• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • varningsljus
    chbw skrev 2015-08-11 09:49:09 följande:

Godmorgon! =) 

ja okej! Håller tummarna att det går vägen den här gången! 

Åh låter ändå som det varit en skön semester?? =) 

Ja. de ska ringa upp mig nu ca halv elva. Så får vänta med o sova tills dess =) (kom nyss hem från jobbet haha). 

Man ska ta en spruta om dagen i x antal dagar för att framkalla ägglossning. Sen går man på vul o när ägget är moget/tillräckligt stort får man en spruta för o framkalla ägglossning. Hoppas ju verkligen det tar sig utan, med tanke på den smärta jag får med bara mina egna hormoner e jag lite rädd för hur det kommer gå med tillsatta hormoner :O 

kram

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar
  • chbw
    varningsljus skrev 2015-08-14 13:42:35 följande:

Hej tjejen!

Hur mår du? Hur hsr det gått med äl och sprutor?

Kramar

Hej :)

Det är okej. Haft galna ägglossningssmärtor men de värsta är äntligen över :) hade mest troligen äl i onsdags.

Näata fredag ska jag träffa läkaren igen,så blir det inget den här månaden borde jag få sprutorna till nästa cykel.

Hur mår du själv o hur går det? Vart i cykeln är du nu? Hur går det med pergon? Kännet du några biverkningar?

Kramis
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 00:24:49 följande:

Hur långt har ni kommit i era utredningar?? Kraam

Vår utredning vart klar i.maj/juni :)

Hur går det för er?

Kram
  • Maaliin2015
    chbw skrev 2015-08-15 01:17:32 följande:

Vår utredning vart klar i.maj/juni :)

Hur går det för er?

Kram

Vad har ni gjort för tester ? Vi är också typ klara nu men tog det sista blodprovet i juli och då skulle dom kolla serum-progesteron och det visade 12.5 och har ingen aning om hur det ska ligga. Så stod det bara i brevet att vi skulle återkomma efter sommaren? Hmm. Kraam
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 14:01:48 följande:

Vad har ni gjort för tester ? Vi är också typ klara nu men tog det sista blodprovet i juli och då skulle dom kolla serum-progesteron och det visade 12.5 och har ingen aning om hur det ska ligga. Så stod det bara i brevet att vi skulle återkomma efter sommaren? Hmm. Kraam

Jag har lämnat blodprover, gjort spolning och vanligt vul. Sambon lämnat spermaprov.

Okej. Jag vet inte heller riktigt hur det ska ligga. Knasigt attninte de hör av sig. Men de har säkert stängt över sommaren, säkert därför det står efter sommaren :)
  • Maaliin2015
    chbw skrev 2015-08-15 19:20:47 följande:

Jag har lämnat blodprover, gjort spolning och vanligt vul. Sambon lämnat spermaprov.

Okej. Jag vet inte heller riktigt hur det ska ligga. Knasigt attninte de hör av sig. Men de har säkert stängt över sommaren, säkert därför det står efter sommaren :)

Okej. Samma som här då jo men jag fick ju vad mina värden låg på . Men inte någon tabell eller liknande om hur det ska ligga när man har ägglossning. Men dom sa vid sista besöket innan sommarem att vi ska försöka själva nu under sommaren och blir det ingenting så skulle vi höras av eftrr sommaren för att få en remiss till Göteborg för IVF eller vad det nu heter :-P Äter iallafall folsyra varje morgon ! Hoppas det snart kan ge resultat ! Kram
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-15 22:03:21 följande:

Okej. Samma som här då jo men jag fick ju vad mina värden låg på . Men inte någon tabell eller liknande om hur det ska ligga när man har ägglossning. Men dom sa vid sista besöket innan sommarem att vi ska försöka själva nu under sommaren och blir det ingenting så skulle vi höras av eftrr sommaren för att få en remiss till Göteborg för IVF eller vad det nu heter :-P Äter iallafall folsyra varje morgon ! Hoppas det snart kan ge resultat ! Kram

Okej :) dumt.att de inte gav referenserna! Jag fick bara veta att mina prover såg bra ut. Här ärndet ägglossningen som strulat pga sköldkörteln o eventuellt pga pcos. Men hade äl nu i onsdags så nu är det bara vänta :)

Okej! Dumt de inte skickat med en gång. Går ju slltif att avboka om man skullr bli gravid :o

Okej! Hur hög dos folsyra tar du? :)

Kram
  • Maaliin2015
    chbw skrev 2015-08-15 22:49:21 följande:

Okej :) dumt.att de inte gav referenserna! Jag fick bara veta att mina prover såg bra ut. Här ärndet ägglossningen som strulat pga sköldkörteln o eventuellt pga pcos. Men hade äl nu i onsdags så nu är det bara vänta :)

Okej! Dumt de inte skickat med en gång. Går ju slltif att avboka om man skullr bli gravid :o

Okej! Hur hög dos folsyra tar du? :)

Kram

Okej ! Både mina och mannens prover är ua så dom förstår inte riktigt varför vi inte blivit gravida ! Men vi har väl samlag vid fel tidpungt men försöker ha det så ofta som möjligt. Jag äter dom folsyra som man köper på apoteket Tar 1 tablett varje morgon men är osäker på hur mycket dom ligger på.

Kram
  • chbw
    Maaliin2015 skrev 2015-08-16 02:53:17 följande:

Okej ! Både mina och mannens prover är ua så dom förstår inte riktigt varför vi inte blivit gravida ! Men vi har väl samlag vid fel tidpungt men försöker ha det så ofta som möjligt. Jag äter dom folsyra som man köper på apoteket Tar 1 tablett varje morgon men är osäker på hur mycket dom ligger på.

Kram

Okej :) kanske ägglossningen inte är när du tror? Hsr du regelbunden eller oregelbunden mens? :)

Okej! Tror de från apoteket kan va på 200 eller 400. Dock osäker. Men läste nånstans att rekommenderat är 500 när man vill bli gravid, men inte säker på det heller :)

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning