• Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-09-30 23:50:41 följande:

Det är bara tillåtet att ha ett nick enligt FLs regler. 

Enligt Trafikverkets regler och förordningar är det inte tillåtet att köra fortare än maximal angiven hastighet via senaste hastighetsskylten.

Överträder poliser som ej är i tjänst någonsin gällande hastighetsbegränsning???

Och då menar jag SJÄLVKLART i EJ POLISIÄRT ÄRENDE....!

Har du körkort, paddi ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    poff2 skrev 2018-09-29 22:30:48 följande:

Sen an man förstås undra varför ni försöker slå ihjäl ert eget forum. En gång var här livlig debatt

Det kan gå flera dagar då det är i stort sett stendött.

Ja, politiska......debatter är att överdriva, ämnesområden kanske! .... är makalöst tråkiga att följa här.

Tittar knappt aldrig in här längre.

2-3 nick som låter likt en upphakad grammafonskiva....

Kan det bli mer tråkigt....!!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-10-01 05:45:34 följande:
    Enligt Trafikverkets regler och förordningar är det inte tillåtet att köra fortare än maximal angiven hastighet via senaste hastighetsskylten.

Överträder poliser som ej är i tjänst någonsin gällande hastighetsbegränsning???

Helt korrekt.

Den här figuren är långt från ensam om att anklaga folk för att vara hemliga moderatorer, precis som jag långt från är ensam att höra till de anklagades skaraSkrattande

Jag tror att man måste förstå fenomenet med att vissa blir så blint förälskade i sig själva att de tappar det lilla vett och den lilla sans de eventuellt hade innan.

Att ständigt kråma sig framför spegeln ger inga självinsikter att tala omGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Sanna H
    FDFMGA skrev 2018-10-01 06:03:49 följande:
    Jag tror att man måste förstå fenomenet med att vissa blir så blint förälskade i sig själva att de tappar det lilla vett och den lilla sans de eventuellt hade innan.

Att ständigt kråma sig framför spegeln ger inga självinsikter att tala omGlad
    Att du inte skäms ?
  • FDFMGA
    Sanna H skrev 2018-10-01 16:40:28 följande:
    Att du inte skäms ?
    Nja, visst kan jag känna en antydan till medlidande men så långt som till att skämmas å de här figurernas vägnar skulle jag aldrig sträcka mig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Padirac
    Anton Chigurh skrev 2018-10-01 05:45:34 följande:

Har du fler än ett körkort? Utställt på olika identiteter? Så att det går att köra vidare trots indraget körkort kanske..

Den liknelsen beskriver bättre de illegala immigranterna på FL - de utvisas inte för att de har körkort eller för att de kör runt utan körkort, eller var de kör runt. Utan det är att de återkommande bryter mot reglerna för hur man får köra.
  • Ekonomen från Vellinge

Vad är kvalité för er?

• Padirac
    Ekonomen från Vellinge skrev 2018-10-01 21:09:38 följande:
    Vad är kvalité för er?
    Kvalité är en produkts eller tjänsts olika egenskaper. Olika kvalitéer kan vara passande för olika ändamål eller önskade resultat.

Ballerinaskor har en annan kvalité än gummistövlar - de har olika egenskaper. En del av egenskaperna är lämpliga i vissa sammanhang medans andra egenskaper är mer olämpliga i dessa sammanhang.

En produkt eller tjänsts olika kvalitéer kan alltså vara goda eller dåliga baserat på i vilket sammanhang de bedöms.

Kvalitet då, ja med det kan man mena hur väl dessa olika egenskaper uppfyller sin funktion för de sammanhang den avses användas i.

En gummistövel kan ha kvalitéer som gör den lämpligare än en ballerinasko att använda vid promenader i regn eller på leriga åkrar.  Trots gummistövelns kvalitéer kan den vara av dålig kvalitet, den kanske inte håller tätt eller slits eller är gjord av 'gummi' som spricker då det är för kallt. 

Trots att gummistöveln slits fort och spricker i kyla är det inte nödvändigtvis ett bevis för dålig kvalitet, den kanske är gjord för att användas en gång i ett varmt klimat för att skydda en person tillsammans med en heltäckande dräkt för att personen inte ska smittas av ett farligt virus.
  • Padirac
    Mentat skrev 2018-09-30 21:31:47 följande:
    Tack, alla . Det jag inte kunde hitta var en förteckning över vilka som är moderatorer men om de har texten  "Moderator" under sitt nick räcker det för all del för att veta om det är en sådan man diskuterar med. Jag får väl leva med det och klara mig utan en förteckning.
    Förteckningen är inte dold. Moderatorerna ser ut att vara medlemmar som anslutit sig från FLs allra första år fram till nutid enligt förteckningen. 
  • Ekonomen från Vellinge
    Padirac skrev 2018-10-01 21:25:46 följande:
    Kvalité är en produkts eller tjänsts olika egenskaper. Olika kvalitéer kan vara passande för olika ändamål eller önskade resultat.

Ballerinaskor har en annan kvalité än gummistövlar - de har olika egenskaper. En del av egenskaperna är lämpliga i vissa sammanhang medans andra egenskaper är mer olämpliga i dessa sammanhang.

En produkt eller tjänsts olika kvalitéer kan alltså vara goda eller dåliga baserat på i vilket sammanhang de bedöms.

Kvalitet då, ja med det kan man mena hur väl dessa olika egenskaper uppfyller sin funktion för de sammanhang den avses användas i.

En gummistövel kan ha kvalitéer som gör den lämpligare än en ballerinasko att använda vid promenader i regn eller på leriga åkrar.  Trots gummistövelns kvalitéer kan den vara av dålig kvalitet, den kanske inte håller tätt eller slits eller är gjord av 'gummi' som spricker då det är för kallt. 

Trots att gummistöveln slits fort och spricker i kyla är det inte nödvändigtvis ett bevis för dålig kvalitet, den kanske är gjord för att användas en gång i ett varmt klimat för att skydda en person tillsammans med en heltäckande dräkt för att personen inte ska smittas av ett farligt virus.
    Om du köpt en gummistövel som inte håller tätt, köper du då samma märke nästa gång?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?