Har du förtroende för regeringen?
Den viktigaste frågan är hur man ska kunna bilda en regering som tåls och i en sådan regering ingår inte SD. Det är ju enkom SDs eget fel att ingen vill bilda regering med dem.
Det är en fördel om du citerar
då blir det lättare för den du påstår kommer med lögnaktiga påståenden att bemöta dig.
Hm, jag kan dessvärre inte hjälpa dig med läsförståelsen. Jag har inte påstått att du vill att din sidfot ska bli en del av grundlagen
Hur skulle det se ut förresten - en lag som föreskriver att det endast är lagen som hindrar människor att skjuta varandra
Personligen ser jag budskap som "att de flesta människor är vid liv därför att det är olagligt att skjuta dem" eller det som någon annan hade som sidfot tidigare "jag köper alltid blandfärs, då kan jag vara säker på att minst två djur slaktats" mot bakgrund av min tid i småskolan då det fanns några gossar som hade liknade budskap. Jag tror inte att de imponerade på några andra än sig själva.
Men, om man ska övergå till det du tog upp - gängskjutningarna. Där handlar det initialt säkert om att få bort de här gossarna från gatorna, de tillhör nog i stor utsträckning en förlorad generation. Det handlar om att stoppa nyrekryteringen till gängen, att få tokskallarna som löser konflikter med vapen att framstå i all sin ynkedom, inte som förebilder och hjältar, och att få folk att känna att man bryr sig om, att människor är vid liv och mår bra för att vi bryr oss om varandra.
Det blir nog bra det där ska du se.
Jag beklagar att egoforumet har somnat in, jag tror att du bättre kom till din rätt där.
Här diskuterar man politik, inte dina känslostormar - utom möjligen de få gånger de har implikationer för det politiska ämnet.
Hoppas du får en angenäm söndag