• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • chbw

Väntan mellan ägglossning o bim är ju oändlig.. Och överanalyseringen av allt. 
    Idag är det 9 dagar sen jag tog ovitrelle, och ca 7-8 dagar efter äl. Så minst en vecka kvar tills jag kan testa, men ska försöka hålla ut till 16 dagar efter sprutan o se om mensen kommer eller inte. O så för några timmar sen kände jag som nålstick med en tjock nål i äggstock/livmodertrakten, cirka 4 st. Så dras ju tankarna såklart mot att "tänk om det faktiskt blev befruktat och fäste nu!!" o så hoppas jag lite, o nästa sekund så tänker jag bara att nä, det gick nog inte den här gången heller. Så less på att bli besviken hela tiden... Less på att blöda, less på att ha ont och less på att inte ha min unge som jag önskat så länge. 
    Idag är verkligen en uppochnerdag.. 

hur går det för alla? fler som väntar in bim? någon som nyligen på börjat behandling? väntar på svar från utredningen? genomgår utredning? =) 

kram

• Kolan91

Hej på er!

Väntan mellan äl och bim är vidrig !

Vi har börjat vår utredning.

Jag ska ta blodprov på fredag och kolla mina hormoner. Min kurva på ff (tempar) visar en jävligt konstig graf. Fattar ingenting. Tror inte jag hade äl just denna gång vi ska kolla det. Tog inte äl tester heller. Borde verkligen ha gjort det. Förra månaden hade jag enligt regelboken. Äl test som var positivt dag 13, minus dag 14 och även en fin tempstegring dag 14. Denna månad är tempen en berg och dalbana. Ena dagen 36,6 andra dagen 36.1. Har inte heller svullna bröst som jag har efter äl annars. Jag fattar ingenting!! :(

• Kolan91

Vill önska er en fin helg! :)

Uppdatera gärna om det händer något nytt.

Jag tog blodprov idag och har bokat tid för kontraströntgen som kommer göras i mitten av februari. Läskigt!

Kram!

• BusigaSyrran

Någon som ätit pergotime fast att ni har en egen ägglossning? Jag skall påbörja min kur snart på dag 5 o är på dag 1. Hur gick det för er?

Vi har båda bra värden mm men får ändå inget pluss. Har ett gemensamt sen innan.

• fabi

De har gått 4 veckor sen jag ringde urulogen o hon sa då att min man skulle få tid snart o att han var prioritet o det har fortfarande inte hänt. O ja hade ringt 1 månad innan den gången också o då hade hon sagt vi skulle få strax efter jultiden. De har gått över 2 månader sen remissen skickats o ja håller på bli galen. Hur länge ska man behöva vara tålmodig! Tycker ni ja ska ringa igen på Måndag. De känns som jag kommer få liknade svar.

• BusigaSyrran
    fabi skrev 2016-01-29 21:02:41 följande:

De har gått 4 veckor sen jag ringde urulogen o hon sa då att min man skulle få tid snart o att han var prioritet o det har fortfarande inte hänt. O ja hade ringt 1 månad innan den gången också o då hade hon sagt vi skulle få strax efter jultiden. De har gått över 2 månader sen remissen skickats o ja håller på bli galen. Hur länge ska man behöva vara tålmodig! Tycker ni ja ska ringa igen på Måndag. De känns som jag kommer få liknade svar.

Ja va bara på dom.
  • chbw

Hjälp!

Är 14 dagar efter ovitrelle nu, och 12 eller 13 dagar efter ägglossning. Har tre test hemma. 2 cb+ o 1 cbdigital. Testade negativt med apotekets egna test i fredags.

Ska jag våga testa med ett cb+ idag, eller ska jag vänta till torsdag o se om mensen blir sen? Bim är imorgon eller onsdag...

• Kolan91

Hej!

Jag hade inte kunnat hålla mig.

Testade negativt idag äl +11 inga symtom så rätt kört denna gång för mig.

Har du några känningar?

Hade du gjort kontraströntgen?

Ska göra det den 16 och undrar om man får resultatet på en gång, vet du? :)

Jag håller tummarna framöver!!! Hoppas på en liten!

chbw skrev 2016-02-01 09:47:00 följande:

Hjälp!

Är 14 dagar efter ovitrelle nu, och 12 eller 13 dagar efter ägglossning. Har tre test hemma. 2 cb+ o 1 cbdigital. Testade negativt med apotekets egna test i fredags.

Ska jag våga testa med ett cb+ idag, eller ska jag vänta till torsdag o se om mensen blir sen? Bim är imorgon eller onsdag...

• chbw
    Kolan91 skrev 2016-02-02 11:08:52 följande:

Hej!

Jag hade inte kunnat hålla mig.

Testade negativt idag äl +11 inga symtom så rätt kört denna gång för mig.

Har du några känningar?

Hade du gjort kontraströntgen?

Ska göra det den 16 och undrar om man får resultatet på en gång, vet du? :)

Jag håller tummarna framöver!!! Hoppas på en liten!

Det behöver inte vara kört, många får ju inte symtom förrns långt senare + positivit förrns bim eller efter =) 

jag testade idag, men såg rätt negativt ut. Så får se om mensen kommer eller inte. 

Har extremt ömma bröst, och så värk i "tjejmagen" men det får jag alltid så säger ingenting :/ trött också, men det är som vanligt :p 

Menar du spolning? isåfall har jag gjort det, och då får du svar med en gång. 
  • fabi

Jag ringde urulogen i måndags o hon lovade hon skulle försöka så att min man fick tid och dagen där på kom brevet! Äntligen! Han fick tid den 15 feb och 4 dagar innan ska han lämna blodprover. Nu känns de som vi e igång igen.

Svar på tråden Fertilitetsutredning