inatt. Så lite lagom trött :/ 
    Däremot vann jag auktion på två så himla himla fina tyger! Så himla nöjd med det. Så ska sy små sparkdräkter när jag får hem det :D 
    Nu ska jag bara gotta mig i lite fredagsmys o kika serie. Ikväll får det bli latmaskmat från pizzerian. O så ska jag koppla in våra tvkanaler som äntligen kommit o så ska jag bara sitta och zappa! 

Tack fina du! vi hörs senare =) massor med kramar
  • irrbloss_83
    halo83 skrev 2015-10-16 15:54:33 följande:

Jag gjorde också den hemska spolningen för ca 1 månad sen, jäklar vad förvånad jag blev över att det gjorde så ont. Otrevlig upplevelse, verkligen. Men det får väl vara värt det ändå i slutändan. 

Jag hade också passage åt alla möjliga håll, men det blev IVF för vår del ändå.
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2015-10-16 20:51:18 följande:

Jag gjorde också den hemska spolningen för ca 1 månad sen, jäklar vad förvånad jag blev över att det gjorde så ont. Otrevlig upplevelse, verkligen. Men det får väl vara värt det ändå i slutändan. 

Jag hade också passage åt alla möjliga håll, men det blev IVF för vår del ändå.

Jag gjorde min spolning i somras. Jag tyckte inte det gjorde ont alls. Hade också fri passage. Efter det har det inte heller tagit sig. Tänkte att det kanske var en spolning jag behövde, men nej. Nu blir det ivf...
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-10-16 16:40:40 följande:
    Jag hoppas det, men är en sån dag idag. Fy vill bara glömma allt som har med bäbisar o göra. samtidigt vill jag bara tänka på bäbisar. Vart tufft idag med vul först o sen satt jag på ögonakuten i nästan 4 timmar. Nu äntligen hemma, o varit vaken sen 1630 igår o 11 timmars jobb inatt. Så lite lagom trött :/ 
    Däremot vann jag auktion på två så himla himla fina tyger! Så himla nöjd med det. Så ska sy små sparkdräkter när jag får hem det :D 
    Nu ska jag bara gotta mig i lite fredagsmys o kika serie. Ikväll får det bli latmaskmat från pizzerian. O så ska jag koppla in våra tvkanaler som äntligen kommit o så ska jag bara sitta och zappa! 

Tack fina du! vi hörs senare =) massor med kramar
    Hej tjejen...

Åh det förstår jag verkligen, vad har hänt med dina ögon? =(
    Ja gott att unna sig en god pizza, det kan vara en riktigt trevlig fredagsmys.
    Igår lagade jag en god höstgryta med oxgrytbitar så himla gott...
    Förresten vad sa läkaren i fall nu inte ägg växer till sig för dig denna månaden vad gör man då?
    Nu ska jag försöka samla lite kraft till helgens arbete, är lite förkyld och ont i halsen och mitt jobb kräver att jag pratar hela tiden. =)

Kramar dig i massor
Svar på tråden Fertilitetsutredning