• jvd89

Novembermammor 2015

Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

• Svar på tråden Novembermammor 2015
  • Angeloco

Sällskapar er gärna ! Plussade för ca 3 veckor sen. Redan haft inskrivning och idag var vi på tidigt ultraljud för att fastställa vilken vecka jag är i samt se hur hjärtat slår. Allt såg bra ut och bebben kommer troligen runt första veckan i november. Är i vecka 8!

Ömma bröst , illamående men har lyckats undvika att spy än sållänge men bara en tidsfråga. Blir 23 år i år, första barnet :)

• linnea87

Här hoppar jag också in. Plussade för en vecka sedan och är idag på 5+5 (v.6).
    Jag har beräknad BF 20/11.
    Har inga symptom än så länge, känns helt overkligt att det är något på gång därinne =)

• Svagt sträck

Svagt sträck men jag vet inte hur jag ska tolka det? Om jag är gravid eller inte. Mensen är ca 5dagar sen. Vet inte hur man lägger in bild här.

• FriidaB

Hej på er :)

Känner också att jag vill hoppa in här :) Plussade i lördags och går in i v. 6 idag (5+0). Jag och sambon har försökt få barn i två år och lyckades nu på första IVF försöket. Hoppas så att den lilla vill stanna kvar <3

• Anna Hbg

Hej allihopa!

Hoppar också in här om det är ok? :)

Om allt går som det ska, peppar peppar, väntar jag mitt andra barn den 14/11.

Har en son sen innan som fyllde 2 nu i februari.

• Lutetzia
    FriidaB skrev 2015-03-26 16:04:31 följande:

Hej på er :)

Känner också att jag vill hoppa in här :) Plussade i lördags och går in i v. 6 idag (5+0). Jag och sambon har försökt få barn i två år och lyckades nu på första IVF försöket. Hoppas så att den lilla vill stanna kvar <3

Stort grattis! Vet hur det är att längta! Vi skulle egentligen ha börjat med IVF i december men fick flytta fram det till våren pga jobb. Har försökt i ca 4 år. Men nu är jag spontant gravid i vecka 6 (5+5).
  • sofflan

Dags för hälsosamtal på mvc imorgon, nu börjar det här kännas liiite mer verkligt

• FriidaB
    Lutetzia skrev 2015-03-26 21:55:46 följande:

Stort grattis! Vet hur det är att längta! Vi skulle egentligen ha börjat med IVF i december men fick flytta fram det till våren pga jobb. Har försökt i ca 4 år. Men nu är jag spontant gravid i vecka 6 (5+5).

Åh vad roligt, grattis!!

Jag mår faktiskt inge bra alls idag.. har som febersymptom, ont i magen, illamående, en enorm huvudvärk och känner mig allmänt bara liten som människa. Är såklart lite orolig, men hoppas att det bara är lillen som suger ut min energi ????
  • Knoppen234

Hej jag hoppar gärna in här jag med ? Är i V6 och idag kom illamåendet än så länge är det milt och hoppas det förblir så. Är så himla glad att det äntligen tagit sig. Nu får man bara hålla tummarna att de går hela vägen.

När berätta/tänkt berätta för era anhöriga? Och Vänner?

• Lutetzia

FriidaB: Hoppas att det bara är vanliga tidiga graviditetssymtom. Jag själv mådde rätt dåligt, hade humörsvängningar och var helt utmattad direkt efter jag plussat, sen blev det bättre i ca 2 veckor, och nu har illamåendet kommit.

Knoppen234: Jag vill nog vänta tills jag har gjort ultraljud innan jag berättar för vännerna. Kommer troligtvis att vänta till efter vecka 12. Står nära min mamma och kommer nog berätta snart, är i v 7. På jobbet hoppas jag kunna hålla hemligt lite längre, till vecka 18. Om det inte syns före dess. ;)

Svar på tråden Novembermammor 2015