• jvd89

Novembermammor 2015

Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

• Svar på tråden Novembermammor 2015
  • fridilie
    jvd89 skrev 2015-03-22 21:34:27 följande:

Har ni fått massa synliga ådror vid brösten? Kollade de idag och de ser inte klokt ut:) massa blåa ådror som syns från brösten. Men antar att det är vanligt?

Jag har börjat få mer synliga ådror men inte så mycket än lär väl bli mer :) har läst att det är väldigt vanligt.
  • jvd89
    fridilie skrev 2015-03-22 22:02:21 följande:
    Jag har börjat få mer synliga ådror men inte så mycket än lär väl bli mer :) har läst att det är väldigt vanligt.
    Ja för kollade innan och då är de typ som ett "nät" från brösten. Men skönt att veta att det är vanligt:)
  • CeElSu

Hej! Hoppar in här, v. 4+5 Bf 24/11 :) tog testet på BIM +4. Kände att jag var gravid så vart inte förvånad över svaret ;)

Ont/väldigt spännena bröst o ömmande mage är mina symtom.

• sofflan

Ringde mvc nyss fick tid för inskrivning 23:e april, känns som en evighet dit :/ Hur ska man få tiden att gå :/ :D

• kara
    sofflan skrev 2015-03-23 10:59:57 följande:

Ringde mvc nyss fick tid för inskrivning 23:e april, känns som en evighet dit :/ Hur ska man få tiden att gå :/ :D

Jag har inskrivning 27 april. Vet precis hur du känner. det känns som att tiden står stilla! Vill bara att första trimestern ska vara över så jag kan berätta för alla och kanske få lite energi igen. :) 
  • Kgb777

Hej! Har Bf 9 nov, tredje barnet. Mår oerhört illa hela tiden, känner liksom dig SandraN86, inte igen detta riktigt från tidigare graviditeter. Har fått Lergigan utskrivet och de hjälper bara det att man blir ännu tröttare och seg av dem. Ska göra Kub test i v 12 hoppas att det går bra!

• jvd89

Var på hälsosamtal hos min bm idag, hon räknade ut lite lättare vilken vecka jag var i, är i vecka 6 (5+2) så jag flyttades fram lite enligt hennes beräkningar. Men ska ju på vul den 7/4 så då får jag mer exakt:)

Men nästa träff är inskrivningen och den är den 24 april, känns länge tills dess. Men hon ville ta inskrivningen då för då kunde hon ta blodprovet inför kubtestet :)

Vill bara att veckorna ska gå fort nu:)

• kaptenmli

Hoppar in jag med!

Har BF 4 November, är alltså i vecka 8 (7+4).

Mina symptom just nu är att jag har väldigt mycket växtvärk, sjukt illamående (men som kan kontrolleras med mat, typ konstant), yr och trött. Mitt blodprov visade dock att jag hade rejäl järnbrist så hoppas att det yra och trötta blir bättre snart!

Jag testade två dagar innan beräknad mens eftersom jag drömde att jag plussade och något sa mig bara att jag var gravid, vilket jag var! 

Vi är väldigt unga, 20 & 22 (21 & 23 när bebis föds) men vi är såå glada ändå!

• paulinnan
    kaptenmli skrev 2015-03-23 13:46:27 följande:

Hoppar in jag med!

Har BF 4 November, är alltså i vecka 8 (7+4).

Mina symptom just nu är att jag har väldigt mycket växtvärk, sjukt illamående (men som kan kontrolleras med mat, typ konstant), yr och trött. Mitt blodprov visade dock att jag hade rejäl järnbrist så hoppas att det yra och trötta blir bättre snart!

Jag testade två dagar innan beräknad mens eftersom jag drömde att jag plussade och något sa mig bara att jag var gravid, vilket jag var! 

Vi är väldigt unga, 20 & 22 (21 & 23 när bebis föds) men vi är såå glada ändå!

Så häftigt att man bara kan känna på sig något så starkt.! Precis så hade jag när jag plussade också. Drömde på natten att jag var gravid och dagen efter var jag TVUNGEN att göra ett test. Och visst vart det positivt!

Kul att vi är i samma ålder :) precis fyllda 22 är jag när bebis föds om hon vill stanna.
Svar på tråden Novembermammor 2015