• Missilence

Fertilitetsutredning

Hej! Tänkte starta en ny tråd här för alla som går igenom en Fertilitetsutredning just nu!

Jag och min sambo har försökt få barn i 16 månader nu och i februari började vi våran utredning.

Allt såg bra ut på mig förutom att jag hade lite höga köldkörtel värden. Vi väntar på svar från sambons spermaprov men då vi inte har hört nått än tror vi att allt är bra.

Jag undrar om det är någon annan som går igenom samma sak??

Konstigt att det ska vara så svårt när allt ser normalt ut..

• Svar på tråden Fertilitetsutredning
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-23 16:06:18 följande:
    Hej fina!

Bröllopet igår var väldigt fint. Det var en borgerlig vigsel som de hade i trädgården ute på en gård på landet.

Jag fick igenom mitt tal till slut. Började stortjuta mitt i. Nej men skömt å sido, jag började snyfta och hade svårt att hämta hem efter det. Men talet blev väldigt uppskattat :)

Vad har du gjort i helgen? Mer än att jobba?

Hur mår du? Fortfarande humörsvägningar?

Prata med läkaren om ältester tycker jag är klokt! Om du känner av äl annars så kanske det inte behövs...

Jag mår helt ok. Fortfarande förvirrad av denna månadens ägglossning, om jag haft det eller om den uteblev. Så skumt!

Annars känner jag inget speciellt i kroppen just. Precis som du skriver, less på denna ovisshet. Hur ska det gå framöver osv...

Intressant förresten med dina planer om eget företag. Låter superspännande! :)

Hoppas du har en härlig söndag. Själv sitter jag i en bil på väg från blekinge. Toppenväder ute!

Kramar
    Hej tjejen =)

Verkar som ett underbart bröllop, jag hade nog inte heller kunna hålla tårarna borta från talet, kan tänka mig att vännen blev överlycklig.

Denna helgen har jag mest tagit det lugnt. I lördags sov lillasyster över hos oss. När vi kom hem från jobbet hade sambon fixat en härlig middag till oss och efter maten stack vi ner till en kiosk och köpte glass och sen vidare ner till stranden för att uppleva solnedgången. Igår var och min syster med respektive hemma hos pappa och åt middag, inte så ofta vi träffar honom tyvärr men det är alltid skoj när vi väl ses. Vad har du själv gjort förutom bröllop? ;P

förövrigt mig jag nog hyfsat men det är väldigt växlande må jag säga.
    Känner lite oro inför imorgon men jag har nog annars bra magkänsla, lovar att berätta hur det gick imorgon, ska vara hos läkaren halv 9.
    Vad händer annars i veckan?

Nu ska jag äta frukost sen och och springa i skogen tänkte jag.

Kramar i massor
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-24 09:04:24 följande:
    Godmorgon =)

Vad skönt att allt släppte sen på bröllopet, kan tänka att det blev mycket dans och skoj. =)
    Igår var jag hemma hos pappa och åt middag med syrran, så jag fick mysa med systerdottern, hon är så otroligt söt men igår var hon nästan gnällig hela tiden, så det var inte lika roligt...hehe =)

Ja imorgon är det dags för ultraljud, har faktiskt varit lite nervös nu några dagar nu men det är väl inget jag fasar över egentligen, jag vill bara höra att allt ser bra ut så man känner sig trygg inför kommande ägglossning.

Förstår att ni har en packningsdag idag nu när ni åker imorgon? =)
    Gud så härligt ni kommer få det, ska bli spännande att höra sen hur ni haft det. Njut nu extra och sola och bada lite för mig också.

Idag tänkte jag ut och jogga i skogen igen, köra lite stretching och mysa för mig själv, syrran kunde inte följa med idag, vilket jag tyckte var synd.

Ha en fantastisk resa och jag håller tummarna för att mensen håller sig borta.
    Kramar i massor
    Ja, förra bröllopet försökte jag få sambon o dansa, den här gången fick han tjata på mig ;) Var jättehärligt och roligt! 
    Okej, låter jättemysigt =) haha, ja ibland har de såna dagar också ;) 

Så spännande, du får uppdatera hur det gick sen! Jag kommer kika in lite på kvällarna, eftersom jag har svårt o sova utan mitt kedjetäcke brukar jag kika runt på nätet för att bli trött =) 

Ja, idag blir det packa, betala räkningar och så. Ska hämta min syster vid tåget och handla så hon har mat när hon är här också ;) Jobbigt om hon skulle svälta :P 
    Det ska jag absolut göra! :D

Okej! Synd hon inte kunde haka på, men lät mysigt ändå! =)

Tack! Och jag håller tummarna för att du har ett fint ägg på G! Har packat med både graviditetstest och bindor/tamponger ifall att! Tur jag bara blöder i tre dagar, så jag slipper det under större delen av semestern om mensen kommer! =)
    Massor med goa kramar
  • varningsljus
    Tess1984 skrev 2015-08-24 09:17:57 följande:

Hej tjejen =)

Verkar som ett underbart bröllop, jag hade nog inte heller kunna hålla tårarna borta från talet, kan tänka mig att vännen blev överlycklig.

