• nihka

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2018-11-13 08:57:14 följande:

Den linje som Ulf Kristersson mfl förespråkar nu är samma som Stefan Löfven körde med under förra mandatperioden. Inte förvandlades väl Löfven till von Papen för det eller vad säger du, Bill?

Bra påpekat av L:s pressekreterare:

twitter.com/ericaronson/status/1043928066391764993

Vad var det som var så bra? Att Löfven hoppades på att alla skulle rösta på hans förslag?

Det är en sak att ha en deal eller ett aktivt samarbete med någon så deras politik får förändra den egna politiken och en annan att lägga fram förslag och låta andra rösta på dem.

S kan ju knappast förbjuda SD från att rösta på deras förslag även om de hade velat det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-11-13 08:57:14 följande:

Den linje som Ulf Kristersson mfl förespråkar nu är samma som Stefan Löfven körde med under förra mandatperioden. Inte förvandlades väl Löfven till von Papen för det eller vad säger du, Bill?

Bra påpekat av L:s pressekreterare:

twitter.com/ericaronson/status/1043928066391764993

De rödgröna regerade under 4 år utan att göra sig beroende av SD.

SD gick 2014 till val på att stoppa vinster i välfärden och krävde kollektivavtalsliknande villkor vid offentlig upphandling. Efter valet och efter att ha blivit uppvaktade av diverse lobbyorganisationer bytte SD fot och blev plötsligt positiv till att riskkapitalbolag kan blocka ut obegränsade vinster från skolor och vårdföretag och negativ till att myndigheter skulle kunna kräva kollektivavtalsliknande villkor vid offentlig upphandling.

Att S ifrågasatte att SD valde att bryta vallöften handlar mer om att uppmärksamma SDs väljare om att man inte kan lita på SD och att de väljare som tycker att det är bra att reglera vinster i välfärden och som tycker att det är bra att myndigheter i upphandling ställer krav på schysta arbetsvillkor bör rösta på S.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • K Markatta
    nihka skrev 2018-11-13 10:32:11 följande:
    Vad var det som var så bra? Att Löfven hoppades på att alla skulle rösta på hans förslag?

Det är en sak att ha en deal eller ett aktivt samarbete med någon så deras politik får förändra den egna politiken och en annan att lägga fram förslag och låta andra rösta på dem.

S kan ju knappast förbjuda SD från att rösta på deras förslag även om de hade velat det.
    Det var ju precis på det sättet som Kristersson sa att han ville regera men då kom Bill och diverse andra S-spinnare dragandes med von Papen.
  • Padirac
    K Markatta skrev 2018-11-15 23:02:18 följande:
    Det var ju precis på det sättet som Kristersson sa att han ville regera men då kom Bill och diverse andra S-spinnare dragandes med von Papen.
    Det var Hanif Bali som kom dragandes med att Kristersson jämfördes med en nazistledare - vem var det som spred Hanifs påstående i trådarna här? 
  • Padirac
    Kritiken mot UK är att han trots sina intygelser om motsatsen låter sitt partis politik vila på SDs (inte så) goda vilja och beredd att göra upp med dem.

M har inte kunnat skaka av sig dessa misstankar sedan AKB förminskade SDs rasistiska och nazistiska ursprung och deras rasistiska principprogram.

Många av SD företrädare vill regera med SD - där kommer liknelsen med von Papen - att naivt ta in ett extremt parti i regeringsunderlaget för att tro att de ska spela by the book.

alliansen har hanterat liknande situationer illa förut, tex då de på 90talet lät sina frågor gå genom Ian och Bert innan de lades fram. På samma sätt har M i Skövde låtit sina förslag passera SD för anpassning innan de lagts fram.

UK är väl helt enkelt inte trovärdig i sitt avståndstagande från SD - se bara på delar av partiet i Skåne
  • nihka
    Kristersson har ändrat sig en gång för mycket för min smak. Jag litar inte på honom. För att jag skulle rösta på moderaterna igen får de byta partiledare och med kraft ta avstånd från SD.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Kalle inte Hobbe
    nihka skrev 2018-11-16 00:16:30 följande:
    Kristersson har ändrat sig en gång för mycket för min smak. Jag litar inte på honom. För att jag skulle rösta på moderaterna igen får de byta partiledare och med kraft ta avstånd från SD.
    Du har aldrig röstat till höger om vänsterpartiet.
  • Kalle inte Hobbe
    Padirac skrev 2018-11-16 00:22:51 följande:
    Resonemanget likar definitiv inte Calvins tankar, utan snarare Hobbes uppfattningar om allas krig mot alla

/Not Calvin and not Hobbes 
    Vilket av epiteten kände du dig träffad av? Valarbetaren är kb
  • Padirac
    Kalle inte Hobbe skrev 2018-11-16 00:28:48 följande:
    Vilket av epiteten kände du dig träffad av? Valarbetaren är kb
    Jag känner mig sällan träffad av några epitet.

Att någon finner nöje i att skita ur sig epitet ur munnen mitt i natten är inte sårande för mottagarna alls skulle jag tro.

Det fyller uppenbarligen en viktig funktion eftersom det återkommer  - och resultatet är alltid detsamma. 

Nytt konto i morgon?
  • Kalle inte Hobbe

Största ironin i historien:

- Hurra, SD har inget inflytande.

Rubrik i gammelmedia: Åkesson har krossat Alliansen.

Inget inflytande sade bill.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?