• jvd89

Novembermammor 2015

Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

• Svar på tråden Novembermammor 2015
  • fridilie
    jvd89 skrev 2015-04-07 17:03:14 följande:
    Ja jag blev oxå överraskad idag för att man såg mer än jag hade förväntat mig:) verkligen häftigt:)
    Gjorde du det på mvc eller gjorde du det privat? :)
  • Hanna31
    Lutetzia skrev 2015-04-07 14:10:27 följande:

Hanna31: Stort grattis! Förstår precis känslan, har också längtat i flera år efter plusset. Blev ni spontant gravida eller med IVF? Vi planerade att starta IVF nu till våren men lyckades bli gravida utan hjälp. :)

Tack!! grattis till dig med!! Jag blev gravid med IVF! Gjorde 3 behandlingar varav 2 ledde till återföringar och fick ett plus nu på andra återföringen! nu är det vår tur! ;)
  • jvd89
    fridilie skrev 2015-04-07 17:20:15 följande:
    Gjorde du det på mvc eller gjorde du det privat? :)
    Jag bokade privat :) hon va duktig, hon förklarade allting och visade, sen fick jag med 5 bilder hem som sitter på kylskåpet nu hehe:)
  • belzibum

Hej hej jag är 29 år och bor i Stockholm/Nacka

Jag väntar mitt första barn och är idag i v 12 (11+6) idag.

På tisdag ska jag göra KUB. Är det några fler som gjort detta?

Jag är livrädd över att resultatet ska bli dåligt då jag är kraftigt överviktig.

95 kg nu till mina 171.

Gått upp 3.5 kg redan.

Min andra rädsla är att fostret dött tidigare ett så kallat MA.

Hur mår ni andra? /Bella

• Kgb777
    jvd89 skrev 2015-04-07 16:00:38 följande:

fridilie:

Såhär såg de ut, vecka 8 (7+0)

Så man ser ju lite:) plus att man såg hjärtat ticka under själva vul.:)

Hej! Fin bild! Är det någon som vet vad centimetrarna där uppe betyder ? Är det fostrets storlek? På min bild när jag gjorde vul stod det 7,7 cm det var i v 10+3 och tyckte att det verkade lite stort, men glömde att fråga.
  • Liqqueen

Hej!

Jag vill också ansluta mig till denna grupp väldigt gärna även till FB gruppen :)

Är gravid i vecka 11 (10+6), beräknad till 22 november. Det är mitt och min mans första barn och vi är snart 27 år.

Har haft väldigt mycket symptom. Började med att brösten växte till sig en storlek och jag fick genast åka och köpa ny bh, dock verkar de inte slutat än så får väl köpa ny igen snart!

Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer den på kvällen när man helst vill umgås med vänner och familj (som inte vet något men flera hoppas och kanske till och med anar). Mer än det så blir jag väldigt lätt anfådd och har haft mycket bekymmer med att få i mig mat.. Vissa går helt enkelt inte alls (korvstroganoff) och vissa lukter får mig vilja spy (lök, framförallt stekt). Yoghurt är min räddning, går inget annat ner så går yoghurt ner. Och sen har vi tröttheten. Har alltid varit en nattmänniska men nu blir jag trött redan vid 20-21. Mest irriterande är dock att jag vaknar mycket tidigare än vad jag är van vid, ex på helger. Visst det kan vara skönt, mycket kvar av dagen, men när man sen blir trött igen och inte har någon energi efter några timmar vaken så är det lite irriterande!

Har varit på inskrivning och tagit alla möjliga tester och även anmält att vi vill göra en KUB. Vi är båda intresserade av resultatet men jag är mest nyfiken på det tidiga UL :) någon här som gjort KUB?

Har inte fått datum för KUB än för barnmorskan kan inte boka det uppe på akademiska men vi har fått tid för rutin UL 1 juli! :D

• mele91

Jag är i v.13 (12+5)
    Just nu har jag ömma bröst, smått illamående på kvällen men annars ingenting. Mådde illa från v.6-v.9 konstant hela dagarna men som tur är, så är det borta nu.
    Min mens kom aldrig och efter två veckor sen mens vågade jag ta testet (var rädd att det skulle visa negativt.. Men det blev positivt så vart såå himla glad! Satt och grina på toan ;)

• belzibum
    Liqqueen skrev 2015-05-02 16:23:25 följande:

Hej!

Jag vill också ansluta mig till denna grupp väldigt gärna även till FB gruppen :)

Är gravid i vecka 11 (10+6), beräknad till 22 november. Det är mitt och min mans första barn och vi är snart 27 år.

Har haft väldigt mycket symptom. Började med att brösten växte till sig en storlek och jag fick genast åka och köpa ny bh, dock verkar de inte slutat än så får väl köpa ny igen snart!

Sen har jag illamående som kommer och går, oftast kommer den på kvällen när man helst vill umgås med vänner och familj (som inte vet något men flera hoppas och kanske till och med anar). Mer än det så blir jag väldigt lätt anfådd och har haft mycket bekymmer med att få i mig mat.. Vissa går helt enkelt inte alls (korvstroganoff) och vissa lukter får mig vilja spy (lök, framförallt stekt). Yoghurt är min räddning, går inget annat ner så går yoghurt ner. Och sen har vi tröttheten. Har alltid varit en nattmänniska men nu blir jag trött redan vid 20-21. Mest irriterande är dock att jag vaknar mycket tidigare än vad jag är van vid, ex på helger. Visst det kan vara skönt, mycket kvar av dagen, men när man sen blir trött igen och inte har någon energi efter några timmar vaken så är det lite irriterande!

Har varit på inskrivning och tagit alla möjliga tester och även anmält att vi vill göra en KUB. Vi är båda intresserade av resultatet men jag är mest nyfiken på det tidiga UL :) någon här som gjort KUB?

Har inte fått datum för KUB än för barnmorskan kan inte boka det uppe på akademiska men vi har fått tid för rutin UL 1 juli! :D

Jag gjorde KUB i tisdags

Gjorde det pga att jag blev erbjuden och såg min chans att kolla till räkan.

Allt såg bra, fick 1:20 000

Vart bor du någonstans?
  • Liqqueen

Åh vad kul! Såg man mycket av räkan? Var du nervös?

Skönt att få ett sånt resultat och inte ett typ 1:400, då skulle jag bli väldigt ställd tror jag.

Jag bor utanför Uppsala. Var bor du?

• belzibum

Jag bor i stockholm

Liqqueen skrev 2015-05-02 23:36:36 följande:

Åh vad kul! Såg man mycket av räkan? Var du nervös?

Skönt att få ett sånt resultat och inte ett typ 1:400, då skulle jag bli väldigt ställd tror jag.

Jag bor utanför Uppsala. Var bor du?

Jag var jätte nervös mest för att jag va rädd över att den skulle vara död.

Ingen anledning till den rädslan egentligen eller jag hade läst på om kub och märkte att det stod en hel del om MA som skrämde upp mig.

Ja man såg hela fostret, hjärtat, konturerna på näsan m.m. jag började gråta. Det va så häftigt att se hur den hoppade runt där nere, tog fart med rumpa och skuttade upp.

Jag bor i Stockholm.
Svar på tråden Novembermammor 2015