• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Iskristall
    chbw skrev 2015-08-11 21:52:43 följande:

Okej :) Konstigt nog var testet svagare nu på kvällen när det gått mer tid mellab toabesöken. Får se hur det ser ut imorgon :) ska ju komma när som, haft känningar sen igår kväll :)

Eftersom jag ju har pcos vill jag ibte lägga pengar på de dyrare testen då jag kan få falska svar pga mina hormonnivåer. Men får se imorgon nu :)

Jag har också pco, så jag kör de billiga testerna som du sen tar jag ett clearblue för att bekräfta äl de månader jag känner mig osäker på de billiga och har då upptäckt att ibland visar clearblue positivt när de billiga varit nära positivt.
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-08-12 06:40:29 följande:

Jag har också pco, så jag kör de billiga testerna som du sen tar jag ett clearblue för att bekräfta äl de månader jag känner mig osäker på de billiga och har då upptäckt att ibland visar clearblue positivt när de billiga varit nära positivt.

Ja okej! Då är jag med :) du kanske har berättat det förut! Ledsen att jag glömt isåfall :$

Fiffigt o göra så iallafall! :)

Jag har bara använt stickor typ två gånger, förutom nu. Känner av äl rätt tydligt, så testar bara som extra koll :)
  • Tess1984

Godmorgon alla

Är på dag 30 och upptäckte en brun blödning idag, förmodligen mens på gång men jag känner ingen menssmärta eller någonting, har knappt haft PMS denna månaden heller. Begriper inte alls min kropp just nu, känner inte igen den alls.
    Nu ska jag börja på Pergotime på mensens femte dag, undrar om jag ska börja räkna dagen idag eller när jag får riktig blödning? Får kanske ta och ringa mottagningen och fråga om mensen inte drar igång snart....
    Har fått mensen på dag 33 de senaste månaderna tillbaka...får i alla fall vara glad över att jag inte haft PMS denna månaden. =)

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-12 08:56:07 följande:

Godmorgon alla

Är på dag 30 och upptäckte en brun blödning idag, förmodligen mens på gång men jag känner ingen menssmärta eller någonting, har knappt haft PMS denna månaden heller. Begriper inte alls min kropp just nu, känner inte igen den alls.

Nu ska jag börja på Pergotime på mensens femte dag, undrar om jag ska börja räkna dagen idag eller när jag får riktig blödning? Får kanske ta och ringa mottagningen och fråga om mensen inte drar igång snart....

Har fått mensen på dag 33 de senaste månaderna tillbaka...får i alla fall vara glad över att jag inte haft PMS denna månaden. =)

Godmorgon! Lustigt.. Ring o kolla vet jag :) så det blir rätt med pergon om du ska använda den :)

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-12 10:10:56 följande:
    Godmorgon! Lustigt.. Ring o kolla vet jag :) så det blir rätt med pergon om du ska använda den :)

Kram
    Godmorgon =)

Ja jag får ringa gynmottagningen imorgon om inte mensen drar igång nu  under dagen, känner ingen menssmärta än så länge.

Allt bra med dig idag? Har du fortfarande lite ont? Tog du fler test idag?

Nu har jag en ledig dag och den ska spenderas med min lillasyster. =)
    Kram
  • Iskristall
    chbw skrev 2015-08-12 07:10:08 följande:

Ja okej! Då är jag med :) du kanske har berättat det förut! Ledsen att jag glömt isåfall :$

Fiffigt o göra så iallafall! :)

Jag har bara använt stickor typ två gånger, förutom nu. Känner av äl rätt tydligt, så testar bara som extra koll :)

Jag vet inte om jag berättat det i just den här tråden förut, men du kan ha läst det i nån annan tråd också haha ja, jag tycker det är rätt så fiffigt. Har ju liksom inte lust att lägga ut en förmögenhet på clearblue direkt. Har använt mig av stickor i ca 2år nu så det blir ju en del
  • fabi

Stort grattis Maalon! Så glad för din skull. Är på dag 29 och fick min mens idag. Var lite nere igår men försöker tänka positivt. Den 18 aug är det dax för spermaprov nr 2 och vi hoppas att det ser bra ut denna gång.

