• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-12 18:59:39 följande:
    Låter som.en bra ide :) o skönt du slipper ont än aå länge! :)

Idag är jag trött haha. Så blir skönt o va ledig inatt :) idag har jag inte bara haft lite ont,utan väldigt väldigt ont. Så väljer att tolka gårdagens nästanpositiva test som positivt, då äl troligen varit/är idag :) så nu blir det ännu mer väntan haha. Men har ju haft på känn sen slutet av förra v att det är på g :o

Tagit ett imorse när jag kom från jobbet som va negativt, o ett nu när ka vakna som var negativt mem hyfsat starkt. Inte som igår, men tydligt. Kan ju vara förkänningar idag o äl imorgon. Om inte så tror jag på idag :)

Åh så mysigt :) hoppas ni får.en toppendag! Massor med kramar
    Godmorgon

Igår drog mensen igång, fast känns inte lika riklig och har fortfarande inte ont. Nu ska jag inte klaga men det känns som kroppen spökar med mig.
    Nu drar jag igång med pergotime på Söndag, känns både spännande och lite nervöst på samma gång. Hur känns allt för dig? Hoppas ni din smärta försvunnit så du slipper ha ont.

Igår hade jag en mysig dag med syrran, har knappt träffat henne under sommaren och hon var mycket saknad. =)
    Nu har jag börjat gå till sjukgymnast och kommer gå ett par veckor, känns som det blir mycket sjukhusmiljö för mig i höst, hehe.

Nu ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. I helgen är jag ledig så då ska jag iväg och hyra hästar på ett ställe jag brukar rida på sen ska jag besöka ett nöjesfält i grannlandet Danmark på Lördag. =)

Vad har du för planer? Kramar
  • Tess1984
    fabi skrev 2015-08-12 12:53:41 följande:

Stort grattis Maalon! Så glad för din skull. Är på dag 29 och fick min mens idag. Var lite nere igår men försöker tänka positivt. Den 18 aug är det dax för spermaprov nr 2 och vi hoppas att det ser bra ut denna gång.

Hej tjejen

Håller tummarna för ert andra prov, hoppas på bättre resultat. Jobbigt med denna väntan förstår jag.
    Hoppas du har du fått en fin sommar med massa sol, kramar om

• Tess1984
    Iskristall skrev 2015-08-12 16:22:39 följande:
    Du jag tänkte på en sak. Du har inte försökt att tempa? Det gör jag sen två år tillbaka och det har hjälpt mig massor att förstå min struliga cykel pga pco:n. Detta gör jag parallellt med äl-testen. Man tar sin temp varje morgon innan man stiger upp och registrerar i en app som registrerar detta i en kurva, sen kan man utläsa om/när äl varit. Då höjs tempen och håller sig förhöjd fram till mensen kommer ca 14 dagar efter el förhoppningsvis ett plus.
    Det har jag alltid funderar på om jag skulle prova, att tempa. När börjar man tempa och vilken app använder du?
    Jag använder just nu inga ägglossningstest men det vore ju spännande att tempa nu när man ska dra igång med pergotime.

Ha en bra dag, kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-10 22:55:50 följande:

Hej tjejer!

Vad härligt att här pågår sådan aktivitet :)

Jag har semester och har tagit en paus från det mesta... började med pergotime kur 2 igår. Mensen dök upp häromdagen, 10 dagar för sent!

Hur mår ni?

Stort grattis till dig Maalon som har plussat, vilken känsla!!! :)

Kram på er

Hej =)

Hur går allt? Nu drar jag också igång med pergotime på söndag, vilken dag är du på? Jag kommer börja på söndag. Hoppas allt är bra med dig?

Massa kramar
  • Iskristall
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:28:43 följande:

Det har jag alltid funderar på om jag skulle prova, att tempa. När börjar man tempa och vilken app använder du?

Jag använder just nu inga ägglossningstest men det vore ju spännande att tempa nu när man ska dra igång med pergotime.

Ha en bra dag, kramar

Man börjar tempa på mensens första dag. Samma tid varje morgon innan man stiger upp och efter minst 4timmars sammanhängande sömn tror jag det var. Jag använder mig av Fertility friends gratis app. Kan verka lite krånglig från början har jag hört, men jag tycker den fungerar klockrent o aldrig haft några problem användarmässigt. Rekommenderas
  • fabi
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:26:51 följande:

Hej tjejen

Håller tummarna för ert andra prov, hoppas på bättre resultat. Jobbigt med denna väntan förstår jag.

