• Kalle inte Hobbe

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2018-11-16 00:42:13 följande:
    Jag känner mig sällan träffad av några epitet.

Att någon finner nöje i att skita ur sig epitet ur munnen mitt i natten är inte sårande för mottagarna alls skulle jag tro.

Det fyller uppenbarligen en viktig funktion eftersom det återkommer  - och resultatet är alltid detsamma. 

Nytt konto i morgon?
    Det är bra att det inte är sårande. Ta det inte personligt, det är framförallt GAGGA jag driver med. Du är bara GAGGAS lille knähund, vilket alla vet.

Skulle tro att GAGGA är ute och krökar och inte har tid att stänga mitt konto. Eftersom resultatet är detsamma oavsett kan man ju lika gärna driva lite med forumführenrn.
  • Padirac
    Kalle inte Hobbe skrev 2018-11-16 00:48:15 följande:
    Det är bra att det inte är sårande. Ta det inte personligt, det är framförallt GAGGA jag driver med. Du är bara GAGGAS lille knähund, vilket alla vet.

Skulle tro att GAGGA är ute och krökar och inte har tid att stänga mitt konto. Eftersom resultatet är detsamma oavsett kan man ju lika gärna driva lite med forumführenrn.
    Det framstår inte som att du driver med någon, snarare som att du behöver någon att hacka på framåt nattimmarna för att må bra och att det är många känslor som svänger fort och djupt.

Du kommer säkert ihåg de första gångerna vi tampades i en tråd då du efter väldigt många inlägg berättade att du besvarade varje inlägg utan ha någon som helst koherens mellan dina inlägg.

Nyligen framställdes just detta som en dadaistiskt stil.
  • Padirac
    Kalle inte Hobbe skrev 2018-11-16 00:43:08 följande:
    Största ironin i historien:

- Hurra, SD har inget inflytande.

Rubrik i gammelmedia: Åkesson har krossat Alliansen.

Inget inflytande sade bill.
    SD har skickligt knäckt alliansen och UK har inte förstått det alls. Oavsett vad UK eller EBT säger så är M och KD utelämnade till det bruna blocket nu om de inte lyckas göra en helomvändning med både företrädare och väljare.

SD äter snart upp M och UK kan mycket väl liknas med von Papen om inte UK avgår pga av partiets utveckling
  • nihka
    Padirac skrev 2018-11-16 01:00:01 följande:

Det framstår inte som att du driver med någon, snarare som att du behöver någon att hacka på framåt nattimmarna för att må bra och att det är många känslor som svänger fort och djupt.

Du kommer säkert ihåg de första gångerna vi tampades i en tråd då du efter väldigt många inlägg berättade att du besvarade varje inlägg utan ha någon som helst koherens mellan dina inlägg.

Nyligen framställdes just detta som en dadaistiskt stil.

Det kommer alltid att finnas personer vars syfte med att medverka i politiska forum handlar mer om dem själva än politik och som inte har något förtroende för någon eller något öht vilket då naturligtvis omfattar varje regering. Det är ju väldigt svårt att ta något de säger på allvar för det är bara gnäll , gnäll, gnäll om inte över regeringen och allt under solen så över den "konspiration" mot dem som medför att de ständigt blir utstötta i samhället och utkastade från forum.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-11-16 01:03:09 följande:
    SD har skickligt knäckt alliansen och UK har inte förstått det alls.
    Det som knäckte Alliansen var att Alliansen passerat bäst före datum. Vilket är en egenskap de delar med Socialdemokraterna och Miljöpartiet. När visionerna blir till utnötta klyschor är det dags för något nytt.
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-11-18 09:21:58 följande:
    Det som knäckte Alliansen var att Alliansen passerat bäst före datum. Vilket är en egenskap de delar med Socialdemokraterna och Miljöpartiet. När visionerna blir till utnötta klyschor är det dags för något nytt.
    Det är möjligt att alliansen likväl som S, MP och andra partier passerat 'bäst före datum' och därför krymper.

Men i alliansens fall handlar det om en splittring mellan partierna och inom partierna till en följd av att något allt annat än nytt tagit en del av deras plats.

De bruna har inte tagit mycket plats efter WW2 - de hade sin tid för 100 år sedan. De bästa är att dessa förpassas till historien som en lärdom om människornas sämre sidor.
  • no more heroes
    Padirac skrev 2018-11-18 09:42:50 följande:
    Det är möjligt att alliansen likväl som S, MP och andra partier passerat 'bäst före datum' och därför krymper.

Men i alliansens fall handlar det om en splittring mellan partierna och inom partierna till en följd av att något allt annat än nytt tagit en del av deras plats.

De bruna har inte tagit mycket plats efter WW2 - de hade sin tid för 100 år sedan. De bästa är att dessa förpassas till historien som en lärdom om människornas sämre sidor.
    Men fakta är att 2018 så plockar de extrema partierna (V, MP och SD) in ~30% av väljarnas stöd.

Detta gör det omöjligt att skapa en demokrati där väljarna får välja mellan seriösa alternativ för fratiden. Valet handlar nu enbart om att rösta bort idioterna på kanterna.

• no more heroes
    nihka skrev 2018-11-17 13:06:49 följande:
    Det kommer alltid att finnas personer vars syfte med att medverka i politiska forum handlar mer om dem själva än politik och som inte har något förtroende för någon eller något öht vilket då naturligtvis omfattar varje regering. Det är ju väldigt svårt att ta något de säger på allvar för det är bara gnäll , gnäll, gnäll om inte över regeringen och allt under solen så över den "konspiration" mot dem som medför att de ständigt blir utstötta i samhället och utkastade från forum.
    Kan bara hoppas att du lyckas ta dig ur detta skadebeteende. Kämpa.
  • nihka
    nihka skrev 2018-11-17 13:06:49 följande:

Ingen som vill kommentera? Stalkers undanbedes.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    nattuw skrev 2018-11-18 09:21:58 följande:

Det är fascinerande att se hur mycket alliansen tappat. Sedan glansdagarna 2010 har nästan var fjärde väljare lämnat alliansen. Jag ser dock inte spår i statistiken på att detsamma har drabbat Socialdemokraterna. Tittar man på senaste Novus så har S tappat marginellt mot valresultatet 2010 (mindre än 1 procent) vilket är betydligt bättre än Sveriges näst största parti M där väljarflykten har varit mer än 10 ggr så stor som för S och där mer än var tredje väljare har lämnat partiet.

https://novus.se/valjaropinionen/svtnovus-valjarbarometer/2018-2/novus-svt-november-l-under-4-sparren-for-forsta-gangen/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?