• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    JennyNG skrev 2015-08-17 14:27:02 följande:

Idag fick vi hem remiss och sperma burk, nu börjar de kännas på allvar detta ???? å nervös

Jag förstår att det känns, allt är så nervös när man väntar på svar, man vill samtidigt veta samtidigt som man är livrädd.
    Hoppas allt går bra nu, har ni fått tid till läkare för genomgång av provsvaren?
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-17 21:19:20 följande:
    Låter härligt. Jag försöker åka iväg och rida några gånger om året, när jag var yngre levde jag på en hästgård dygnet runt kändes det som, hjälpte bonden där med alla möjliga sysslor och som belöning fick jag rida, så det blev mycket tid där på sommarloven. Nu åker jag dit ett par gånger om året med mina systrar eller med en vän. Hoppas du hittar en trevlig ridtur på semestern, man blir glad i själen när man sitter på en höst. =)

Ja min kusin har sådana fransar och det verkar sjukt smart, hon slipper sminka sig och ser pigg och vaken direkt på morgonen. =)

Hehe, ja just ja. haha många att hålla reda på i tråden. Ska försöka memorera vilken dag vi alla är i cykeln. =)
    Jag hoppas ni får ett plus denna gången, nu ser jag fram emot en trevlig ägglossning denna gången med pergotime. Idag försökte jag ringa gynmottagningen och medan jag satt i kö kom det en massa kunder i butiken så fick lägga på men sen när jag hade rast ringer det från dolt nummer och det var min trevliga läkare, snällt att han ringde upp, jag ska komma på ultraljud på tisdag nästa veckan så får vi se hur det ser ut.

Hoppas du har haft en bra dag =)
    Kramar
    Ja =) Okej! Så härligt det låter =) 
    Ja, de är ju så fantastiska, hästarna!! =) 

Okej =) Ja, väldigt bekvämt är det =) 

JO, haha. Vi är ju ett gäng nu =) Kanske vi ska köra en äl/bim-lista? Fast det kanske blir för rörigt?? =) 
    Gulle =) Håller tummarna för att du får en fin ägglossning den här gången! Åh låter som en bra läkare =) O spännande med ultraljudet nästa vecka! Du får uppdatera hur det går :D 

Idag har det inte hunnit hända så mycket än ;) haha. Men igår var en trevlig dag =) Väldigt trött på slutet bara :P 

massor med kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-17 21:29:51 följande:

Hej =)

Jag tränar på syrran gym, hon äger ett crossfitgym här i staden, känner du till crossfit? =)

Syrran och jag tränar mest själv men ibland är jag på grupp pass och kör crossfit med hela gänget. På onsdag ska jag träna ett yogapass, längtar tills dess faktiskt. Imorgon tänkte jag träna lite med syrran hund, ibland åker vi inlines men imorgon tänkte jag prova springa med honom i skogen. =)

Brukar du träna med dina vovvar? Hur gick bodypasset idag? Det har jag med kört en del i mina träningsdagar. Du lär kanske ha träningsvärk om någon dag. =)

Gudsnacket. haha Jag håller med dig...det skulle jag nog också kunna vara utan faktiskt, men kyrkan är väldigt vacker. Jag var i kyrkan här om dagen och tittade till min kusin vid hans grav, så sorgligt att han inte finns hos oss mer.. min moster lider så att hon aldrig få se sin son mer... =(

Hoppas du haft en bra dag, kramar

Godmorgon!

Ja absolut men jag har aldrig kört det själv. Vet att sambon körde det ett tag, vi har ett crossfitgym i samma kvarter där vi bor men han tyckte inte det var värt pengarna. Det var mer än dubbelt så dyrt som gymkortet på sats.

Men du har ju det säkert betydligt mer förmånligt än så ;)

Jag har precis börjat springa lite smått med hunden. Han är ju bara dryga året ännu och man ska vara försiktig med fysisk belastning till de är åtminstone året fyllda.

Men tanken är att vi ska bli trogna springkompisar såsmåningom! :)

Ja body pump brukar kännas. Körde ett par förra veckan och hade träningsvärk som släppte lagom till nya passet igår typ, hehe.

Är du ledig idag? Idag ska jag till läkaren efter lunch. Lite pirrig!

Har du pratat med din läkare?

Usch vad hemskt för din moster och resten av familjen. Var det olyckan som skedde i våras?

Önskar dig en härlig dag.

Kramar
  • varningsljus

Hej!

Idag var jag hos gyn för vul-kontroll. Har ätit min andra enkelkur pergotime. Är idag på cd 14 och hon kunde se en "stor fin äggblåsa" på 20,8 mm, och då tror hon att den släpper inom ett dygn. Jag ska prova ta ältest ikväll och så är det väl bara att köra på, hehe ;)

Känns skönt iallafall att jag svarar på pergotimen och att jag inte blivit överstimulerad.

Kram på er! :)

• chbw
    varningsljus skrev 2015-08-18 16:57:35 följande:

Hej!

Idag var jag hos gyn för vul-kontroll. Har ätit min andra enkelkur pergotime. Är idag på cd 14 och hon kunde se en "stor fin äggblåsa" på 20,8 mm, och då tror hon att den släpper inom ett dygn. Jag ska prova ta ältest ikväll och så är det väl bara att köra på, hehe ;)

Känns skönt iallafall att jag svarar på pergotimen och att jag inte blivit överstimulerad.

Kram på er! :)

Oh så spännande!! :) håller tummarna!

Kram
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-18 08:47:20 följande:
    Godmorgon!

Ja absolut men jag har aldrig kört det själv. Vet att sambon körde det ett tag, vi har ett crossfitgym i samma kvarter där vi bor men han tyckte inte det var värt pengarna. Det var mer än dubbelt så dyrt som gymkortet på sats.

Men du har ju det säkert betydligt mer förmånligt än så ;)

Jag har precis börjat springa lite smått med hunden. Han är ju bara dryga året ännu och man ska vara försiktig med fysisk belastning till de är åtminstone året fyllda.

Men tanken är att vi ska bli trogna springkompisar såsmåningom! :)

Ja body pump brukar kännas. Körde ett par förra veckan och hade träningsvärk som släppte lagom till nya passet igår typ, hehe.

Är du ledig idag? Idag ska jag till läkaren efter lunch. Lite pirrig!

Har du pratat med din läkare?

Usch vad hemskt för din moster och resten av familjen. Var det olyckan som skedde i våras?

Önskar dig en härlig dag.

Kramar
    Hej tjejen.
    Vill börja säga att jag är glad du fick underbara besked idag, nu är det bara på det och hoppas på det bästa. =)

Idag har jag varit ledig, har varit i skogen halva dagen med syrran och kört löpträning sen tog vi en mysig lunch vid en trevlig uteservering mitt i skogen, så min dag har varit helt underbar, fick mysa med systerdottern ett tag också och man blir helt glad i själen när man ser hennes leende.

Min läkare ringde faktiskt igår och frågade hur det hade gått för mig, blev jätte glad. Jag sa att jag börjar på pergotime och fick tid till ultraljud på tisdag nästa vecka, känns både spännande och nervöst på samma gång.
    Han tyckte vi skulle köra på 3 kurer om vi inte blir gravida, blir vi inte gravida sätter han oss i kö till IVF, men prognoserna ser ganska goda ut säger han, vilket ger mig ännu mer hopp.

Jag har faktiskt börjat känna enormt illamående, trodde nästan jag skulle spy innan, sen har jag ganska mycket lust också, vet ej om det är pergo biverkning?
    Psykisk känner jag mig stabil, inga större förändringar där, haha.
    Hur mår du nu? Känner du fortfarande av dina biverkningar?
    Detta kommer bli en spännande månad känns det som, nu håller vi tummarna.

Ha en trevlig kväll, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-18 08:00:59 följande:
    Ja =) Okej! Så härligt det låter =) 
    Ja, de är ju så fantastiska, hästarna!! =) 

Okej =) Ja, väldigt bekvämt är det =) 

JO, haha. Vi är ju ett gäng nu =) Kanske vi ska köra en äl/bim-lista? Fast det kanske blir för rörigt?? =) 
    Gulle =) Håller tummarna för att du får en fin ägglossning den här gången! Åh låter som en bra läkare =) O spännande med ultraljudet nästa vecka! Du får uppdatera hur det går :D 

Idag har det inte hunnit hända så mycket än ;) haha. Men igår var en trevlig dag =) Väldigt trött på slutet bara :P 

massor med kramar
    Hallå tjejen

Haft en bra dag idag? Själv mår ja faktiskt bra men har nog börjat känna av lite biverkningar från pergotime, känner mig illamående och ja höll på att spy innan. Det har lagt sig lite nu, drack lite granatäppeljuice innan och sen dess har det släppt.

Ja vi kanske skulle göra en sådan lista, man glömmer ju lätt vilken dag vi är på men det blir kanske lite rörigt. hehe. =))

Hoppas du haft en bra dag och att du får en fortsatt bra kväll =)

Nu ska jag slappa, har varit i skogen idag och tränat sen har jag tvättat och nu känner jag för lite lugn och ro. =)

kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-18 19:55:34 följande:
    Hallå tjejen

Haft en bra dag idag? Själv mår ja faktiskt bra men har nog börjat känna av lite biverkningar från pergotime, känner mig illamående och ja höll på att spy innan. Det har lagt sig lite nu, drack lite granatäppeljuice innan och sen dess har det släppt.