Hoppas du har du fått en fin sommar med massa sol, kramar om

Hej. Tack så mycket. Ja hoppas oxå provet visar positivt och att vi kan börja planera vad som kommer härnäst. Har jobbat hela sommaren så det har hjälpt med distraktion. Är nu ledig och pluggar till en omtenta som jag har imorgon. Börjar femte terminen på sjuksköterskeprogrammet nu i september. Känns skönt att jag inte har långt kvar.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:23:11 följande:

Godmorgon

Igår drog mensen igång, fast känns inte lika riklig och har fortfarande inte ont. Nu ska jag inte klaga men det känns som kroppen spökar med mig.

Nu drar jag igång med pergotime på Söndag, känns både spännande och lite nervöst på samma gång. Hur känns allt för dig? Hoppas ni din smärta försvunnit så du slipper ha ont.

Igår hade jag en mysig dag med syrran, har knappt träffat henne under sommaren och hon var mycket saknad. =)

Nu har jag börjat gå till sjukgymnast och kommer gå ett par veckor, känns som det blir mycket sjukhusmiljö för mig i höst, hehe.

Nu ska jag jobba mitt sista pass innan jag går på ledighet. I helgen är jag ledig så då ska jag iväg och hyra hästar på ett ställe jag brukar rida på sen ska jag besöka ett nöjesfält i grannlandet Danmark på Lördag. =)

Vad har du för planer? Kramar

Okej :/ lustigt att det ör annorlunda, skönt du slipper ont :) spännande o dra igång med pergon snart! Håller alla tummar att det går vägen nu!! :)

Jag vaknade några gånger av att jag haft ont, men det känns lugnare nu!

Okwj, vad härligt att ni hann ses nu!! :)

Haha :) hoppas sjukgymnastiken hjälper nu, så ryggen blir helt bra :)

Ååh låter som.en toppenhelg! Vill försöka få till en ridtur med nån gång. Det är nog minst 10 år sen jag satt på en häst senast :)

I helgen så jobbar jag. Personen jag är assistent till ska på en resa så jobbar på bortaplan. Om jag orkar blir det bio på.söndag med min syster :) nu har jag bara fyra pass kvar till semestern. Ska bli så härligt! :)

Massor med.kramar!
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-13 08:32:35 följande:

Hej =)

Hur går allt? Nu drar jag också igång med pergotime på söndag, vilken dag är du på? Jag kommer börja på söndag. Hoppas allt är bra med dig?

Massa kramar

Hej tjejen!

Jag mår bra. Lite ångest över att semestern snart är över. Tänk vad 4 veckor går fort! Börjar jobba på måndag... hur mår du?

Ok, så du fick din mens denna månanden också? Nu hoppas vi att pergotime gör underverk för er! Vilken cykeldag börjar du din behandling på?

Jag tog min sista tablett igår. Började på cd 5 och sista tabletter på cd 9. Enkelkur och jag har tid bokad för vul på tisdag, då är jag på cd 14. Sist jag åt pergotime fick jag positivt ältest på dag 18 har jag för mig...

Ska du till kliniken för vul eller hur funkar det hos er? Det verkar ju vara lite olika mellan klinikerna.

Har du några roliga planer för helgen? Ikväll ska vi på kräftskiva. Jag ska göra en räkcheeskake som tillbehör. och sen ska jag bara njuta av sista dagarna på semestern!

Många kramar
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-08-11 09:49:09 följande:

Godmorgon! =) 

ja okej! Håller tummarna att det går vägen den här gången! 

Åh låter ändå som det varit en skön semester?? =) 

Ja. de ska ringa upp mig nu ca halv elva. Så får vänta med o sova tills dess =) (kom nyss hem från jobbet haha). 

Man ska ta en spruta om dagen i x antal dagar för att framkalla ägglossning. Sen går man på vul o när ägget är moget/tillräckligt stort får man en spruta för o framkalla ägglossning. Hoppas ju verkligen det tar sig utan, med tanke på den smärta jag får med bara mina egna hormoner e jag lite rädd för hur det kommer gå med tillsatta hormoner :O 

kram

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-14 07:40:44 följande:

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar

Hej :)

Det är okej. Haft galna ägglossningssmärtor men de värsta är äntligen över :) hade mest troligen äl i onsdags.

Näata fredag ska jag träffa läkaren igen,så blir det inget den här månaden borde jag få sprutorna till nästa cykel.

Hur mår du själv o hur går det? Vart i cykeln är du nu? Hur går det med pergon? Kännet du några biverkningar?

Kramis
Svar på tråden Fertilitetsutredning