Denna helgen har jag mest tagit det lugnt. I lördags sov lillasyster över hos oss. När vi kom hem från jobbet hade sambon fixat en härlig middag till oss och efter maten stack vi ner till en kiosk och köpte glass och sen vidare ner till stranden för att uppleva solnedgången. Igår var och min syster med respektive hemma hos pappa och åt middag, inte så ofta vi träffar honom tyvärr men det är alltid skoj när vi väl ses. Vad har du själv gjort förutom bröllop? ;P

förövrigt mig jag nog hyfsat men det är väldigt växlande må jag säga.

Känner lite oro inför imorgon men jag har nog annars bra magkänsla, lovar att berätta hur det gick imorgon, ska vara hos läkaren halv 9.

Vad händer annars i veckan?

Nu ska jag äta frukost sen och och springa i skogen tänkte jag.

Kramar i massor

Hej!

Vad mysigt det låter :) har ni en brs relation, du och din syster? Hur många syskon har du?

I fredags hann vi med lite grillning med mina föräldrar. Så mysigt! Saknar att ha dem nära... nu blir nog näst vi ses i november. Igår satt vi i bilen större delen av dagen. Helgen gick fort! Men vi har haft fantastiskt väder! Ni har väl också haft fint i Skåne?

Jaaa! Vad spännande! Jag får nästan lite pirr i magen för din skull. Ska tänka på dig vid 9 imorgon och hålla tummarna. Hör gärna av dig när du varit där.

Veckan består av jobb, träning och sådär. Idag blir det body pump och imorgon yoga. Sen får jag se resten av veckan. Vad har du för planer?

Många kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-08-24 16:12:49 följande:
    Hej!

Vad mysigt det låter :) har ni en brs relation, du och din syster? Hur många syskon har du?

I fredags hann vi med lite grillning med mina föräldrar. Så mysigt! Saknar att ha dem nära... nu blir nog näst vi ses i november. Igår satt vi i bilen större delen av dagen. Helgen gick fort! Men vi har haft fantastiskt väder! Ni har väl också haft fint i Skåne?

Jaaa! Vad spännande! Jag får nästan lite pirr i magen för din skull. Ska tänka på dig vid 9 imorgon och hålla tummarna. Hör gärna av dig när du varit där.

Veckan består av jobb, träning och sådär. Idag blir det body pump och imorgon yoga. Sen får jag se resten av veckan. Vad har du för planer?

Många kramar
    Hejsan

Allt bra med dig idag?

Japp jag hade bra relation med båda mina systrar, jag har både en tvillingsyster och lillasyster. Jag och lillasyster har alltid haft en speciell relation. Jag var 17 år när hon föddes och jag minns den dagen som igår. Jag har nog alltid känt mig som en extra mamma till henne. Jag umgås väldigt ofta med henne och bjuder ofta hem henne, tyvärr har hon inga kompisar, vilket kan göra mig otroligt ledsen. Hon har någon hon umgås med i skolan men inga hemma, kan vara otroligt lessen över det ibland, har gråtit många tårar för henne. :(
    Kan inte förstå varför hon inte har några kompisar, hon är väldens lugnade och snällaste.
    Hade du några syskon?

Ja vädret har varit underbart i Skåne men idag kom regnet, jag hann springa lite i skogen idag och efteråt tog jag en promenad på stranden, kände att jag behövde den energin idag. Har tränat lite yoga också och städat.  Vad tycker du om yoga? Jag älskar det, tar lite tag innan man kommer in i det men när man lärt sig känner man att kroppen mår bra av det.

Denna veckan blir förhoppningsvis händelserik, på onsdag ska jag jag träffa en vän och till helgen är det årlig festival i byn jag är uppvuxen i. Ska även hinna med barnkalas och fokusera på kommande ägglossning :P
    Vad har du för planer?