Ja vi kanske skulle göra en sådan lista, man glömmer ju lätt vilken dag vi är på men det blir kanske lite rörigt. hehe. =))

Hoppas du haft en bra dag och att du får en fortsatt bra kväll =)

Nu ska jag slappa, har varit i skogen idag och tränat sen har jag tvättat och nu känner jag för lite lugn och ro. =)

kramar
    Hej där =) 

Haft en helt okej dag, vaknade för tidigt igen (0730) så funderar på o sova en timme nu haha. Jobbar imorgon natt så behöver sova till minst 14-15! =) Har mycket mindre ont i kroppen idag, men det ilar i höger äggstock (?) och moler lite i livmodern (som vanlgit då haha). Blev åksjuk på bussen idag på väg till frans-tjejen, o det sitter i fortfarande. Ska försöka peta i mig lite mat sen =) 
    Så skönt att illamåendet släppte för dig! 

Ja =) 

Detsamma till dig! Oh så härligt det låter o va i skogen =) Jag promenerade faktiskt från tåget istället för o ta bussen, var rätt skönt, precis när det börjat skymma o inte var lika hett ute längre =) 
    Lugn o ro låter som en alldeles utmärkt ide! =) 

många kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-18 20:58:20 följande:
    Hej där =) 

Haft en helt okej dag, vaknade för tidigt igen (0730) så funderar på o sova en timme nu haha. Jobbar imorgon natt så behöver sova till minst 14-15! =) Har mycket mindre ont i kroppen idag, men det ilar i höger äggstock (?) och moler lite i livmodern (som vanlgit då haha). Blev åksjuk på bussen idag på väg till frans-tjejen, o det sitter i fortfarande. Ska försöka peta i mig lite mat sen =) 
    Så skönt att illamåendet släppte för dig! 

Ja =) 

Detsamma till dig! Oh så härligt det låter o va i skogen =) Jag promenerade faktiskt från tåget istället för o ta bussen, var rätt skönt, precis när det börjat skymma o inte var lika hett ute längre =) 
    Lugn o ro låter som en alldeles utmärkt ide! =) 

många kramar
    Hej där =)

fy vad jobbigt med sådan smärta, har du alltid ont från ägglossning fram till mens, eller det kan variera? Låter sjukt jobbigt i alla fall. Jag har lite illamående idag också men inte som igår. Kan ju vara joggingrundan som tog ut som rätt igår också, haha. Jag har ju inte joggat på flera år.

Idag ska jag jobba hela dagen men imorgon är jag ledig och den ska spenderas med min bästa kompis som bor i Halland.

Nu ska jag ta en pilla av pergotime och hoppas på det bästa.

Hoppas du får en bra dag, kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-19 08:23:22 följande:
    Hej där =)

fy vad jobbigt med sådan smärta, har du alltid ont från ägglossning fram till mens, eller det kan variera? Låter sjukt jobbigt i alla fall. Jag har lite illamående idag också men inte som igår. Kan ju vara joggingrundan som tog ut som rätt igår också, haha. Jag har ju inte joggat på flera år.

Idag ska jag jobba hela dagen men imorgon är jag ledig och den ska spenderas med min bästa kompis som bor i Halland.

Nu ska jag ta en pilla av pergotime och hoppas på det bästa.

Hoppas du får en bra dag, kramar i massor
    Hallå =) Hoppas du fått ha en bra dag?? =) 

Äggstockar o livmoder gör mer eller mindre ont varje dag, men ofta på en nivå att det mest är störande (typ 3-5 på skala 1-10), men vid ÄL och vid mens är smärtivån på 7-10. Värken i kroppen lever sitt egna liv, och iomed att det blev en tuff helg fick jag smällen de tre dagarna jag var ledig. Men nu känns det bättre, och jag har äntligen sovit ut! Så inatt blir det inget svårt o vara vaken på jobbet! :D 
    Okej! haha. Duktigt o springa :) Det är något jag INTE gillar haha. Ska försöka komma igång med promenader ordentligt, vi ska försöka promenera så mycket som möjligt på sardinien, så kanske man kan behålla det även hemma sen =) 

Så härligt med ledig dag o kompishäng! Här har det sovits hela dagen fram till 18. Två nätter jobb, sen är jag äntligen ledig i 20 dagar! :) 

Ih, det är så spännande! Haha :D 
    detsamma till dig! Massor med kramar! 
Svar på tråden Fertilitetsutredning