• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2018-10-22 11:31:31 följande:
    Nu är det väl inte statsministerns bord utan halvfiguren till justitieminister som har det yttersta ansvaret för haveriet.
    Just ja, Morgan Johansson är ganska kort och somliga debattörer relativt lytesorienterade i sin framtoningÄpple

Nåja, enligt chefen för gränspolisen är den dysfunktionella gränskontrollen ett gammalt problem, redan 2011 kritiserades Sverige av EU för brister i den yttre gränskontrollen, brister som tydligen vare sig regeringen Reinfeldt eller regeringen Löfven eller riksdagen förmått eller förstått att åtgärda sedan dess.

Fiskmäshögern tycks också skräna angående Sveriges förhållande till Saudiarabien på en hel del av dess häckningsplatser på nätet.

I detta sammanhang kan det vara intressant med en tillbakablick. Här på FL var det rena påslaget när den socialdemokratiska utrikesministern kallade saudiarabiens bestraffningsmetoder medeltida, inget kunde då vara mer fel - och det skränades om att hon förstört möjligheten för svenska företag att göra affärer med Saudiarabien.

Nåja, jag skulle nog vilja definiera saudiernas mord på journalisten i Turkiet som ett exempel på medeltida och barbariska bestraffningsmetoderSkrattande

Nej, nu är det lunch och jag måste steka köttfärs till familjen, dock ej blandfärs. Mätta magar brukar kunna underlätta kritiskt tänkande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2018-10-22 11:48:27 följande:

Just ja, Morgan Johansson är ganska kort och somliga debattörer relativt lytesorienterade i sin framtoning

Nåja, enligt chefen för gränspolisen är den dysfunktionella gränskontrollen ett gammalt problem, redan 2011 kritiserades Sverige av EU för brister i den yttre gränskontrollen, brister som tydligen vare sig regeringen Reinfeldt eller regeringen Löfven eller riksdagen förmått eller förstått att åtgärda sedan dess.

Fiskmäshögern tycks också skräna angående Sveriges förhållande till Saudiarabien på en hel del av dess häckningsplatser på nätet.

I detta sammanhang kan det vara intressant med en tillbakablick. Här på FL var det rena påslaget när den socialdemokratiska utrikesministern kallade saudiarabiens bestraffningsmetoder medeltida, inget kunde då vara mer fel - och det skränades om att hon förstört möjligheten för svenska företag att göra affärer med Saudiarabien.

Nåja, jag skulle nog vilja definiera saudiernas mord på journalisten i Turkiet som ett exempel på medeltida och barbariska bestraffningsmetoder

Nej, nu är det lunch och jag måste steka köttfärs till familjen, dock ej blandfärs. Mätta magar brukar kunna underlätta kritiskt tänkande.

Nu var det hans förmåga att leverera resultat, eller snarare frånvaron av resultat som förärade din justitieminister den kommentaren.

Det var inte jag som gjorde kopplingen mellan kroppslängd och lyte...

Debilvänsterregeringen har haft 4 år på sig att göra något men har uppenbarligen inte brytt sig förrän det var dags att gömma undan rapporten strax före valet.
    En socialdemokrat är blott en kommunist med tålamod.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2018-10-22 14:04:33 följande:
    Nu var det hans förmåga att leverera resultat, eller snarare frånvaron av resultat som förärade din justitieminister den kommentaren.

Det var inte jag som gjorde kopplingen mellan kroppslängd och lyte...

Debilvänsterregeringen har haft 4 år på sig att göra något men har uppenbarligen inte brytt sig förrän det var dags att gömma undan rapporten strax före valet.
    Nja, det krävs nog lite större insikter än man kan påträffa bland FL:s högeraktivister för att man ska kunna avfärda Morgon Johansson som karaktärslös.

Dessutom är det inte särskilt längesedan SSU bildade någon lokalorganisation där merparten av styrelsen var invandrare förutom en person som var kortväxt. I den uppständelse som följde kallades den kortväxte halvfigur ett flertal gånger av såväl fiskmåshögern som kompisarna SD:s nätarbetare.