Idag känner jag mig faktiskt låg, vet ej varför. Är trött och nedstämd, känner mig tömd på energi. Hoppas jag mår bättre imorgon. Nu ska jag fixa en överraskning till sambon när han kommer hem, vi ska äta kräftor tillsammans. =)

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-08-24 09:23:47 följande:
    Ja, förra bröllopet försökte jag få sambon o dansa, den här gången fick han tjata på mig ;) Var jättehärligt och roligt! 
    Okej, låter jättemysigt =) haha, ja ibland har de såna dagar också ;) 

Så spännande, du får uppdatera hur det gick sen! Jag kommer kika in lite på kvällarna, eftersom jag har svårt o sova utan mitt kedjetäcke brukar jag kika runt på nätet för att bli trött =) 

Ja, idag blir det packa, betala räkningar och så. Ska hämta min syster vid tåget och handla så hon har mat när hon är här också ;) Jobbigt om hon skulle svälta :P 
    Det ska jag absolut göra! :D

Okej! Synd hon inte kunde haka på, men lät mysigt ändå! =)

Tack! Och jag håller tummarna för att du har ett fint ägg på G! Har packat med både graviditetstest och bindor/tamponger ifall att! Tur jag bara blöder i tre dagar, så jag slipper det under större delen av semestern om mensen kommer! =)
    Massor med goa kramar
    Hej tjejen =)

Hoppas packningen går bra, nu är jag lite avis allt ;P
    Jag lovat att uppdatera hur det gått imorgon, ilar lite i magen när jag tänker på ultraljudet imorgon.

Du skriver kanske en rad här till innan du beger mig, nu ska jag fixa lite käk till mig och sambon ikväll, det blir lite kräftskiva. =)

Kramar i massor

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-24 18:41:26 följande:

Hej tjejen =)

Hoppas packningen går bra, nu är jag lite avis allt ;P

Jag lovat att uppdatera hur det gått imorgon, ilar lite i magen när jag tänker på ultraljudet imorgon.

Du skriver kanske en rad här till innan du beger mig, nu ska jag fixa lite käk till mig och sambon ikväll, det blir lite kräftskiva. =)

Kramar i massor

Hej!

Ja nu har vi packat klart. Jag o min syster kollar på skräckfilm o väntar på att tiden ska gå ;) 0120 ska jag o sambon gå till bussen!

Åh har gått så fort fram tills nu! :o

Men oh så härligt med kräftskiva!

O så spännande med ultraljudet imorgon!

Massor med kramar
  • JennyNG
    Zazou skrev 2015-08-23 10:45:11 följande:

Hej hörni!
    Kan inte fatta att jag läst igenom HELA tråden. Ni verkar vara så fina och stöttande för varandra.
    Ni får säga åt mig att pysa om ni vill men jag har också startat en utredning nu. Har visserligen bara gjort ett blodprov än. Så har både sambons prov kvar och vul.

Man kan lätt säga att jag har oregelbundna cyklar när de är allt mellan 60-120 dagar långa. Så att fixa detta på egen hand har jag aldrig trott. Tur att läkarna håller med mig och hjälper mig efter bara 6 månader av oskyddat.

Jag är 25 år och befinner mig i de värmländska skogarna, om det kan vara av intresse :)

Nu när jag läst tråden håller jag verkligen tummarna för er!

Heej:) 

Då är vi två på samma del av utredningen, Har oxå lämnat in blodprov men måste vänta innan vi kan lämna in mannens prov.

Och idag har det gått en vecka sedan jag tog provet så får se om man får svar snart eller om man måste vänta tills allt är inne:)

Stanna kvar på tråden så följs vi åt :)

• Zazou

Tack för fint välkomnande :)
    Sambon gör sitt test om två veckor och vul är om en månad. Och hon sa att så länge inte proven visade något galet får vi veta allt då. Så låång väntan!

Reagerade lite på vad hon sa, om allt är bra hör de inte av sig. Jag vill ju att något ska vara galet så att det går att fixa, att det finns en orsak. Det värsta vore ju att gå därifrån och de inte kan hitta någon anledning till problemet. DET skulle oroa mig. Hur tänker ni?

• Tess1984

Hej alla.

Jag var nyss på ett ultraljud, läkaren kunde se en äggblåsor på höger och en på vänster äggstock,släpper jag ägg från båda finns det en chans för tvillinggraviditet. Han kunde se att jag kommer ha ägglossning inom 2 dygn, jag har svarat bra på pergotime så nu kan man andas ut lite. Nu hoppas vi på det bästa.

Kram till er alla

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-08-25 11:13:09 följande:

Hej alla.

Jag var nyss på ett ultraljud, läkaren kunde se en äggblåsor på höger och en på vänster äggstock,släpper jag ägg från båda finns det en chans för tvillinggraviditet. Han kunde se att jag kommer ha ägglossning inom 2 dygn, jag har svarat bra på pergotime så nu kan man andas ut lite. Nu hoppas vi på det bästa.

Kram till er alla

Oh så spännande! Håller tummarna!! :)

Massor med kramar
Svar på tråden Fertilitetsutredning