• jvd89

Novembermammor 2015

Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

• Svar på tråden Novembermammor 2015
  • SandraN86
    Kgb777 skrev 2015-03-23 11:17:08 följande:

Hej! Har Bf 9 nov, tredje barnet. Mår oerhört illa hela tiden, känner liksom dig SandraN86, inte igen detta riktigt från tidigare graviditeter. Har fått Lergigan utskrivet och de hjälper bara det att man blir ännu tröttare och seg av dem. Ska göra Kub test i v 12 hoppas att det går bra!

Visst är det fruktansvärt när det bara hoppar på en symptom som man aldrig haft förut?!

Jag har bf 5 november om allt går som det ska. Har inskrivning på mvc 30 april alltså i v. 12.

Ska in på ett vul nästa vecka. Gjorde ett förra veckan pga magont och då hittade de inte embryot utan oroade sig för en ofostrig graviditet. Återstår att se om de ser något i nästa vecka (hoppas).
  • Mama Muu

Hej, jag hoppar också in här :)

Jag är gravid i vecka 6 och har bf 19e november. går allt som det ska så blir detta andra barnet, jag har en son sedan tidigare som blir fyra i vår.

Jag har haft ömmande bröst som blivit större och en molande värk i magen, plus att min mens varit två veckor sen. Gjorde graviditetstest som visat negativt och släppte tanken på att jag var gravid och försökte stå ut med tanken att min kropp spökade för mig.

sedan vaknade jag igår morse och hade drömt att jag gjort tre positiva test, så jag va ju tvungen att testa igen.. och det va positivt! Glatt överraskad!

Jag har pco och har vid tidigare graviditeter (har fått missfall) behövt äta provera för att jag ens ska få mens och för att kroppen ska förstå att den ska ha ägglossning. Så 27e april skulle jag egentligen till läkaren igen för att se hur vi skulle göra den här gången för att jag skulle bli gravid. Men nu behövdes inte det. Det tog bara en månad från att jag tog ur spiralen, de andra gångerna har de tagit ett år ungefär. så som sagt, jag blev glatt överraskad igår och försöker landa lite i det här nu :)

• Kgb777

Grattis MammaMu! SandraN86: Trist att de inte hittade något embryo. Vad konstigt att en graviditet kan vara ofostrig när man har symtom och gravtestet visar positivt och man inte har haft någon blödning! Hoppas att det här ultraljudet går bättre!

• myr

Är i vecka 6+5

Mår illa!! Av all mat nästan, inget är gott:/ men hungrig ofta...jag går mycket pw nu!!

Förstoppad...så jag ser nästan gravid ut ibland!

Känner brösten och de är jättestora!

Trött trött trött

Jag pulsade bim -6 för jag kände en doft av köttfärssås lite var stans...????svagt svagt...

Hur står ni ut med att få avsmak för allt?

• kaptenmli
    paulinnan skrev 2015-03-23 18:53:19 följande:
    Så häftigt att man bara kan känna på sig något så starkt.! Precis så hade jag när jag plussade också. Drömde på natten att jag var gravid och dagen efter var jag TVUNGEN att göra ett test. Och visst vart det positivt!

Kul att vi är i samma ålder :) precis fyllda 22 är jag när bebis föds om hon vill stanna.

Ja det är så himla sjukt! Blev så chockad när det visade plus eftersom jag inte kände några symptom förutom min dröm liksom. Dock i efterhand förstår jag ju lite haha. Hade liksom inte alls de vanliga mens-symptomen som typ ont i brösten och sådär, men tänkte inte så mycket på det då. Har läst innan om folk som drömt att de plussat samma natt som de gjort det, men tyckte bara det lät konstigt, hur kan man göra det liksom? Haha!

Så sjukt ändå, att när man haft jättemycket symptom innan och trott man varit gravid, så är man väl är det känner man ingenting alls ;)

Åh va kul med en jämngammal person! Vilken vecka är du i? :D

• paulinnan
    kaptenmli skrev 2015-03-24 11:31:57 följande:

Ja det är så himla sjukt! Blev så chockad när det visade plus eftersom jag inte kände några symptom förutom min dröm liksom. Dock i efterhand förstår jag ju lite haha. Hade liksom inte alls de vanliga mens-symptomen som typ ont i brösten och sådär, men tänkte inte så mycket på det då. Har läst innan om folk som drömt att de plussat samma natt som de gjort det, men tyckte bara det lät konstigt, hur kan man göra det liksom? Haha!

Så sjukt ändå, att när man haft jättemycket symptom innan och trott man varit gravid, så är man väl är det känner man ingenting alls ;)

Åh va kul med en jämngammal person! Vilken vecka är du i? :D

Det är vår kvinnliga intuition, den har tamejfan aldrig fel ;) exakt så för mig med! Inga symptom alls, bara drömmen och känslan i kroppen. hur mår du nu då? Har du fortfarande inga symtom?

Med lite egen beräkning är jag i v 6. (5+3). Har fått en tid på mödravårdcentralen på fredag. Hon kan nog räkna ut med exakt. Vilken vecka är du i?
  • fridilie

Behöver lite råd!

Jag har tänkt att söka en vuxenutbildning som startar i Augusti. Utbildningen är distans på ett år.
     Ska man skriva i det personliga brevet att man är gravid?
    Känns som att jag inte kommer komma in om jag skriver det men känns fel att inte göra det. 
    Vad tycker ni? Hur hade ni gjort?

• kaptenmli
    paulinnan skrev 2015-03-24 14:26:32 följande:
    Det är vår kvinnliga intuition, den har tamejfan aldrig fel ;) exakt så för mig med! Inga symptom alls, bara drömmen och känslan i kroppen. hur mår du nu då? Har du fortfarande inga symtom?

Med lite egen beräkning är jag i v 6. (5+3). Har fått en tid på mödravårdcentralen på fredag. Hon kan nog räkna ut med exakt. Vilken vecka är du i?

Haha eller hur, så sjukt! Nu mår jag ganska dåligt! Har senaste veckan haft värsta illamåendet, men bara spytt en gång som tur är! Men det illamåendet jag har för tillfället är inte nådigt, dock så brukar det vara borta till kvällen som tur är. Och brösten gör enormt ont, kan inte ens sitta upp utan att de värker haha! Hur är det med dig?

Ja men det borde hon nog kunna göra, när jag var på mitt samtal den 19e så visade det sig att de räknat fel så blev framflyttad två dagar så länge haha :) Jag går in i vecka 9 på torsdag! Så är vecka 8 (7+5) idag :)

• kaptenmli
    fridilie skrev 2015-03-24 18:59:18 följande:

Behöver lite råd!

Jag har tänkt att söka en vuxenutbildning som startar i Augusti. Utbildningen är distans på ett år.
    Känns som att jag inte kommer komma in om jag skriver det men känns fel att inte göra det. 

Jag hade skrivit med det. Inte själv läst på distans, men har kompisar som har gjort det. Och även om man pluggar på distans är det ju oftast så att man ändå då och då ska åka in på viktiga moment som sker på plats :/ Eller så kan du ju skita i att skriva det, och om du kommer in så kan du rådfråga dem hur man ska göra? För du måste ju inte acceptera även om du kommer in :)
  • Lutetzia
    fridilie skrev 2015-03-24 18:59:18 följande:

Behöver lite råd!

Jag skulle inte ha skrivit det, lika lite som jag hade nämnt det i en jobbansökan.
Svar på tråden Novembermammor 2015