Ja, bristerna i Sveriges yttre gränskontroll har tydligen varit kända sedan 2011, förmodligen längre - enligt chefen för gränspolisen så har utvecklingen gått åt fel håll sedan år 2000.

En tydlig karaktärsfråga handlar uppenbarligen om behovet av att skuldbelägga, i fiskmåshögerns fall är det sååååssarna som bär skulden, medan vuxenvärlden kanske stillsamt konstaterar att det handlar om ansvaret för ett flertal regeringar och mandatperioder i riksdagen - men därefter rimligen går vidare och ställer frågan hur löser vi det härSkrattande

Ungefär som jag gjorde med lunchfrågan när det visade sig att blandfärsen i kylen blivit härsken, då tog jag i stället köttfärs från frysen. Det gick alldeles utmärkt, ungarna föredrar iofs blandfärs, men jag talade aldrig om för dem att de fick ren nötfärs - så de märkte inte ens skillnaden.

Man måste vara resultatorienterad, vet du
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2018-10-22 15:33:33 följande:
    Nja, det krävs nog lite större insikter än man kan påträffa bland FL:s högeraktivister för att man ska kunna avfärda Morgon Johansson som karaktärslös.

Dessutom är det inte särskilt längesedan SSU bildade någon lokalorganisation där merparten av styrelsen var invandrare förutom en person som var kortväxt. I den uppständelse som följde kallades den kortväxte halvfigur ett flertal gånger av såväl fiskmåshögern som kompisarna SD:s nätarbetare.

Ja, bristerna i Sveriges yttre gränskontroll har tydligen varit kända sedan 2011, förmodligen längre - enligt chefen för gränspolisen så har utvecklingen gått åt fel håll sedan år 2000.

En tydlig karaktärsfråga handlar uppenbarligen om behovet av att skuldbelägga, i fiskmåshögerns fall är det sååååssarna som bär skulden, medan vuxenvärlden kanske stillsamt konstaterar att det handlar om ansvaret för ett flertal regeringar och mandatperioder i riksdagen - men därefter rimligen går vidare och ställer frågan hur löser vi det härSkrattande

Ungefär som jag gjorde med lunchfrågan när det visade sig att blandfärsen i kylen blivit härsken, då tog jag i stället köttfärs från frysen. Det gick alldeles utmärkt, ungarna föredrar iofs blandfärs, men jag talade aldrig om för dem att de fick ren nötfärs - så de märkte inte ens skillnaden.

Man måste vara resultatorienterad, vet du
    Som vanligt sitter alliansen i samma dysfunktionella båt. Jag tror inte såssarna lyckats förstöra gränsskyddet på 4 år utan benäget stöd av Reinfeldts grundarbete.
    Men så var ju även han en man med ryggrad från Önos. "Förvaret är ett särintresse" "öppna era hjärtan" som exempel.

Men

Chefen för gränspolisen: "Om man ska vara efterklok nu så är det så att inför den stora omorganisationen 2015 så försvann den här frågan från dagordningen. Och där gick möjligtvis en möjlighet till att göra någonting bättre lite om intet, säger Patrik Engström."
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2018-10-22 16:19:18 följande:
    Som vanligt sitter alliansen i samma dysfunktionella båt. Jag tror inte såssarna lyckats förstöra gränsskyddet på 4 år utan benäget stöd av Reinfeldts grundarbete.
    Men så var ju även han en man med ryggrad från Önos. "Förvaret är ett särintresse" "öppna era hjärtan" som exempel.

Men

Chefen för gränspolisen: "Om man ska vara efterklok nu så är det så att inför den stora omorganisationen 2015 så försvann den här frågan från dagordningen. Och där gick möjligtvis en möjlighet till att göra någonting bättre lite om intet, säger Patrik Engström."
    Omorganistaion brukar vara ett effektivt sätt att få till en mer ineffektiv organisation.

