• Padirac

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2018-11-08 20:26:59 följande:
    Jag har aldrig påstått annat heller. Dumvänstern däremot...
    Så du är helt enkelt mot de som använder ditt vokabulär om företeelser du inte ogillar? Det är inte sättet i sig du protesterar mot utan vartåt tillmälena riktas?

Det är kanske så att du inte anser att en liberal demokrati med allas lika rätt är bra utan att du istället hyser ett stort förakt för de som låter sig styras och kontrolleras av andra?  
  • viktorianska rebellen
    Padirac skrev 2018-11-08 20:22:28 följande:
    Det verkar som att ni till en inte liten del delar vokabulär och attityd.
    Özz Nujen, var det inte han som var metoo-anklagad för ganska vidriga saker. Typisk vänster.
  • Padirac
    viktorianska rebellen skrev 2018-11-08 21:51:17 följande:
    Özz Nujen, var det inte han som var metoo-anklagad för ganska vidriga saker. Typisk vänster.
    Så du menar att metoo-anklagad är ett tecken på vänster?

Det förekommer visserligen att krigsmakter använder övergrepp av sexuell karaktär som vapen. Men du menar att det är ett politiskt agerande snarare än en krigshandling.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kt_i_krig

Jag tror att historien motbevisar dig.
  • viktorianska rebellen
    Padirac skrev 2018-11-08 22:09:22 följande:
    Så du menar att metoo-anklagad är ett tecken på vänster?

Det förekommer visserligen att krigsmakter använder övergrepp av sexuell karaktär som vapen. Men du menar att det är ett politiskt agerande snarare än en krigshandling.

sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kt_i_krig

Jag tror att historien motbevisar dig.
    Gosse lille, gosse lille. Du ställer en fråga. Inget fel i det. Överväger du vänta in svaret innan du underförstår vad svaret må vara?

Svaret är nej på den felställda frågan. Istället borde du fråga dig varför det är så vanligt att godhetsknarkande vänster inte lever som de lär.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-08 00:32:58 följande:
    Nä, men alldeles för mycket av våra pengar är på väg till hamas + anhang. Men ett nytt pusskalas med Abbas får ju Inte äventyras.
    Och vad har det att göra med att Margot Wallström sågade den kontroversielle kanadensiske professorn Jordan B Peterson?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-11-08 00:32:58 följande:
    Nä, men alldeles för mycket av våra pengar är på väg till hamas + anhang. Men ett nytt pusskalas med Abbas får ju Inte äventyras.
    Och vad har det att göra med att Margot Wallström sågade den kontroversielle kanadensiske professorn Jordan B Peterson?
  • viktorianska rebellen
    nihka skrev 2018-11-08 22:25:50 följande:
    Det märkliga är att någon lyssnar på Wallström. Vad gör ens den galningen i regeringen?
  • Padirac
    viktorianska rebellen skrev 2018-11-08 22:21:16 följande:
    Gosse lille, gosse lille. Du ställer en fråga. Inget fel i det. Överväger du vänta in svaret innan du underförstår vad svaret må vara?

Svaret är nej på den felställda frågan. Istället borde du fråga dig varför det är så vanligt att godhetsknarkande vänster inte lever som de lär.
    Ok. så du  menar att metoo-anglagad inte är ett tecken på vänster.

Ändå skriver du att detta är typiskt vänster
    viktorianska rebellen skrev 2018-11-08 21:51:17 följande:
    Dadaismen är lätt framkalladSolig

• Padirac
    viktorianska rebellen skrev 2018-11-08 22:30:24 följande:
    Det märkliga är att någon lyssnar på Wallström. Vad gör ens den galningen i regeringen?
    Hon är utrikesminister. Du vet en minister som är ansvarig för utrikes frågorDrömmer

Från wikipedia

"Utrikesminister eller minister för utrikes ärenden kallas den medlem av en regering i ett land som är närmast ansvarig förutrikespolitiken och chef för utrikesministeriet."
  • nihka
    Padirac skrev 2018-11-08 20:22:28 följande:
    Det verkar som att ni till en inte liten del delar vokabulär och attityd.
    En studie i avloppsretorik.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?