• Iskristall
    chbw skrev 2015-08-11 21:52:43 följande:

Okej :) Konstigt nog var testet svagare nu på kvällen när det gått mer tid mellab toabesöken. Får se hur det ser ut imorgon :) ska ju komma när som, haft känningar sen igår kväll :)

Eftersom jag ju har pcos vill jag ibte lägga pengar på de dyrare testen då jag kan få falska svar pga mina hormonnivåer. Men får se imorgon nu :)

Du jag tänkte på en sak. Du har inte försökt att tempa? Det gör jag sen två år tillbaka och det har hjälpt mig massor att förstå min struliga cykel pga pco:n. Detta gör jag parallellt med äl-testen. Man tar sin temp varje morgon innan man stiger upp och registrerar i en app som registrerar detta i en kurva, sen kan man utläsa om/när äl varit. Då höjs tempen och håller sig förhöjd fram till mensen kommer ca 14 dagar efter el förhoppningsvis ett plus.
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-12 10:37:02 följande:

Godmorgon =)

Ja jag får ringa gynmottagningen imorgon om inte mensen drar igång nu  under dagen, känner ingen menssmärta än så länge.

Allt bra med dig idag? Har du fortfarande lite ont? Tog du fler test idag?

Nu har jag en ledig dag och den ska spenderas med min lillasyster. =)

Kram

Låter som.en bra ide :) o skönt du slipper ont än aå länge! :)

Idag är jag trött haha. Så blir skönt o va ledig inatt :) idag har jag inte bara haft lite ont,utan väldigt väldigt ont. Så väljer att tolka gårdagens nästanpositiva test som positivt, då äl troligen varit/är idag :) så nu blir det ännu mer väntan haha. Men har ju haft på känn sen slutet av förra v att det är på g :o

Tagit ett imorse när jag kom från jobbet som va negativt, o ett nu när ka vakna som var negativt mem hyfsat starkt. Inte som igår, men tydligt. Kan ju vara förkänningar idag o äl imorgon. Om inte så tror jag på idag :)

Åh så mysigt :) hoppas ni får.en toppendag! Massor med kramar
  • chbw
    Iskristall skrev 2015-08-12 11:42:23 följande:

Jag vet inte om jag berättat det i just den här tråden förut, men du kan ha läst det i nån annan tråd också haha ja, jag tycker det är rätt så fiffigt. Har ju liksom inte lust att lägga ut en förmögenhet på clearblue direkt. Har använt mig av stickor i ca 2år nu så det blir ju en del

Iskristall skrev 2015-08-12 16:22:39 följande:

Du jag tänkte på en sak. Du har inte försökt att tempa? Det gör jag sen två år tillbaka och det har hjälpt mig massor att förstå min struliga cykel pga pco:n. Detta gör jag parallellt med äl-testen. Man tar sin temp varje morgon innan man stiger upp och registrerar i en app som registrerar detta i en kurva, sen kan man utläsa om/när äl varit. Då höjs tempen och håller sig förhöjd fram till mensen kommer ca 14 dagar efter el förhoppningsvis ett plus.

Ja det blir fasligt dyrt efter ett tag.. :o i slutändan är det ju förhoppningsvis värt det, men just där o då (här o nu) blir det bara som slöseri för att "kissa på en pappersbit"... Nä snart är det vår tur :)

Okej :) jag har tempat ca en månad bara, missat någon dag. Tyvärr blir det lite olika tider varje dag pga att jag jobbar nätter o vaknar allt.mellan 1430-1900 beroende på om.jag jobbar ellee inte. Tror jag har för lite data för att det ska gå o räkna ut, men öe på g iallafall. Har fått högre temp pga levaxinet också. Föeut hade jag mellan 34.5-35.5, o nu i snitt kring 36.3-36.5 varje dag, rätt ovant haha. Var upp i 37.1 imorse utan feberkänslor så känns ju som det börjat stabilisera sig,då går det säkert o lita mer på tempen framöver också :)

Tack föe tipset, ska definitivt fortsätta tempa också! :)

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning