• jvd89

Novembermammor 2015

Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

• Svar på tråden Novembermammor 2015
  • lundberg
    jvd89 skrev 2015-03-18 21:46:48 följande:

Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

Hejsan! Jag hoppar gärna in här, jag gjorde ett test för två dagar sen som visade starkt positivt och ett digitalt på kvällen som visade gravid 2-3 veckor :D hade känt mig trött och haft stressdrömmar och högre temp. Åt jättemycket och hade som en mensvärk. Är i v. 6 (5+6) idag och hoppas innerligt att allt går som det ska. Jag fyller 23år i april och det är första barnet :)
  • FriidaB
    SandraN86 skrev 2015-03-31 17:42:14 följande:

Vul:et visade fortfarande en tom hinnsäck tyvärr. Fick med mig abort piller hem så den ska komma ut eftersom min kropp tydligen inte vill göra det själv.

Usch vilken skitdag. :(

Hoppas alla ni andra har en bättre dag och att ni mår bra.

Styrkekramar!! Känner mig mer och mer rädd inför VUL om tre veckor. . Är så mycket som kan gå fel..
  • FriidaB
    lundberg skrev 2015-04-01 13:27:51 följande:

Hejsan! Jag hoppar gärna in här, jag gjorde ett test för två dagar sen som visade starkt positivt och ett digitalt på kvällen som visade gravid 2-3 veckor :D hade känt mig trött och haft stressdrömmar och högre temp. Åt jättemycket och hade som en mensvärk. Är i v. 6 (5+6) idag och hoppas innerligt att allt går som det ska. Jag fyller 23år i april och det är första barnet :)

Välkommen!! Jag är också i v. 6 (5+6) idag så vi ligger väldigt lika :) Fick ett plus efter vår första IVF, har försökt i två år. Också första barnet. Hoppas så innerligt att detta går vägen, har dock legat sjuk i snart en vecka :(
  • jvd89
    lundberg skrev 2015-04-01 13:27:51 följande:
    Grattis:) vad roligt, är första barnet för mig med, nervöst men spännande:)

Själv är jag i vecka 7 (6+5) och senaste tiden har jag mått väldigt illa och är yr, klarar inte ens av att jobba då jag inte kan stå upp längre stunder.

Ska på tidigt vul som jag bokat privat på tisdag, hoppas hjärtat slår och det ser ut som de ska:)
  • LillyP

Är som sagt i vecka 7 nu och symptomen blir påtagligare för varje dag. Brösten ömmar. Magen är uppblåst som en ballong och trög så in i! Illamående i "attacker" till och från och sjuuuuukt jobbigt att inte kunna klaga över att må så här till kollegorna på jobbet ;)

Skulle ändå inte byta det mot något. Hur sjukt coolt är det inte att vi producerar framtiden?!

Hoppas att den känslan sitter kvar när det är dags för ytterligare krämpor :)

Kul att få dela detta mer alla er som ska ha bebis ungefär samtidigt!

• lundberg

Kände jättemycket symptom när jag plussade så som ömma bröst, sov dåligt, varm osv, men nu börjar symptomen försvinna, inga jätte ömma bröst bara lite ibland, mår inte det minsta illa, inte lika trött som förra veckan, är det ett dåligt tecken? Har inte blödigt någonting känner mig som vanligt liksom!? Är i vecka 6+2 ungefär

• LillyP
    lundberg skrev 2015-04-04 08:42:53 följande:

Kände jättemycket symptom när jag plussade så som ömma bröst, sov dåligt, varm osv, men nu börjar symptomen försvinna, inga jätte ömma bröst bara lite ibland, mår inte det minsta illa, inte lika trött som förra veckan, är det ett dåligt tecken? Har inte blödigt någonting känner mig som vanligt liksom!? Är i vecka 6+2 ungefär

Jag har med haft två "vanliga" dagar nu. Tror inte det är någon fara men är ändå lite i tankar på att göra ett till test. Det känns liksom mer på riktigt när man mår lite dåligt :)

Men det är säkert inget dåligt tecken, egentligen bara bra att vi får må bra :)
  • angiegirl89

Hej. Jag plussade i måndags 30/3 med clearblue digitaltest visade 2-3 veckor, apparna visar v 8 (7+4). Hade känt mig ovanligt trött i några veckor något ömmande bröst. Är fortfarande trött nu men i övrigt är allt bra. vill gärna lära känna några då jag inte har nån i min ålder att prata med. Är 25år och det är första barnet.

• Anna Hbg

Idag gick jag in i v.9 och mår sååååå illa. Kräker trots att jag äter Lergigan Comp :(

Hur jobbigt det än kan vara blir jag ändå supernojjig att nåt ska var fel när jag mår lite bättre och nästan "längtar" efter grav.symtomen så jag känner mig gravid igen.

Knas man kan vara haha

Fått tid för kub den 30/4 och förstår verkligen onte hur jag ska klara mig ända dit utan att få se om den lilla bönan där inne har det bra.

• angiegirl89
    Anna Hbg skrev 2015-04-05 14:03:09 följande:

Idag gick jag in i v.9 och mår sååååå illa. Kräker trots att jag äter Lergigan Comp :(

Hur jobbigt det än kan vara blir jag ändå supernojjig att nåt ska var fel när jag mår lite bättre och nästan "längtar" efter grav.symtomen så jag känner mig gravid igen.

Knas man kan vara haha

Fått tid för kub den 30/4 och förstår verkligen onte hur jag ska klara mig ända dit utan att få se om den lilla bönan där inne har det bra.

Jag blir också nojjig när man inte känner av symtomerna lika mycket :p ska faktiskt göra ett gravitetstest imorgon igen för att lugna nerverna.
Svar på tråden Novembermammor 2015