Novembermammor 2015
Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.
Vilken vecka är ni i?
Vad har ni för symptom?
Vad fick er att ta ett test?
Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)
Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.
Vilken vecka är ni i?
Vad har ni för symptom?
Vad fick er att ta ett test?
Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)
Hej! Förhoppningsvis blir jag mamma för första gången 21/11. Är i vecka 5 (4+3). Jag fick ett tidigt missfall i höstas så jag är livrädd att det ska bli likadant den här gången... Men än så länge går det ju bra. Jag har inte haft så mycket symtom än, tills idag. Har bara haft ytterst lite halsbränna och lite illamående. Men idag har jag mått mer illa. Samt haft ont i magen, känns precis som mensvärk.
Det lustiga är att jag och sambon hade bestämt att lugna oss med bebisverkstaden ett par månader, och då tar det sig! Fick för mig att ta ett gravtest på BIM -4 bara för att. Och där var plusset!! :D
Jag plussade idag första barnet efter 8 månaders försök, såå lycklig!!! Woho och har räknat ut att lilla fjant kommer 20 november! Jag tror att jag är i vecka 5. Lite ont i ryggen, hungrig och ytterst lite illamående. Har känt av halsbränna också!
Är jätte glad och supernervös.. Massa konstiga känslor!
Jag plussade för några dagar sen och är överlycklig. Blir min och sambons första barn och det var planerat.
Är i v.6(5+3)
Har molander värk, ömmande bröst(börjar avta) och kissar stup i kvarten :P
Jag tog testet då mensen uteblivit och har tagit 3 stycken nu för att vara säker, har nog inte fattat de än riktigt. :)
Jag plussade igår, har gjort ett antal IVF-försök innan det efterlängtade +:et äntligen visade sig! Såå lycklig..
Ett väldigt planerat och efterlängtat barn alltså :) är i vecka 6 (5+1) idag, och testade på den testdag jag fått av IVF-kliniken.. Borde ha bf i mitten av november..
Fortfarande overkligt, men sååå underbart!
Jag har (och har haft i ca 2 veckor) en hel del symptom; ont i brösten, ont i magen, illamående, yrsel, skakningar/darrningar i kroppen, kissnödig, törstig, svårt att sova igenom hela natten, sug efter krispiga grönsaker, vitlök och salt mat..
Hoppar in här. :)
Är i v 5 (4+5). Jag testade positivt två dagar före BIM. Egentligen försökte vi inte, eftersom vi hade gett upp litegrann. Har försökt i ca 4 år och skulle egentligen ha börjat med ivf i höstas men vi valde att skjuta upp ett halvår pga jobb. Det som fick mig att testa var att jag kände mig svullen men inte med de typiska starka pms-symtom jag annars brukar ha. Kände också igen känslan från min tidigare graviditet på ca 1 år sen(mf). Blev så chockad och otroligt glad över plusset!!
Jag mår ganska bra än så länge. Lite lätt molvärk till och från, väldigt ömma bröst, är väldigt frusen, kissar mkt och känner mig törstig. Känner mig lätt illamående då och då, främst på kvällen.
Hur berättade ni för er partner? Jag tog ett test på morgonen men tog ett nytt, tillsammans med min kille utan att avslöja att jag redan visste resultatet. Lite lurigt, haha.
Grattis till alla +. Ska bli kul att följas åt:)
Då jag har pco och ägglossnkngen inte sker varje månad så hade jag min sista mens i december. Skulle ringa min gynläkare för att be henne kolla på mig och tänkte att jag måste nog ta ett test så jag kan säga att jag tagit ett negativt test, för de va de jag trodde de skulle vara:)
Snabbt blev de ett pluss så jag rusade in och väckte min sambo som oxå blev jätteglad.
Åkte till Apoteket och köpte mer test, tog ett till samma dag och ett till igår bara för jag ville se:)
Det är så spännande då det är första barnet och man har gått och längtat efter + men det har aldrig blivit och när man minst anade de så kom de:)
Grattis alla! Jag hoppar in här jag med. Fick mitt första plus i livet nu tillveckan. Är i förmodligen i vecka 5(4+6)
Mår fortfarande ganska bra. Men tröttheten är ENORM!
Hade egentligen inga symptom utan det var den kvinnliga intuitionen som visste att jag var gravid. Drömde på natten att jag plussade och kände så oerhört starkt att jag var tvungen att springa i väg till Apoteket och köpa ett test... Och tänk så rätt jag hade! På Stickan kommer ett svagt men solklart plus!
Så häftigt! Det känns i hela kroppen.
Grattis alla! Jag hoppar in här jag med. Fick mitt första plus i livet nu tillveckan. Är i förmodligen i vecka 5(4+6)
Mår fortfarande ganska bra. Men tröttheten är ENORM!
Hade egentligen inga symptom utan det var den kvinnliga intuitionen som visste att jag var gravid. Drömde på natten att jag plussade och kände så oerhört starkt att jag var tvungen att springa i väg till Apoteket och köpa ett test... Och tänk så rätt jag hade! På Stickan kommer ett svagt men solklart plus!
Så häftigt! Det känns i hela kroppen.
När tänker ni att ni berättar för era familjer och vänner?
Jag hade tyckt det vart kul att berätta på ett roligt sätt, men frågan är hur. :) några idéer?
När tänker ni att ni berättar för era familjer och vänner?
Jag hade tyckt det vart kul att berätta på ett roligt sätt, men frågan är hur. :) några idéer?