Min personliga erfarenhet är att det ändå brukar funka om man struntar i direktiv från personer som vill ha grepp om verksamheten utan att fbehöva förstå den. Men det var ju inte möjligt för polisen i och med att omorganisationen var genomgripande.

• KillBill
    Rataxes skrev 2018-10-22 16:19:18 följande:

Men

Om man ska vara petig så var det alliansen som tog fram fram förslaget på den nya polisorganisationen och riksdagen tog beslut om den nya polisorganisationen innan den rödgröna regeringen tillträdde (Socialdemokraterna var dock positiv till den nya polisorganisationen).
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Rataxes
    KillBill skrev 2018-10-22 17:32:30 följande:

Om man ska vara petig så var det alliansen som tog fram fram förslaget på den nya polisorganisationen och riksdagen tog beslut om den nya polisorganisationen innan den rödgröna regeringen tillträdde (Socialdemokraterna var dock positiv till den nya polisorganisationen).

Läs första meningen i det du citerade.
  • Anton Chigurh

Det är sjukt att kika in i avdelningen för sk politik här på FAMILJELIV.

Otroligt vilka bortförklaringar som tröskas på med...

Inget, absolut inget(av värde)som har gått fel är Socialdemokraternas fel. Det är alla andra som bär sig illa åt.

Bekymmerna uppstod när....."någon annan" höll i styrspakarna !!!

Eller, så går det inte att ändra....."systemfel" på några månader.

Eller.......så.....ja. Det är i vart fall INTE Socialdemokraterna som ställt till det.

Hur skulle det kunna vara det!

Med en sån oerhörd kompetent partiledare som Löfven är det nästintill omöjligt att få till några felaktiga beslut.

"Försvarstalen" härinne har nått skrattretande nivåer.

På riktigt. Jag har aldrig någonsin sett/läst så mycket bortförklaringar på ett och samma ställe, som här. Aldrig.

Helt otroligt.

Det är faktiskt redigt kul....

Så bara kör på. Mina goda vänner....

MHV. Broder //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-10-23 07:11:03 följande:

Inget, absolut inget(av värde)som har gått fel är Socialdemokraternas fel. Det är alla andra som bär sig illa åt.

Bekymmerna uppstod när....."någon annan" höll i styrspakarna !!!

Eller, så går det inte att ändra....."systemfel" på några månader.

Eller.......så.....ja. Det är i vart fall INTE Socialdemokraterna som ställt till det.

Hur skulle det kunna vara det!

Med en sån oerhörd kompetent partiledare som Löfven är det nästintill omöjligt att få till några felaktiga beslut.

"Försvarstalen" härinne har nått skrattretande nivåer.

På riktigt. Jag har aldrig någonsin sett/läst så mycket bortförklaringar på ett och samma ställe, som här. Aldrig.

Helt otroligt.

Det är faktiskt redigt kul....

Så bara kör på. Mina goda vänner....

MHV. Broder //Anton

Nja, det är en tolkning som avspeglar ditt temperament.

Mer korrekt är att K Markatta inledde med "Stefan Löfvens gränskontroller totalsågas av EU"

Varpå jag stillsamt påpekade att problemen är gamla och att de inte åtgärdats får vi hålla ett antal regeringar och riksdagssammansättningar ansvariga för, däribland den nuvarande regeringen och riksdagen förstås.

Men jag uppskattar dina inhopp här på samhällavdelningen, visserligen uppfattar jag dina ordvfyrverkeringer som en satir - men inte desto mindre väldigt träffande utifrån ett bumerangperspektiv.

Jag citerar mig själv i händelse av att din intention inte var att i satirens form driva med navelskådarhögern

Och så glöm inte att ha en synnerligen angenäm fortsättning på din dagSolig
  • nattuw
    Anton Chigurh skrev 2018-10-23 07:11:03 följande:

Socialdemokraterna har lång erfarenhet av att handskas med skandaler. Att förneka, förminska, tysta ner och skylla på andra sitter i deras ryggmärg. Det handlar om reflexfunktioner som är en del av deras natur och som de därför inte kan kontrollera.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?