Kolan91 skrev 2016-01-12 10:49:36 följande:
Hej!
Jag vet inte riktigt vad som sker nästa onsdag. Vi snackade om kontraströntgen, är det samma sak som spolning? Hehe
Jag har i alla fall bokat tid och tar med mig mannen och frågar hur vi ska gå vidare. Känns väldigt skönt att bara komma dit sedan om vi bara fyller i papper eller gör en spolning det kvittar bara vi kommer igång med att försöka hitta svar så är jag glad!! :)
Nästa onsdag är jag på cd 12 så kanske för tätt in på äl. Det ska i vilket fall bli skönt att komma dit faktiskt.
Vad gör sprutorna egentligen? :)
Jag tar ältest. Får alltid positivt dag 13-15 förutom en gång då den konstigt nog kom på dag 20 efter vad jag tror var ett så kallat kemiskt missfall månaden innan. Väldigt tidigt. Fick ett konstigt plus på bim och 3 dagar senare kom en blödning med mer slem (ursäkta) än vanligt. Men jag vet inte omöjligt att svara på. Det här är det närmsta jag har kommit ett plus under hela vår resa.
(Ver inte om bilden kommer med, skriver från mobilen)
Det är något jag ofta grubblar på om jag var gravid ett kort tag eller inte så onödigt att tänka på egentligen. Jag blir ju ute mer gravid för det. Haha!
Jag har vara tempat i två månader men tycker att det är intressant. Så fort tempen sjunker kommer mensen. Så fascinerande och tröttsamt på samma gång :o
Kram!
Hej =)
Okej, jag tror det är samma som spolning? :P
Ja, det är ju det, skönt o komma igång så en får svar på vad som kan vara tokigt.
okej. När jag spolade så gjorde jag det innan äl, men tror man kan göra när som helst, bara det att de vill inte göra efter äl (iallafall inte hos oss) eftersom man kan riskera att spola bort eventuell graviditet då.
Sprutorna jag tar stimulerar äggblåsorna att växa. Inte säker på vilket hormon (o ändå läste jag igår) men iallafall ska de som sagt stimulera äggblåsornas tillväxt =) Sen om det växer nån fin blåsa ska jag ta en annan spruta som gör att ägget lossar.
Ah okej. Jag tycker det ser ut som ett plus på bilden iallafall. De säger ju att det är ett plus oavsett hur starkt det är. Trist att det slutade med blödning dock :/ Du behöver inte be om ursäkt för detaljer, det är absolut ingen fara.
Förstår det. Som jag tolkar bilden var det positivt. Men som du säger, det gör ju tyvärr ingen skillnad nu! Snart får du nog ditt plus som stannar kvar!
Okej =) ja, jag tycker det är spännande. Jag får sån tydlig stigning vid ägglossning. I vanliga fall ligger min temp lågt (typ 35.9-36.4 som max) och vid äl skjuter den iväg o ligger mellan 37.0-37.2. O sen sjunker igen dagen efter mensen börjar. Så borde väl bli bättre på o tempa igen. Kom ihåg idag iallafall :P
kramar