Novembermammor 2015
Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.
Vilken vecka är ni i?
Vad har ni för symptom?
Vad fick er att ta ett test?
Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)
Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.
Vilken vecka är ni i?
Vad har ni för symptom?
Vad fick er att ta ett test?
Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)
Är det någon mer som väntar på ett tidigt ultraljud? Vi ska göra i v10, har bokat privat i Stockholm. Är väldigt nervös inför det, men längtar också...
Går gärna med här. Är i v 7 (6+5 idag) bf 25 nov. Andra barnet. Inte alls planerat att det skulle bli en bebis nu då första barnet bara är 10 månader nu.
Har inte haft så mycket växtvärk än, men den har blivit lite värre de senaste dagarna. Inget ovanligt att inte känna så mycket andra graviditeten, vad gäller värken, och speciellt inte när det är så tätt inpå. Mår illa på eftermiddagarna och är tokigt trött, dock inte nått kulmen av trötthet ännu. Förra gången blev jag sjukskriven i v 12 pga trötthet och var sjukskriven fram till v 18.
Har ett vul inbokat den 16 april för att checka prickis då jag haft småblödningar till och från. Hade känslig tapp förra gången, troligen är det samma sak nu.
Ååhhh, jag var på middag igår och var tvungen att rusa till toaletten för att kräkas några gånger och självklart kom frågan om jag var gravid och jag kunde inte ljuga så nu vet några fler om än tänkt : O
Hur tänker ni när det kommer till att berätta?
Vi har bestämt att vi inte berättar för någon innan ultraljudet i vecka 12, 13. Känns skitkonstigt att inte säga något till mamma nu men kommer bli en så mysigt stund när det väl är dags.
Blir att åka till min mamma och sambons föräldrar med inslagna paket med "mormors bok" & "farmor och farfars bok" :) Jätte söta fylla-i-böcker som dom ska skriva i till bebisen och ett kul sätt att berätta. Sen när dom vet är det "officiellt".
Vet hur lycklig min mamma kommer bli så unnar henne att få skrika ut att hon ska bli mormor till höger och vänster och inte behöva hålla på det :)